Goedemorgen dames,
Wat is het rustig he de laatste dagen op het aprilforum!
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Hier gaat alles goed, we hebben gister een groeiecho gehad omdat de vk bij de controles steeds het idee had dat de kleine aan de grote kant is.
De echoscopiste zette de kop van het apparaat opmijn buik en het hele beeld werd in beslag genomen door een "klein" hoofdje.
Tjeetje zeg wat mooi, nog geen 8 weken geleden bij de vorige echo kon je op het beeld nog makkelijk het hoofdje en het hele borstkastje/buikje zien en nu is hij al zoveel meer gegroeid dat het niet eens meer op het beeld past.
Nou de meting begon, en het hoofdje en buikje lopen ruim twee weken voor op zwangerschap maar de beentjes lopen netjes volgens de curve dus dan zeggen ze dat hij nu gemiddeld een week voor loopt op groei.
Ik vind het maar vreemd dat het hoofdje en buikje zoveel voor lopen en de beentjes niet, dus ik vroeg of er dan niks mis is met de kleine maar volgens de echoscopiste is dit volkomen normaal en lopen bij heel veel kindjes de beentjes altijd normaal wanneer het grote kindjes zijn.
Ze zegt je bent zelf ook erg klein dus misschien krijgt hij wel gewoon korte beentjes.
Nou kan het gewoon niet helpen dat ik me nu hier dus eer zorgen over maak en gelukkig moet ik straks weer op controle bij de vk en kan ik het haar even navragen.
Goh wat kan je je zorgen maken zeg tijdens zo'n zwangerschap dat had ik echt niet verwacht.
Qua lichamelijke klachten gaat alles redelijk, de harde buiken zijn er nog steeds hevig maar ik kan er door de rust beter mee omgaan.
De maagzuur blijft weg behalve als ik eigenwijs toch weer toegeef aan mijn chocola verslaving, hihihi
Alleen ligt de kleine nu volgens mij sinds het weekend met het hoofdje naar beneden (klopt volgens de echo), want eerst voelde ik de schopjes aan de zijkant van mijn buik en nu sinds zondag boven in mijn buik en in mijn ribben, dat zorgt voor behoorlijk wat beurse ribben en spierpijn in mijn buik hahaha.
@rixt, idd heerlijk even geen maagzuur of in ieder geval minder wanneer ik toch chocola eet. Ik moet zeggen dat als ik gewone of fruit thee drink sóchtends dan heb ik binnen het uur weeer last.
Maar nou drink ik sinds mijn zwangerschap rooibos thee van het merk annique (te koop bij een drogist, de tuinen), dit ben ik op aanraden van een vriendin gaan drinken.
Hier zit namelijk geen theinne (sorry weet niet hoe je het schrijft, maar dat is de caffeinne soort die in thee zit) in en kan je dus tijdens je zwangerschap onbeperkt drinken.
En als ik dus deze thee drink heb ik geen last van maagzuur, misschien heeft het wel te maken met theinne te maken in de gewone theesoorten.
Wie weet een ideetje als je de thee zo mist.
Ik koop het altijd bij kruidvat, het is wel iets duurder (5 euro voor een doos met 80 zakjes) maar van 1 zakje zet je 1 liter thee en het smaakt ook gewoon erg goed.
1 x in de zoveel tijd hebben ze de aktie 2 halen 1 betalen bij kruidvat dus ik probeer het altijd dan te kopen, scheelt toch weer.
Nou meiden ik ga weer stoppen, ben benieuwd hoe het met jullie gaat
Groetjes Patricia