Hoe is het met jullie ???????

Rixt mijn kleine meid schopt ook onder in me buik, heb dat altijd al gedaan sinds ik haar voel. De vk zegt dat mijn placenta boven en rond mijn navel ligt vandaar dat ik haar daar niet voel.

met mij gaat het redelijk, veel last van slechte doorbloeding in me benen snachts. Veel last van bandenpijn, kan geen lange stukken lopen ( 250 meter is al te ver). Hopelijk gaat het niet erger worden. kan niet tegen pittig eten dan spelen me darmen op. Snel moe, kort ademig...

Maar dit zijn volgens mij geen kwaaltjes waarvan ik de enige ben die het heb...

Goedemorgen dames,

Wat is het rustig he de laatste dagen op het aprilforum!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Hier gaat alles goed, we hebben gister een groeiecho gehad omdat de vk bij de controles steeds het idee had dat de kleine aan de grote kant is.
De echoscopiste zette de kop van het apparaat opmijn buik en het hele beeld werd in beslag genomen door een "klein" hoofdje.
Tjeetje zeg wat mooi, nog geen 8 weken geleden bij de vorige echo kon je op het beeld nog makkelijk het hoofdje en het hele borstkastje/buikje zien en nu is hij al zoveel meer gegroeid dat het niet eens meer op het beeld past.
Nou de meting begon, en het hoofdje en buikje lopen ruim twee weken voor op  zwangerschap maar de beentjes lopen netjes volgens de curve dus dan zeggen ze dat hij nu gemiddeld een week voor loopt op groei.
Ik  vind het maar vreemd dat het hoofdje en buikje zoveel voor  lopen en de beentjes niet, dus ik vroeg of er dan niks mis is met de kleine maar volgens de echoscopiste is dit volkomen normaal en lopen bij heel veel  kindjes de beentjes altijd normaal wanneer het grote kindjes zijn.
Ze zegt je bent zelf ook  erg klein dus misschien krijgt hij wel gewoon korte beentjes.  
Nou kan het gewoon niet helpen dat ik me nu hier dus eer zorgen over maak en gelukkig moet ik straks weer op controle bij de vk en kan ik het haar even navragen.
Goh wat kan je je zorgen maken zeg tijdens zo'n zwangerschap dat had ik echt niet verwacht.

Qua lichamelijke klachten gaat alles redelijk, de harde buiken zijn er nog steeds hevig maar ik kan er door de rust beter mee omgaan.
De maagzuur blijft weg behalve als ik eigenwijs toch weer toegeef aan mijn chocola verslaving, hihihi
Alleen ligt de kleine nu volgens mij  sinds het weekend met het hoofdje naar beneden (klopt volgens de echo), want eerst voelde ik de schopjes aan de zijkant van mijn buik en nu sinds zondag boven in mijn buik en in mijn ribben, dat zorgt voor behoorlijk wat beurse ribben en spierpijn in mijn buik hahaha.

@rixt, idd heerlijk even geen maagzuur of in ieder geval minder wanneer ik toch chocola eet. Ik moet zeggen dat als ik gewone of fruit thee drink sóchtends dan heb ik  binnen het uur weeer last.
Maar nou drink ik sinds mijn zwangerschap  rooibos thee van het merk  annique (te koop bij een drogist, de tuinen), dit ben ik op aanraden van een vriendin gaan drinken.
Hier zit namelijk geen theinne (sorry weet niet hoe je het schrijft, maar dat is de caffeinne soort die in thee zit) in en kan je dus tijdens je zwangerschap onbeperkt drinken.
En als ik dus deze thee drink heb ik  geen last van maagzuur, misschien heeft het wel te maken met theinne te maken in de gewone theesoorten.
Wie weet een ideetje als je de thee zo mist.
Ik koop het altijd bij kruidvat, het is wel iets duurder (5 euro voor een doos met 80 zakjes) maar van 1 zakje zet je 1 liter thee en het smaakt ook gewoon erg goed.
1  x in de zoveel tijd hebben ze de aktie 2 halen 1 betalen bij kruidvat dus ik probeer het altijd dan te kopen, scheelt toch weer.

Nou meiden ik ga weer stoppen, ben benieuwd hoe het met jullie gaat
Groetjes Patricia    

Hoi,

Patrice,
Vervelend dat je je nu beetje zorgen maakt. Het is moeilijk he, ook al zeggen ze, maak je geen zorgen. Nee, voor hen is het makkelijker.
Hoop dat vk je gerust kan stellen.

Hier gaat het wel. Alleen erg veel pijn vandaag.
Vooral in bekken, kon mezelf vanmorgen amper nog aankleden. En dat is zo ontzettend vervelend als je alleen thuis bent. Merk dat ik steeds meer en meer afhankelijk word van partner, dat ik toch niet goed meer durf te douchen als hij er niet is. Of niet dit of niet dat durf te doen, uit angst niet meer recht te kunnen of opeens zoveel pijn te krijgen dat het niet meer gaat.
Voet is gelukkig uit gips, was flinke breuk, hebben foto gezien, en kan dus nog niet volledig genezen zijn, maar langer dan deze twee weken gips deden ze niet, dus moet nu vanzelf verder genezen. En ook dat is flink pijnlijk, maar kan nog aantal weken duren. Dus, het blijft hier rustig aan doen.
Begin er regelmatig wel van te balen, dat de zwangerschap me zo zwaar valt. Had het me echt helemaal anders voorgesteld. En tel nu soms ook echt af na de bevalling, en hoop daarna snel me eigen lichaam weer terug te hebben.

