Hoe is het met jullie ???????

Hoi,

Teddy,
Fijn dat je fijn gevoel aan de echo hebt overgehouden. Wel zo fijn
En grote kans op natuurlijke bevalling, dat is het liefste wat we willen he.
Hihi. Nou meid, lekker dr van genieten.

Patricia,
Ken je gevoel, ook ik zal blij zijn als ik 11-13 weken verder ben, en ons kleintje dr is.
Het word me echt zwaar, ook emotioneel word het zwaarder voor me vind ik. Dat ik nogal veel moet laten. Ver lopen gaat niet meer, en die zit ik dan af en toe ook in een rolstoel, omdat ik gewoon geen stap verder kom van de pijn.
En dat is erg moeilijk om te moeten doen, en daar aan te moeten toegeven, maar afgelopen week is dat toch de eerste keer gebeurd. Daar baal ik dan zo van.

En voor morgen, ja, alles klaar. En vind het wel erg spannend hoor.
Alleen is het weekend al zo druk geweest, me moeder stiefvader en broertje zijn dr al vanaf vrijdag. Hoop geregel, vaak hier, ben helemaal brak :s.
Veel pijn. Dus ben benieuwd hoe het morgen zal zijn. Ik ga ervan genieten.

Liefs

Hey dames,

Hier even van deze kant een update. Het gaat hier helemaal de verkeerde kant op :S Zo voelde ik me 2 weekjes geleden nog helemaal geweldig, liep ik nog naar mijn werk en voor m'n gevoel kon ik de hele wereld wel aan. Uiteraard met tillen moest ik er wel wat om denken, maar als ik de boodschappen in de auto liet staan was dat voldoende!!

Maar nu... ben zooo gebroken... De kleine heeft mijn ribben ontdekt en blijkbaar vind ie dat een leuk speeltje. Sinds gistermorgen doet ie niets anders dan er tegen aan schoppen. Gisteravond lag ik half 10 op me bed, in de hoop dat ik wat rust kon vinden. Was al moe van de hele dag, dus een lange nacht kon ik wel gebruiken. Nou en lange nacht is het geweest!!! De kleine is de hele nacht aan het schoppen geweest, zelfs als ie sliep. En uiteraard precies tegen m'n ribben aan. Ik drukte continue met mijn vingers tussen mijn ribben en zijn voetje. Als ie wakker was, kon ik zijn voetje nog wel eens wat sturen en de andere kant op schuiven. Maar als ie sliep dan lukte dat niet. Ongelooflijk dat zo'n kleintje zo sterk kan wezen!!! Was ie eindelijk even rustig, viel ik bijna in slaap... en daar was ie weer!!! Ik kreunde er gewoon van, zo pijn!! De tranen hebben de hele nacht in m'n ogen gestaan!!! Zei al tegen mijn man, dit hou ik geen 10 weken meer vol. Van mij mag ie nu meteen wel komen!!!

Vannacht dus nog geen 2 uurtjes slaap gehad, morgen weer werken... pff.. geen idee hoe ik die dag door moet komen, ik hoop dat ik vannacht nog wel wat uurtjes kan pakken!!

Wat kan zo'n tegenslag hard aankomen. Ik ging fluitend, op wat vermoeidheid en brandend maagzuur na, door de zwangerschap heen. Daarnaast de welbekende vergeetheid viel reuze mee, maar verder had ik gewoon niets te klagen. En nu... tranen staan me in de ogen te prikken. Kan niet meer genieten van al dat getrappel in mijn buik, want de kleine heeft alles al bont en blauw geschopt. En als je dan dat in je omgeving verteld dat de kleine errug druk is, krijg je gewoon een reactie dat het er wel bij zal horen. 't Zelfde geldt met de vermoeidheid... tja... 't hoort erbij!!! Maar dan heb ik zoiets van, prima 't hoort erbij dat de kleine levendig is en dat ik door alles wat vermoeid ben... maar zooooo extreem... kan niet normaal wezen!!! Aan toegeven kan gewoon niet meer... ga al vroeg op bed, begin 's ochtends pas om 10 uur met werken... probeer dus de nacht zo lang mogelijk te maken, maar ik slaap gewoon niet. Ook 's avonds plan ik helemaal niets meer, geen uitjes, geen visite...

En dat ik niet meer kan genieten van dat getrappel in mijn buik... dat maakt me zoooo depri!! Daar hoor je toch gewoon van te genieten? Dat is maar zo even dat je dat voelt... maar een paar weekjes in je leven voel je nieuw leven in je buik. Iets mooiers zou er niet wezen... en toch geniet ik er niet van. Moet ook zeggen dat het al vanaf week 17 de trappen zo hard waren, dat ze me al tranen in de ogen bezorgden. Maar 't is nu toch nog net een graadje erger!! Kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat de bevalling zwaarder zou zijn als dit.

En tja... ben dus nu ook bang wat ik nu verder kan verwachten. Als ik nu al lig te creperen van de pijn... en bij 17 weken zei de verloskundige al, dat ik nog wel wat kon verwachten als de kleine toen al zo druk was.

