Hoe is het met jullie ???????

Bloemetje, wat een pech en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Hoop voor je dat de pijn snel afneemt en dat je dan toch weer wat dingen kunt gaan doen.

Hier gaat alles redelijk, erg druk geweest met onze dochter die erg ziek was en een nacht in het ziekenhuis heeft doorgebracht. Maar nu lijkt ze weer beter, dus lekker aan het genieten van haar en mijn dikke buik. Begin nu te beseffen dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik zwanger ben. Dus dat ik extra moet genieten.
Inmiddels helaas ook last van maagzuur, wat ik de vorige zwangerschap nooit heb gehad. Misschien dat ik er nu dus toch ook maar rekening mee moet houden met wat ik eet. Was net zo blij dat ik alles weer kon eten, kon ik namelijk in het begin van de zwangerschap niet ivm overmatig zwangerschapsbraken. Maar ja, dit is ook niet fijn.
Verder wil ik jullie allemaal een gezond, gelukkig, liefdevol 2009 toewensen. En nog een goed verloop van de zwangerschap, dat we in 2009 allemaal een gezond kindje in onze armen mogen hebben.

Hoi,

Vlindertjes,
Toch nog fijne jaarwisseling gehad? Wat had jullie dochter? Gaat het weer goed met dr nu? Veel beterschap voor dr.
En met jou ook alles goed? Doe je ook wel rustig aan meid?

Ja, hoop ook dat de pijn snel stukken beter is. Met krukken hinkelen en dan nog pijn in je bekken, het is echt geen pretje, en zit en lig dus ook erg veel. Zonder paracetamol is het nu ook niet uit te houden die pijn. Zo vervelend is dat. En slik het ook niet graag. Ze zeggen dat het geen kwaad kan, maar is toch pijnstillend en kindje krijgt het ook binnen. Voel me dr niet helemaal prettig onder.

Iedereen fijne jaarwisseling gehad?

Liefs

Ja, hoop ook dat de pijn snel stukken beter is. Met krukken hinkelen en dan nog pijn in je bekken, het is echt geen pretje, en zit en lig dus ook erg veel. Zonder paracetamol is het nu ook niet uit te houden die pijn. Zo vervelend is dat. En slik het ook niet graag. Ze zeggen dat het geen kwaad kan, maar is toch pijnstillend en kindje krijgt het ook binnen. Voel me dr niet helemaal prettig onder.

Iedereen fijne jaarwisseling gehad?

Liefs

Onze dochter had een longontsteking en heeft 2 koortsstuipen gehad. De eerste anti-biotica kuur was niet aangeslagen en de 2de sloeg ook niet aan, dus daarom konden we 2de kerstdag weer naar de kinderarts en toen kreeg ze eindelijk eentje die wel aansloeg en sinds die tijd knapt ze op. Allleen moet wel weer helemaal conditie opbouwen. Maar wij zijn al lang blij dat we ons vrolijke meisje weer terug hebben. Ze is toch een aantal weken ziek geweest. De jaarwisseling hebben we lekker rustig gehouden, ik moest nieuwjaardag om 9 uur weer werken arbeidstherapeutisch. Dus we lagen lekker om 0.30 in bed. Rustig aandoen kon ik helaas de afgelopen tijd niet aangezien mijn man ook thuis was met een longontsteking, maar die is nu weer aan het werk en ik ben dus lekker weer thuis met mijn meisje. Dus de rust kan hier weer terugkeren. Weer een beetje ritme krijgen in het leven. En nog maar 2,5 maand werken en dan al lekker verlof. Ik heb trouwens wel heel erg de kriebels om met de babykamer aan de gang te gaan, hebben jullie dat ook? Helaas moet ik nog wachten totdat de zolder klaar is, die wordt geisoleerd zodat we daar een extra kamer hebben. En totdat die klaar is staat de toekomstige babykamer vol met alle troep van zolder.

Wat betrefd die pcm, het is niet schadelijk voor je kindje, maar ik begrijp wel dat je het liever niet inneemt, zou ik ook hebben. Maar ja, al die pijn telkens is ook niet wat, dus je moet er denk ik voor jezelf de middenweg inzoeken. Hoop voor je dat je het snel niet meer nodig hebt!

Vlindertjes

Hallo allemaal,
Iedereen een geweldig 2009 gewenst en dat het voor iedereen maar een bijzonder jaar mag worden.
Ik ben nu ruim 27 weken zwanger van een tweede kindje en 1 april uitgerekend, maar de zwangerschap begint me nu al weer zwaarder te vallen. Ik voel me niet blij, angstig, depressief, buikpijnen.. Ben niet aardig tegen man en dochterlief, kan steeds wel huilen. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

Hoi allemaal,

Ik heb net ruim anderhalf uur  zitten lezen wat jullie allemaal geschreven hebben, gezellig forum.
Als jullie het goed vinden kom ik ook gezellig meekletsen.

