Hoe is het met jullie ???????

Goedemorgen meiden,

Bloemetje, je moet je daar niet schuldig over voelen! ik denk dat ieder zwangere op een bepaald moment gaat aftellen (al is het alleen maar om de kleine in de armen te sluiten).
En het is dus ook helemaal niet gek dat jij dat ook doet.
Ikzelf dacht altijd dat een zwangerschap een hele grote roze wolk is die je ondanks een "paar" kwaaltjes de hele zwangerschap stralend draagt.
Ik heb eigenlijk ook nooit een zwangerschap meegemaakt dat de zwangere veel last had o.i.d. wel veel nare bevallingeen en daar maakte/maak ik me dan ook heel druk om.
Maar de zwangerschappen die zagen er ook stralend uit, en tja als je een zwangere ziet winkelen in stad zie je haar natuurlijk ook op een goed moment.
Dat het voor mij allemaal een beetje anders loopt, tja het is niet anders en ondanks alles probeer ik er toch van te genieten, maar ook ik tel de weken al af tot de bevalling.
Dus is het nog logischer dat jij met je vele pijn aan je bekken en dan ook nog eens  je teen erbij ook aftelt.
Gelukkig gaat het vandaag iets beter en heb je lekker geslapen daar knap je altijd wel lekker van op he?

teddy, fijn dat je nu een hele goede week hebt en veel meer energie, die weken heb je ook nodig anders wordt je helemaal gek thuis toch?

Charmed girl, leuk dat je meekletst! gelukkig heb je niet teveel last van kwaaltjes (zoals ik uit je berichtje begrijp) ik hoop dat je het werken vol blijft houden.
Het klinkt erg leuk werk maar wel zwaar volgens mij.
Er staan in dit onderwerp wat tips over maagzuur wie weet helpen ze je ook.

Nou ik ben gister nog bij de vk geweest en die kon me gelukkig gerust stellen.
Een baby groeit door middel van cm en doormiddel van groeispurten en dit loopt nooit in proporties.
Dus is het volkomen normaal dat je tot ongeveer 36 weken de baby  het ene lichaam iets  groter heeft dan een ander lichaamsdeel.
Met 36 weken moet dit iets meer in proporties zijn maar ze geeft alsnog aan dat als dit niet gebeurt ik me hier geen zorgen over moet maken want het kan nou eenmaal ook gewoon zijn dat hij een langer lijfje heeft of hele korte/lange benen.
Wel is het zo dat volgens de groeicurve het hoofdje van de kleine boven de gemiddelde zit (het buikje is ook groter maar valt nog in de gemiddelde) en daarom wil ze het nu extra in de gaten houden.
Ik krijg dus 11 feb weer een groeiecho en als het nodig is met 36 weken weer.
Ze willen het in de gaten houden omdat ik zelf maar een heel klein vrouwtje ben (1.58) en dat als het groter blijft willen ze proberen om de bevalling eerder op te wekken.
Ik schrok hier heel erg van omdat ik heel erg angstig ben voor de bevalling, maar nu heb ik even wat berichtjes terug gelezen en nou las ik van jou teddy dat jij dit dus graag wilt ivm de groote, dus eigenlijk is dit wel  gunstig dat ze dit willen doen of niet?
De vk heeft me ook geprobeerd om me gerust te stellen en ik weet dat ze het alleen doen omdat het beter is maar ondanks hele goede verhalen die ik over bevallingen hoor blijf ik echt ontzettend angstig voor de bavalling, stom he.

Nou meiden fijne dag Groetjes Patrice

Patricia, Wat fijn dat de verloskundige zelf kwam met die groeiecho's en dat ze het zo in de gaten houden! Dan kunnen ze je inderdaad eerder inleiden, mocht je kindje te groot worden.
Bij mij wilden ze het eerst niet, maar nu mag ik gelukkig ook groeiecho's. Mijn andere kinderen waren dus ook erg zwaar bij de bevalling. Ja, ik zie er ook erg tegenop! Mijn eerste en tweede bevalling waren echt zwaar! Ik mag dan ook absoluut niet meer thuis bevallen van mijn man. En zelf zou ik het ook niet durven. Daar kunnen ze toch eerder ingrijpen als het nodig is. Dus het is helemaal niet raar dat je er tegenop ziet hoor!
Bij mij is het nu wel iets afgenomen doordat ze de groei nu zo in de gaten gaan houden.
Hopelijk was het hoofdje maar een eenmalige groeispurt! Want dat moet er straks toch het eerste door he!
Ik krijg 30 januari mijn eerste groeiecho. Ik ben erg benieuwd!

Hallo dames,

Ben nu 27 weken zwanger, maar ik heb niet zoals jullie dat ik al aan het aftellen ben. Het gaat me eigenlijk zelfs allemaal te snel!! Heb 't idee dat ik er niet genoeg van geniet en dat er nog zoveel moet gebeuren!! Zowel hier thuis als op het werk wil (en moet) ik nog veel doen.

Mag verder ook niet klagen dat ik veel pijn of klachten heb. Ik loop nog iedere dag 5 kilometer (2,5 heen en 2,5 terug) en dat gaat nog steeds goed. Uiteraard wel in mijn eigen tempo, dus wel heel rustig. Merk ook door de groeispurten van mijn buik dat ik de ene dag de buik niet eens in de weg zit en alles maar kan doen en een andere dag dan krijg ik wat moeite om de schoenen aan te krijgen. Verder moet ik er om denken dat ik niet te lang zit, dan krijg ik wat last van de bekken (stijfheid).