Sorry meiden voor dit ego bericht. Doet me wel ff goed het kwijt te kunnen.

Liefs

Hallo dames!!!!
Patrica; ja, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Dat is zo raar he, dan vraag je nog speciaal aan de verloskundige of iets normaal is en ze zeggen dan "Ja" , maar thuis gaat het dan toch weer malen in je hoofd, en ga je zitten googelen op internet wat het toch zou kunnen zijn, en dan lees je ook nogeens van die enge verhalen. Brrrrr...... Maar ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor wat dit betreft. Bij mij op de   20-wekenecho liep alleen het buikje voor op de groei en derest was normaal.
Ik merk wel dat mijn baby de laatste 2 weken echte groeispurten doormaakt, ik (en mijn man) zien mijn buik met de dag groeien. Met 32 weken krijg ik mijn eerste groeiecho.

Bloemetje; meid, klagen mag hier hoor! Hou je aub niet in! Het is ook niet niks wat jij allemaal mee moet maken! Erge last van je bekken en dan ook nogeens je teen breken, wat je bekken ook weer niet ten goede komt! Dan overheest de pijn en het ongemak toch het grote genieten he! Jammer is dat! En egoïstisch is je verhaal helemaal niet hoor! Mag je nu wel op je voet lopen, of moet je nog steeds op die krukken?
Met mij gaat het gelukkig erg goed, ik heb deze week erg veel energie, en overal zin in. Ik merk dat ik niet moet stofzuigen en dweilen  maar verder kan ik eigenlijk alles (wel voorzichtig) en dan heb ik toch echt geen klagen he!!!!!!!
Wel heb ik meer last van maagzuur, ook al laat ik de 'kwade' dingen staan, maar ik merk ook dat de baby erg veel groeit. Ook de schopjes worden harder, soms doen ze gewoon zeer!
Nou, het beste allemaal, en veel sterkte met de ongemakken!

Teddy,

Dank je voor je lieve berichtje,
En fijn dat het goed met je gaat. Erg leuk om te lezen.
Hier gaat het steeds slechter. Sinds uur of 12 zak ik gewoon door bekken heen. Ben zo bang te vallen.
Mag op voet lopen, alleen ook dat doet best zeer. Dus het schiet hier allemaal niet op, zit er ook ff helemaal doorheen nu. Pff, nog 13 weken, ja meiden, ik begin echt af te tellen nu, erg he. Voel me daar ook schuldig over.
Sommige meiden doen er zo lang over, en enige wat ik nu kan is klagen.
Gelukkig druk kindje vandaag, dus dat geeft me weer een iets beter gevoel.

Liefs

Bloemetje, voel je aub niet schuldig!!!!! Zelfs al gaat het nu goed met mij, tel ik de weken ook af hoor! Aan de ene kant zijn 40 weken precies genoeg om je voor te bereiden, aan de andere kant kan ik haast niet wachten ons lieve kindje écht te zien en in mijn armen te houden! Maar als je dan net als jij zoveel pijn moet lijden is het toch niet gek???
Bij de eerste heb ik ook wat afgejankt van de pijn! Ik heb toen veel op bed gelegen, mijn man, moeder en zus moesten mijn huishouden doen, en ik lag te balen en pijn te lijden, dan overheest dat echt je vreugde!
Je was toch al bij de fysio he! Of was dat iemand anders? Zelf heb ik daar veel baad bij gehad! Ik hoop voor je dat het na de bevalling gelijk over is, dat was bij mij gelukkig wel. Dat lijkt me nog erger, als je je kindje niet zelf kan verzorgen!
Ik hoop dat je nu een beetje afleiding hebt, en dat het snel beter met je gaat!!!
Heel veel sterkte!

Hoi Meiden,

hier gaat alles nog steeds goed begin nu wel steeds meer last te krijgen van maagzuur maar gelukkig hebben ze rennies uitgevonden ze helpen echt ben inmiddels 25 weken dus nog 15 te gaan en ja ik ben ook al aan het aftellen tja wie is daar niet mee bezig ik blijf net zolang door werken tot het niet meer gaat en ik werk vrijwillig met verstandelijke gehandicapten op een tuincentrum een hele leuke baan maar wel vermoeiend   dit was het weer voor even

Veel liefs van Charmedgirl

Hoi

Charmdgirl,
Fijn dat het goed met je gaat. En ook aan het aftellen, ben dus niet alleen.

Teddy,
Dank je voor je bericht. Tja, voel me toch op een of andere manier schuldig, dat ik hier niet ten volle van kan genieten. Al is het nu wel beetje gezakt na gesprek met vriend gister en lekker te slapen.
Het lijkt vandaag redelijk te gaan, en de pijn in voet die weer overheerst vandaag. Tja, die beiden dingen samen is helemaal niet de combi.
Ik heb nu ook punt bereikt dat ik huishouden aan een ander overlaat. Heb ik tot vorige week verspreid toch zelf geprobeerd, waar het af en toe ook niet lukte hoor.
Maar nu ben ik wel zover dat als het niet gaat, dat het niet gaat.

Verder gaat het goed hier.

Liefs

Terug
Bovenaan