Hoe is het met jullie ???????

Hoi,

Vandaag op controle geweest bij de gyn. Wat meestal een bezoekje van tien minuten is, was nu een ziekenhuismiddag van 2u lang.
Met de baby is alles goed, groeit goed, zit op een gewicht van 1500 gram nu.
Het
ligt ook met hoofdje naar beneden. Alleen bloeddruk was te hoog. Hij
was bij gyn 130/100.   Ze kon hem ook erg moeilijk opmeten. Dus moest
naar een afdeling, en moest aan een ctg voor de hartslag van de baby te
controleren. Gelukkig was dat goed, ook bloed was goed. Want dat moest
ook meteen geprikt worden. Daarna nog keer bloeddruk genomen en toen
was hij 117/75. Dus weer netjes gezakt.
Niets om me zorgen om te maken, ze wilden het goed controleren, fijn dat ze dat hebben gedaan, was alleen ff schrikken.
Verder alles goed.

Liefs

@Bloemetje; dat is wel even schrikken! Hopelijk was die hoge bloeddruk maar een momentopname! Gelukkig is het met de baby alles goed!
Zelf was mijn bloeddruk vanavond ook inneens hoog (131/92) terwijl hij normaal rond de 110/60 zit! Ik had het wel erg druk, hopelijk lag het daaraan. Morgen nog maar eens goed in de gaten houden!
Ik vind dat toch altijd maar eng!
Mooi dat hij/zij al met het hoofdje naar beneden ligt! Bij mij lag hij/zij vrijdag dwars, nu volgens mij in stuit. Mijn jongste draaide ook nog tot voor de bevalling, maar ik vind het toch best eng. Stel dat mijn vliezen breken als de baby dwars ligt..........

Hoi,

Teddy,
Is bij jou je bloeddruk wel weer gezakt meid?
Hier hoop ik dat ie nu lager blijft. Had je te druk gehad?
Ik heb gisteren verder niets geks gedaan. Dus vraag me af waar die hoge bloeddruk bij gyn vandaan kwam, en na uurtje liggen in ziekenhuis was het ook weer lager. Vid het heel gek hoor.

Vandaag weer heel veel pijn hier, dus word een rustige dag.

Liefs

Hoi,

Mijn bloeddruk is nog steeds hoog, en dan eigenlijk vooral de onderdruk, deze was vanmorgen 82, terwijl hij altijd rond de 50/60 is.
Ik ga dus maar even een middagdutje doen, ook al heb ik er geen zin in.
Maar gisterenavond voelde ik de baby ook niet van 18.00 tot 21.30 uur, terwijl hij/zij dan juist heel druk is. Eindelijk op bed voelde ik 'm weer schoppen, pffff wat ben je dan opgelucht! Nu vanmorgen beweegt de kleine gelukkig weer flink. Maar ik maak me wel zorgen over die bloeddruk, geef me dan maar bekkenpijn of maagzuur hoor, ik vind het zo eng. En bij welke waarde trek je aan de bel?????

Teddy,

Als jij twijfelt, ongerust bent, gewoon de vk bellen.
Bij welke waarde trek je aan de bel, geen idee, maar ik zou gewoon bellen als je je zorgen maakt.
En uit je verhaal kan ik opmaken dat je dat doet.

Liefs

Net heerlijk geslapen, en daarna was mijn bloeddruk weer mooi (77 onderdruk)
Net even gegoogeld, en dat lucht toch ook weer op! Er staat dat onderdruk onder de 90 eigenlijk geen gevaar opleverd voor zwangeren, dus wacht ik het nog even af. Volgende week moet ik weer naar de verloskundige, dus als het deze week nog mooi blijft ga ik niet bellen.
Op het laatst is het ook wel normaal dat het iets stijgt.
Heb jij zelf thuis ook een meter, @Bloemetje?
Of moet je niet een keer extra terugkomen, omdat het in het ziekenhuis zo hoog was?
En hou jij nog vocht vast?
Groetjes!

Hoi,

Ik heb thuis een polsmeter, maar die schijnt niet nauwkeurig te zijn.
Nee, moet pas over vier weken terug, vind dat eerlijk gezegd lang hoor. En hou nog beetje vocht vast, maar alleen in mn voeten.

Fijn dat het bij jou weer lager was na slapen. Het heeft dus goed gewerkt.
Rustig aan doen meid.

Liefs

Jeetje Bloemetje,

Om de vier weken? Wat vreemd... dat vind ik ook wel erg lang. Bij mij was het tot 20 weken om de vier weken, daarna om de 3 weken. En vanaf week 26 om de 2 weken. Volgens mij tot aan week 36 en daarna is het iedere week.

Ik ben er een beetje achtergekomen waardoor de kleine toch wel wat drukker is. Ik heb de laatste dagen toch zoveel mogelijk de suiker laten staan, en moet zeggen dat het wel helpt. Ik slaap nog steeds heel slechts in, maar als ik slaap, slaap ik ook wel redelijk door. (vanmorgen zelfs door de wekker heen geslapen... oeps) Heb de afgelopen 2 nachten 6 uurtjes per nacht gemaakt... dus heel netjes voor mij!! Voel me nu ook een stuk fitter en heb weer zin om dingen op te pakken.

Had ook een paar daagjes last van m'n rechter bil. Zat te twijfelen tussen een verrekte spier of toch de bekken. Eerst werd het steeds erger, dus ging ik er steeds meer vanuit dat het de bekken zouden zijn. Maar sinds gisteren is de pijn in z'n geheel weg, dus toch een spier!

Hebben jullie dat trouwens ook, als je te lang zit dat je dan een doof gevoel krijgt in je kont? En dat het ook wel wat doorloopt naar je benen toe?

Nou... nu ik me fit voel zal ik even wat aanpakken... proberen wat wasjes te draaien, laatste schilderwerk in de babykamer en de rest van de babykamer schoonmaken... boodschappies halen... en dan kun je me wel weer opvegen...

Liefs Rixt

Terug
Bovenaan