En voor de rest... bloemetje... heeeeele fijne dag morgen!! Geniet lekker van alles om je heen.. maar vooral van het samenzijn met je (aanstaande) man!!!

Liefs Rixt

Goedemorgen dames,

Hier weer even een berichtje van mij.

Allereerst, bloemetje GEFELICITEERD met je trouwen!!!!!!!!! heb je een leuke dag gehad?
Ik hoop dat je lichaam meegewerkt heeft en je echjt optimaal hebt kunnen genieten.
Hoe gaat het verders met je? Gaan jullie er nog even lekker tussenuit (huwelijksreis) voor de kleine komt?

@ rixt, Wat vervelend dat je je zo voelt de laatste weken!
Gaat het de laatste paar dagen iets beter, kan je alweer iets beter slapen?
Ik kan me indenken dat je er naar en depri van wordt, je wil heel graag genieten van je zwangerschap en de bewegingen maar zo wordt het je bijna onmogelijk gemaakt.
Laten we hopen dat je kleine snel indaalt dan krijgen je ribben wat meer rust en jij je lekkere gevoel en nachtrust terug!
Ik moet zeggen dat mijn kleine ook altijd zo druk was maar de laatste weken valt het enorm mee, wel heeft hij echty het draaien ontdekt dus hij draait de hele dag door van zijn ene zij op zijn andere (tenminste dat hoop ik dat hij niet steeds naar boven komt want hij ligt al mooi met zijn koppie nar beneden) en dan wil er ook nog weleens een voetje tegen mijn ribben of mijn rug belanden, erg naar gevoel.

@ teddy, Hoe gaat het?

Bij mij  zijn er weer eens een paar dipdagen tevoorschijn gekropen, De harde buiken lijken iets minder te worden.
Maar het maagzuur en de rugpijn alleen maar erger, Door het vele draaien van de baby denkt de vk dat de kleine zich afzet in mijn rugspieren en die zijn nu zo geprikkeld dat toen ik gister nieste het er echt enorm inschoot en ik nu door het huis moet strompelen om iets te pakken of naar het toilet te gaan.
vanacht heb ik denk ik in totaal drie uur geslapen ik werdt constant wakker van een verkeerde beweging die ik maakte met mijn rug.
Donderdag mag ik weer naar de vk toe en volgende week woensdag heb ik weer een groeiecho, daar verheug ik me echt op.

Nou meiden fijne dag Groetjes Patricia

Hoi!

Met mij gaat het goed hoor! Eigenlijk heb ik alleen last van mijn bekken, en dan pas vanaf s' middags een uur of 3. Misschien doe ik dan toch teveel s' morgens, maar ja, s' morgens ben ik op mijn best, en krijg nu toch wel een beetje nesteldrang, hihi......
Ik heb echt zin om alles te soppen, en de babykamer móét nu gewoon af voor mezelf!
Dus ik mag echt niet klagen, met het maagzuur is het goed vol te houden, ik heb s' nachts geen kuitkrampen (dat had ik bij de anderen wel, vervelend is dat!) en ook geen rusteloze benen, of vaak plassen of een extreem drukke baby. Ik heb dus een goede nachtrust, en dat merk je dan overdag ook weer wel hoor!
Spannend, @Patrice, weer een groeiecho! Met hoeveel weken krijg jij die steeds?
Ik met 31 en 35 weken. Ik was vrijdag wel opgelucht ja, maar later ga je dan toch weer zitten denken. De anderen groeiden die laatste weken ook nog ontzettend hard, dus verwacht ik dat dat gemiddelde van 8 1/2 pond ook wel naar boven kan.
Maar ja, we zien wel bij de volgende echo. Als het dan maar niet over de 10 pond raakt vind ik het wel best. Ik heb een 10-ponder die nog wel een sterrenkijker was gebaard, dus moet een gewone 10 ponder er ook uitkunnen.
@Bloemetje; hoe was je dag? Gaan jullie nog op huwelijkstrip, of blijven jullie lekker thuis?
Alle anderen veel sterkte met de kwaaltjes, jij ook @ Rixtmeisje, want dit lijkt me echt niet leuk!!!!!
Hebben jullie trouwens al een kraampakket binnen? Ik nog niet, en ben ook vergeten met hoeveel weken ik dat bij de anderen kreeg.

Hoi Meiden,
Hier ben ik ook weer.

We hebben maandag een super dag gehad, het was heerlijk. Echt erg leuk.
Bekken hebben zich rustig gehouden, dus dat was erg fijn. Enkel had ik griep, nog steeds beetje, maar gelukkig heeft het de dag niet minder leuk gemaakt.
Was echt heel erg mooi met ouders,grootouders en broers en zussen erbij. Was echt genieten.

Nu nog steeds beetje aan het bijkomen, haha, zijn erg drukke dagen geweest.

Verder gaat het hier goed. Vanmiddag weer op controle.

Hoe gaat het met iedereen?