Ook kijk ik niet echt op tegen de bevalling. Krijg (met name van schoonmoeders) de meest vreselijke verhalen te horen, maar dat interesseert me eigenlijk niet eens. Ik weet dat het pijn gaat doen, maar als ik me er druk om ga maken gaat het volgens mij alleen maar meer pijn doen. Dus ik laat het wel op me af komen en dan zien we wel. Ik overweeg wel een badbevalling, lijkt me eigenlijk wel een stuk relaxter, voor zowel mij als de baby. Moet het 1 en ander nog even met de verloskundige bespreken, met name de nadelen ten opzichte van een bedbevalling. Maar die schijnen wel wat mee te vallen.

Enne... voor diegenen die 'klagen', klaag er lekker op los, daarvoor is dit forum. Eventjes je verhaal kwijt kunnen lucht zo gigantisch op!!! En ik snap helemaal als je last van je bekken hebt en ook nog eens een teen breekt, dat je blij bent als die 40 weken voorbij zijn!! Maar probeer toch wel van je kleintje te genieten, je bent maar 9 maanden zwanger!!

En nog over het brandend maagzuur, ik heb dus alle soorten thee zo'n beetje geprobeerd, met theïne, zonder theïne... meteen de eerste slok is het mis. Jammer, maar helaas... Heb de laatste dagen ook nog iets gegeten (maar ben er dus nog niet achter wat), waar ik ook lichte zuur van krijg. Een rennie is dan wel voldoende, maar daar is het ook wel mee gezegd. Als ik thee of chocolade eet dan kan er geen rennie meer tegen werken!! Voordat we het weten is het april, kunnen we genieten van onze kleintjes en kunnen we weer eten wat we willen!!

Liefs Rixt

Nou meiden, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die de dagen aftelt.
Ik heb ook ontzettend last van mijn bekken, ik ben al lang bij de fysio maar nu lijkt het er niet meer toe te doen. Ik ga nu inderdaad ook hulp regelen voor in huis, want met twee kinderen met de boel toch gewoon doorgaan, maar dat lukt niet meer ... ik heb een formulier ingevuld voor thuishulp want we moeten ons toch nog 12 weken zien te redden.
Ik ben vorige week ook voor de laatste keer gaan werken, mijn collega heb ik zo nog goed in kunnen werken zodat ze mijn klasje over kan nemen. voor mij is het klaar...
Gelukkig geniet ik nog elke dag volop van dat kleine baasje in mijn buik, en dat is dan ook het enige wat ik straks heel erg ga missen, dit is wellicht ook mijn laatste zwangerschap dus ik probeer er toch van te genieten.
Oh ja, weer een mijlpaal bereikt, het kraampakket kwam gisteren binnen, er zat een leuke luiertas bij, en ik heb deze week een prachtig wiegje gekocht op marktplaats, want die van mij had ik na de tweede verkocht wegens plaatsgebrek.

Lieve groetjes en hou vol allemaal ...
Ans

Hoi,

Ritxmeisje,
Ja geniet wel hoor, telkens dat geschop in me buik is heerlijk, en de reactie die je kan uitlokken van je beebs, heerlijk vind ik dat. Maar eerlijk gezegd, het enige wat ik ga missen na bevalling zijn de schopjes en de mooie zwangere buik.
Gelukkig gaat het bij jou heel goed, fijn om te lezen.
En een badbevalling, lijkt me eerlijk gezegd ook wat, maar volgens mij kan dat niet?

Ans,
Ook beetje aan het aftellen? En ook thuis nu? Fijn dat je je klas wel met een lekker gevoel aan een ander kan overlaten.
Probeer te genieten he meid. Zeker als je weet dat dit je laatste zwangerschap is.

Vandaag op zich redelijke dag gehad, wel hele dag pijn, maar toch kunnen genieten vandaag. Alleen worden de dagen zo lang, want weet echt niet meer wat te doen.

Liefs

Waarom zou dat niet kunnen bloemetje1985?
Zijn twee redenen waarom het niet zou kunnen, en dat is als je met een medische reden in het ziekenhuis moet bevallen of dat je verloskundige het niet wil.

Zelfs is het mogelijk als je voor een poliklinische opname in het ziekenhuis gaat, om dan voor een badbevalling te gaan.

Je moet met een thuisbevalling zelf een bad regelen. Een eigen bad mag niet, omdat die niet diep genoeg is en je dus niet warm kunt houden. Maar er zijn speciale baden die je kunt huren (ong. 225 euro voor 5 weken, van week 37 t/m 42, incl. pomp en dergelijke) of kunt kopen (ong. 200 euro incl pomp endergelijke, alleen het bad kost ong. 100 euro).
Hoe dat werkt in het ziekenhuis weet ik eigenlijk niet, maar daar zul je ook wel huur of iets dergelijke voor moeten betalen.

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je nog wel een bed binnen handbereik hebt, mocht het niet in bad kunnen (je gaat er pas in als je ong. 5 cm ontsluiting hebt) of als de nageboorte niet wil komen.

Verder zijn er geen struikelblokken dat zoiets niet zou kunnen. Mijn verloskundige vind het juist geweldig!!! Volgens haar de mooiste bevallingen, omdat het kindje veel rustiger is en omdat het vaker wat relaxter allemaal gaat.

Maar ben nog wel benieuwd waarom het volgens jou niet zou kunnen?

Liefs Rixt

Ik ben hier tijdje niet geweest (steeds waren er geen nieuwe posts en is een beetje raar/lastig forum) maar nu zag ik een paar nieuwe posts dus is het weer leuk om te reageren (anders zag je alleen overal mijn naam staan haha)

Alles eindelijk rustig en goed hier, beeb groeit goed.... mag niet klagen..

Goedemorgen,

Ritxmeisje,
Bij kan het dan niet omdat ik met medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen onder begeleiding van gyn.
Dus jammer, maar helaas, dan houdt het op.

Imd,
Fijn dat het goed gaat.

Liefs

Terug
Bovenaan