Hoe is het met jullie ???????

Hey dames,

hoe gaat het met jullie?

Rixt, nou knap hoor dat je dat nog kan die 3 km heen en 3km terug.
Ik zou zeggen lekker van genieten zolang het nog kan, extra beweging kan nooit geen kwaad en zo te lezen doe je er lekker rustig over en heb je dus even een momentje voor jezelf!

Bloemetje, Hoe gaat het nu met jou? las op het andere forum (lees stiekem af en toe de verhalen van de meistoppers  hihi) dat je erg veel last van je bekken hebt en een dikke voet.
Gaat het vandaag wat beter, of heb je nog steeds last?

Teddy, Lekker hoor nu 30 wkn voelt echt weer als een mijlpaal he, ik ben morgen 30 wkn en het schiet idd hard op nu.
Is je verkoudheid alweer een beetje beter? ik hoop dat het geen griep geworden is!

Met mij gaat het inmiddels qua griep weer helemaal goed, maar mijn harde buiken zijn erger geworden.
Ik heb er zelfs zaterdag voor in het ziekenhuis gezeten omdat ze door de drukke dag (babykamer opgehaald en dus teveel  "leuke" spanning) zeer regelmatig kwamen.
De vk maakte zich erge zorgen en was bang dat de ontsluiting op gang kwam dus ik moest naar het ziekenhuis voor een echo en een ctg.
Ben er bijna 3 uur geweest, maar gelukkig was er op de echo geen ontsluiting te zien en bij de ctg was de hartslag van de kleine prima.
maar de regelmatige harde buiken baarde zorgen dus ik moest urine inleveren en wat blijkt ik heb een erge blaasontsteking en het schijnt dus dat dat vroeggeboorte kan opwekken (wist ik niet, ik had ook geen klachten en dat is schijnbaar ook normaal)
Nou ja nu aan de antibiotica en de harde buiken nemen de afgelopen dagen weer af naar wat normaal was voor mij, gelukkig heb ik zón fijne vk die de klachten echt serieus neemt en niet denkt van ohhh komt goed!
Zondag en Maandag heeft mijn mannetje de kamer opgezet met zijn vader en een vriend van ons, dus die staat nu lekker en ik kon het natuurlijk weer niet laten om daar gister lekker schoon te maken en in te richten, tja nestdrang he hahaha.
Maar ja dat moet ik vandaag weer zuur bekopen, iets meer last van harde buiken en een pijnlijke rug dus ik heb me maar lekker terug getrokken op de bank met de laptop.

nou meiden doe rustig aan en fijne dag
Groetjes Patricia

Hoi,

Patricia,
Hehe, stiekem lezen.
Met mn voet gaat het goed, ja wel last van. Maar te doen, gaat de goede kant op.
Bekken vandaag erg veel last van. Vanmorgen zakte ik door bekken heen en lag bijna op de grond, kon me nog net tegenhouden aan me bed. Daarna dus heel rustig in gang geraakt, maar wel steeds door bekken gaan. Ging in loop van ochtend weer beter, maar nu komt de pijn weer harder terug. Tja, vandaag mindere dag dus.
Hopelijk morgen weer goede dag.
Vandaag ook registratiekastje voor hartkloppingen, heb ik in begin van zwangerschap ook al gehad, en arts wou dat ik er nu weer eentje liet doen. Merk ook zelf dat de hartkloppingen naarmate zwangerschap vordert erger worden. Dus blij dat het word bekeken.

Vervelend die harde buiken, en blaasonsteking. Raar dat je dat niet voelt. Ik heb vandaag beetje gespannen gevoel op me buik, wat af en toe echt vervelend is. En soms pijnlijk, lijkt of hele buik samentrekt. Zijn dat harde buiken?

Liefs

Goedemorgen dames,

@bloemetje, vervelend dat je zoveel last van je bekken hebt! lijkt me erg eng als je er steeds doorheen zakt.
Gelukkig houden ze je hartkloppingen in de gaten, dan heb je toch  een veilig  gevoel.
Ik ervaar mijn harde buiken alsof iemand mijn buik  ineens oppompt met een fietspomp en dan heel langszaam laat leeglopen.
Dus je buik wordt ineens vol en voelt gespannen en pijnlijk aan, bij sommige gaan de harde buiken pijnloos hoor dus dat kan ook.
Je voelt wel het verschil tussen een gewone gespannen baarmoeder en een harde buik maar het klinkt alsof je er wel een gehad hebt.
We zitten nu ook in de periode dat je er meer last van kan en mag hebben (jij bent ook bijna 30 wkn toch?) dus het zal nu misschien ook wel vaker voorkomen.
Eigenlijk traint je baarmoeder zich nu gewoon in het samentrekken voor de bevalling ne dat gaat gepaard met harde buiken.
Alleen ik had het al te vroeg en te vaak in mijn zwangerschap vandaar dat ik ze zo vervelend ervaar en het zo in de gaten gehouden wordt door de vk.

Met mij gaat het vandaag een stukje beter, gelukkig.
Vannacht ondanks dat ik met slapen steeds meer last van mijn rug krijg een hele goede nacht gehad en dat doet echt wonderen voor mijn harde buiken en voel me meteen een stuk uitgeruster.
Vandaag maar even een strijkdagje in lassen want ik vergeet met al die babywasjes steeds onze eigen was, dus de mand staat al torenhoog te wachten hahaha

Fijne dag allemaal Groetjes Patricia

Patricia,
Fijn dat het beter gaat. En nacht goed slapen doet vaak wonderen he?
Ja, klinkt bij mij dan ook als harde buiken. Heb ze laatste dagen ook vaker. En soms ook pijnlijk. Voel heel me buik samentrekken. Geeft heel onprettig gevoel. Af en toe ook pijnlijk. Kan je dan ook gevoel hebben van ff gevoelige maag?