Liefs

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het weer een stukje beter, mijn rug begint iets te beteren en de harde buiken zijn te doen.
Gelukkig maar want ik krijg een drukke dag vandaag, mijn vriend is jarig en er komt dus visite vanavond.
We zijn het hele weekend en maandag en dinsdagavond weg geweest dus mijn vriend kon niks in huis doen en het is echt wel even nodig.
Dus vandaag moet ik me maar even over de pijn heen zetten en gaan poetsen en dan vanavond een huis vol visite, pfff was het maar vast 22,30 hahaha.

@teddy, Ik heb met 28 wkn de eerste groeiecho gehad en nu krijg ik hem dus weer met 32 weken.
Als de kleine nu weer boven de bovenste lijn van de curve zit krijg ik hem met 36 wkn weer om te kijken of het zin heeft om vanaf 38 wkn te gaan proberen natuurlijk op te wekken.
Ik kan me indenken dat je nu toch denkt dat ze misschien toch groter is dan 8,5 pond.
Ze groeien de laatste weken toch het hardst, Gelukkig weet je hoe het is om te bevallen van een groter kindje en pfff 10 pond en een sterrenkijker, jeetje.
Gelukkig weet je dus waar je licham toe in staat is en kan je daar echt vertrouwen in hebben.
Heb je zelf niet zoiets van als de kleine met de volgende echo nog groeter wordt geschat, om dan ook te vragen of ze eerder willen gaan proberen op te wekken?
Ze gaan bij mij niet echt inleiden dat willen ze niet voor 40 wkn doen als  het niet echt moet maar ze zeggen dat ze veel kunnen proberen om het op te wekken (heb eerlijk gezegd geen idee wat ze bedoelen maar daar ga ik me pas druk over maken als dit ook echt nodig is)  
Mijn kraampakket heb ik nu denk ik een week in huis, dit was wel erg vroeg geloof ik want ze hadden me van de verzekering verteld dat het pas met 32 weken zou komen en dat ben ik volgende week pas.
Maar bij sommige verzekeringen zit het pakket sinds vorig jaar  niet meer standaard in je pakket dus misschien moet je dit even nakijken voor je hem zelf moet aanschaffen.

@bloemetje, het klinkt alsof je een geweldige dag gehad hebt, jammer van je griep maar gelukkig heeft het de dag niet verpest!
Heerlijk hoor ik zou ook wel willen trouwen maar ja vriend lief wil (nog) niet, maar ik heb nog een beetje hoop.
Vorig jaar maart riep hij nog dat hij de eerst komende jaren nog geen kinderen wilde en in mei zei hij ineens zullen we gaan proberen om een kindje te krijgen.
Dus tja met mannen weet je het nooit he, hahaha.

Nou meiden fijne dag en doe lekker rustig aan.
Groetjes Patrice

Hier gaat het wel redelijk... ben nog steeds zooo verschrikkelijk moe. Gelukkig vandaag een kort dagje werken, heerlijk even. Vannacht voor het eerst redelijk kunnen slapen, 6 uur achtereen!! En dat is uniek voor mij momenteel!!! Heerlijk!!! Voelde me herboren vanochtend, ook al heb ik nu al wel weer een flinke dip!!

Moest van de verloskundige toch proberen nog iets minder suiker te nemen. Maar ja, 't is een cirkel waarin je belandt... je voelt je wat down en dan graai je toch snel naar de suiker. Ben 3 kilo aangekomen in 2 weken, dus het is wel wat aan de vele kant. Ik zal de komende weken toch wat aan de suiker te denken, moet op zich wel lukken. Ben straks veel weg, laatste loodjes van het werk. (nog ff 3 beurzen afstruinen voor inkopen :D) Dus dan is de verleiding er hoop ik ook niet!! Bloedtestuitslagen waren er gisteren nog niet, dus moet donderdag nog even bellen. Ik wist zo niet of er getest was op ijzer, anders moet dat alsnog even.

Mijn baarmoeder is aan de rechterkant 4 cm hoger dan aan de linkerkant. Daardoor schopt de kleine ook mooi aan die kant tegen m'n ribben aan. Vind ie blijkbaar interessant!! De kleine ligt ook al 8 weken met z'n hoofdje naar beneden, links ruggetje en kontje... en dan links heeft ie alle ruimte om mij bont en blauw te schoppen.

Weten jullie zo tussen door ook wat een normale bloeddruk is en wat een te hoge? De mijne was nu voor het eerst omhoog gegaan, had altijd 110/60 en nu 120/70. Maar heb geen idee wat nou eigenlijk echt hoog is?

Nou zal nu echt aan het werk!!

Liefs Rixt

@Rixtmeisje; dat is absoluut niet hoog hoor! Het is nog steeds een keurige bloeddruk, menigeen mocht willen dat de onderdruk nog 70 was!
Bij mijn suikertest is wel gelijk voor mijn HB geprikt, ik denk dat ze dat wel standdaard doen. (wel zo fijn dat je dat ook gelijk weet he)
Fijn dat je vannacht wat meer kon slapen, ik hoop dat hij zo rustig blijft!

Terug
Bovenaan