Ik ben patricia en 26 weken zwanger van ons eerste kindje, sinds de 20 weken echo weten we dat we een zoontje krijgen.
( april ben ikm uitgerekend en ik wil in het ziekenhuis bevallen.
Ik heb helaas niet de allerleukste zwangerschap, maar zoals ik nu hier lees hebben jullie allemaal ook wel jullie kwalen waar je behoorlijk onder kan lijden.
Vanaf week 6 tot week 14 heb ik enorme last gehad van zwangerschapsmisselijkheid en kon ik niks binnenhouden.
Ik heb daardoor 3 x op het randje van uitdrogen gezeten en ben bijna 9 kilo afgevallen.
Toen kon ik eindelijk heerlijk gaan genieten van mijn zwangerschap en kreeg ik bij week 16 al last van een bepaalde vorm van harde buiken (niet de voorweeen)
Ik ben helaas een erg gestresst iemand (vooral door mijn werk) en dacht altijd dat ik in mijn zwangerschap een knop om kon zetten maar helaas kan ik dat niet.
Ik ben dus al gauw minder gaan werken omdat de vk zegt dat mijn klachten door de stress veroorzaakt en verergerd worden.
Sinds vorige week heb ik nu ook last  enorme pijnscheuten in mijn onderbuik en bekken de vk noemt dit een combinatie tussen bandenpijn en het verweken van de bekken (rare vraag is dit hetzelfde als bekkeninstabiliteit??) en heeft me aangerdaen om nu volledig te stoppen met werken.
Dus sinds vandaag zit ik thuis in de ziektewet, ik hoop dat ik me nu wat beter kan ontspannen en de klachten wat minder worden.
Maar ondanks alles geniet ik heerlijk van mijn zwangerschap, elke beweging van onze kleine man is helemaal super en daar kunnen we echt bij weg zwijmelen.
Sinds vorige week zijn we bezig met het verven van de babykamer dat is nu af en het wachten is dus op de meubeltjes (24 januari).
De kleertjes die ik al heb ben ik nu aan het wassen en strijken, erg leuk  al  die kleine broekjes en truitjes!
De naam zijn we nog niet helemaal uit, de meidennaam wisten we eigenlijk meteen al toen ik zwanger was  en met de jongensnaam hebben we 2 namen die we allebei leuk vinden maar ieder vind de andere naam weer leuker.....zucht.
geboortekaartjes hebben we ook al op het oog dus wij zijn  er bijna klaar voor, dan kan ik echt genieten van mijn verlof/ziektewet.

Doen jullie nog aan zwangerschapscursussen? Ik begin donderdag in Almere (daar woon ik, net als karin grappig. zelfde woonplaats, zelfde maand uitgerekend) met de cursus bevallen met mijn vriend en ik doe om te ontspannen aan zwangerschapshaptonomie.
Dat vind ik een beetje zweverig maar het is me aangeraden om te ontspannen.
Jullie hebben natuurlijk (bijna) allemaal al kinderen en slaan waarschijnlijk deze keer de cursus over of niet?

Nou dat was een heel verhaal, hihi, ik ga maar even verder met de rest van het forum  lezen.
Fijne dag allemaal Groetjes Patricia    

Nou, welkom hoor!!!!!!! Ik begreep dat er veel a.s. moeders waren die niet wisten dat er een april-forum was!!! Vandaar was het  hier soms zo stil!
Jij hebt dus ook geen makkelijke zwangerschap, Patricia!
Ikzelf ben 3 april uitgerekend, leuk dat er zoveel ook van  begin april zijn!

Mem fan M; ik had dat bij mijn vorige zwangerschap ook zo erg! Je kunt er gewoon niks aan doen! Alleen maar hopen dat je man een beetje geduld kan opbrengen! De hormonen he! Maar rot is het wel! En later voel je je weer zo'n rotmoeder; als je weer eens teveel gemopperd hebt op je kids!
Deze zwangerschap gaat het veel beter; ik ben zo vrolijk als wat. Alleen vorige week wat gemopperd, maar ja, Mijn meiden zijn soms zo slordig, smijten alles neer, en voor mij gaat bukken nu toch echt moeilijker hoor!
Sterke in elk geval!

Bloemetje; hoe is het met jou???????? Hopelijk is de pijn al wat minder!

Hoi,

Mam van f,
Vervelend als je je zo voelt, en je zwangerschap zo zwaar valt. Echt niet leuk is dat.
Ik ken het gevoel van af en toe depri zijn, maar gelukkig kan ik best wel genieten van de zwangerschap, ook al is het niet altijd makkelijk.

Patricia,
Welkom, ook eerste kindje? Hier ook.
Erg spannend allemaal he?

Teddy,
Ja, bukken word nu vervelend als je kids alles laten rondslingeren. Ook niet altijd handig,en ach, dan mag je wel ff zeuren vind ik.

Hoe het hier gaat, redelijk, nog veel pijn, vandaag eens zitten spieken tussen gips, voet is nog helemaal blauw :s
Vandaag nog geen paracetamol op, het is te doen zonder, maar om nu te zeggen dat ik weinig pijn heb, nee, maar neem niet graag medicijnen.

Probeer wel af en toe wat in huis te doen, erg rustig. Alleen heb ik ook weer meer last van bekken, door de val, en ja, doordat ik nu bekken meer belast door met de krukken te lopen.

Liefs

Terug
Bovenaan