Vandaag gaat het redelijk, hoewel ik toch wel weer redelijk wat pijn heb. Heb uurtje gewerkt, en nu niets meer. Net ff administratie gedaan, die is weer netjes op orde:)

Waar is de rest?

x

Hier ben ik...ik had niet zoveel bijzonders te melden,vandaar. Maar ik lees wel met jullie mee hoor! Morgen heb ik hopelijk meer nieuws, dan krijg ik een groeiecho!
k' Ben erg benieuwd hoor!
De verkoudheid is nog niet helemaal over, maar wel een stuk beter. Ook het hoesten s' nachts gelukkig, want ik werd er niet goed van. Ik had druppeltjes Tussikit van VSM en dat hielp goed moet ik zeggen!
Ik heb wel veel meer last van mijn bekken, ik zak steeds door mijn been heen, ai, dat doet pijn. s'Avonds kan ik amper lopen. Ik heb het idee dat de baby lager is gaan liggen, ik voel soms zo'n drukkend gevoel op mijn schaambot, net of het hoofdje (hoop ik) daar al ligt. Nou, ja, morgen weten we meer.......
Nog 9 weekjes.......ik kan het haast niet voorstellen! De meiden leven er ook wel naar toe hoor! Ze vinden het prachtig hun hand op mijn buik te leggen en te voelen dat de baby schopt.
Nou, ik hou jullie op de hoogte, groetjes allemaal!!!!!!!!!

Teddy,
Fijn dat verkoudheid beter is. Is al heel wat.
En die bekken, ken het probleem, zak ook regelmatig door bekken heen nu. Echt niet leuk meer.
Gisterochtend lag ik echt bijna op de grond. Vandaag ook paar keer bijna dr doorheen gegaan.
Vriendlief heeft gisteravond gestofzuigd en gedweild, en morgen moet dr gestreken worden, maar dat laat ik maar niet aan hem over. Haha, dat komt niet goed. Hihi.
Dus misschien ff naar schoonmoeder. Alleen vind ik het zo vervelend dat ik hulp moet vragen. Me ramen moeten ook gelapt worden. Zien dr niet uit. Maar ja, dat gaat me ook niet lukken he, haha, lijkt me geen strak plan. Dus misschien zaterdag vriendlief er ook maar eens aanzetten hihi.

En de meiden kijken er erg naar uit. Ja, haha het is aftellen nu he.
Spannend morgen de groeiecho.

Liefs

Hallo!

Vandaag dus de groeiecho gehad, ik moet zeggen dat het gewicht me gelukkig meeviel. Ze schatte ons kindje nu (met 31 weken) op 1950 gram (1600 gr. is het gemiddelde bij deze zwangerschapsduur)
Zoals het er nu uitziet zou het met 40 weken rond de 8 1/2 pond zijn.
Nou, dat zou ik netjes vinden!
Maar ik krijg met 35 weken weer een echo, en dan is het geboortegewicht nóg nauwkeuriger te bepalen.
Toch ben ik nu wel enigzinds gerustgesteld, en krijg ik waarschijnlijk gewoon een natuurlijke bevalling. En dat wil ik toch het liefst! Nu denk ik : laat maar komen, ik kán het!!!!!!
Nou, groetjes allemaal!!!!!

Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met jullie?

@teddy, fijn dat je zo'n goed gevoel aan de groeiecho over hebt gehouden!
Bij mijn vorige echo hebben ze het gewicht ook op ong 8,5 pond geschat en ik moet zeggen dat ik daar niet zo mild tegenover sta als jij hihihi.
Maar het maakt denk ik ook wel verschil dat het mijn eerste kindje is en jouw eerdere kindjes ook allemaal een groot geboorte gewicht hadden.
Ik heb 11 februari weer een echo en ik ben benieuwd hoe "groot" de kleine dan is.

@bloemetje, hoe gaat het nu? druk met de voorbereidingen voor morgen?
Spannend hoor morgen trouwen, ben je zenuwachtig?
Nou heel veel plezier morgen en ik hoop dat je een goede dag hebt.

Met mij gaat het het ene moment  goed en het andere slecht, het is echt wisselend nu.
Ik heb erg   veel last van de harde buiken, maagzuur  en mijn rugijn. Ik slaap erg slecht door mijn rug en ben vaak misselijk doordat de kleine heel veel draait in mijn buik.
Gelukkig ligt hij wel elke controle met het hoofdje naar beneden.
Ik kan dus ook niet goed voelen hoe hij draait (gewoon van de ene zij op de andere of echt koppeltje duikelen) maar het voelt af en toe echt alsof mijn hele bovenlichaam plaats moet maken voor hem en dan hang ik weer boven de pot.
pfff soms baal ik er echt wel van dat het zwanger zijn voor mij niet zonder slag en stoot kan vergaan, had er zo'n mooi beeld van en nu denk ik alleen nog maar ben blij als we 10-12 weken verder zijn, erg he.
En dan lees ik maar gauw weer wat verhalen op  het forum van mama's die  het veel zwaarder  hebben en dan probeer ik me er maar weer beter te voelen, maar dat is soms echt enorm lastig.

Nou ja genoeg negatief haha Fijne zondag meiden
Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan