Hoe is het met jullie ???????

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?

@ teddy, hoe gaat het nu met je bloeddruk? blijft hij een beetje netjes laag?
Ik kan me indenken dat je dit enger vindt dan bekkenpijn of maagzuur, van die klachten weet je wat het met je lichaam doet en dat het voor je kindje geen kwaad kan mar met de bloeddruk weet je eigenlijk niet wat er aan de hand is, lijkt me erg vervelend.
Waarom bel je toch niet gewoon voor de zekerheid de vk even, anders moet je nu nog een paar dagen wachten en misschien kan ze je onzekerheid weg nemen door je bloeddruk, hb en urine te controleren.

@ bloemetje, jeetje dat zal wel even schrikken geweest zijn bij de gyn, wel lekker dat alles nu weer gecontroleerd is en je weet dat het met de kleine goed gaat.
Dat geeft toch weer een hoop rust he.
Ik moet zeggen ik vindt het wel raar dat je pas over 4 weken terug hoeft te komen.
Ik weet wel van mijn vk dat het bij normale omstandigheden zo is dat je tot week 34 om de 4 weken op controle komt dan om de 2 weken en vanaf week 40 om de 2 dagen.
Maar volgens mij vraagt jouw situatie er toch ook om dat je vaker op controle komt, ik bedoel met je bekken en met je bloeddruk en je liep toch bij de gyn vanwege je hart?

Bij mijn vk doen ze het zowiezo anders omdat dat  hun  het prettiger vinden  om hun zwangere iets vaker te zien dus daar mag je vanaf week 28 om de 3 weken en dan vanaf week 34 om de 2.
maar in bepaalde situaties mag je al eerder vaker komen, ik kom al vanaf week 22 om de 3 weken en vanaf nu al om de 2 weken.

Maar ach ja je gyn zal het wel het beste weten wat er goed is en als jij het niet vertrouwt kan je altijd gewoon bellen toch.

@ rixt, Wat fijn dat de kleine nu iets rustiger is en je nu wat langer door kan slapen!
Daar doe je toch je energie weer mee op. En het is ook wel erg lekker dat je nu weet dat het toch wel een beetje aan de suiker ligt dat de kleine zo druk was.
Heb je al eens geprobeerd dat wanneer je je een beetje naar of duf voelt om juist iets zouts te eten? Ik neem altijd een beker boullion (opkikker) als ik me zo voel en ik moet zeggen dat dat toch ook wel werkt. misschien een tip?
Heb je de uitslagen van je bloedtesten al terug gehad?

Nou hier gaat alles redelijk, wel nog veel last van klachten maar net zoals met alles het went erg he!
Ik ben donderdag bij de vk geweest en mijn ijzergehalte was te laag dus nu moet ik maandag bloedpikken in het ziekenhuis en ook meteen weer voor suiker omdat ik er dan toch ben.
Volgens haar meting van de baarmoeder was de kleine toch weer flink gegroeid, dus ik ben benieuwd naar de groeiecho woensdag.
En volgens haar zijn mijn rugklachten te verklaren door mijn bekken dus ik moet maandag naar de huisarts en als hij dat ook denkt krijg ik een verwijzing voor fysio of mensendieck.
Nooit gedacht dat je van bekkenklachten rugpijn krijgt, ik heb wel last met lopen van de bekken maar ik dacht gewoon dat heeft iedere zwangere.
Ach ja we zien wel wat de dokter zegt, erg veel last ervan heb ik nou ook weer niet ja het is pijnlijk maar die buiken zijn erger dus ik redt me er wel even mee.

Nou meiden de  laatste weken worden steeds korter nog maar twee maandjes en we mogen ons kleintje vasthouden, heerlijk idee he!!!!!!!!!!!!!

Fijne dag/weekend allemaal Groetjes Patricia    

Hoi,

Het gaat goed!!!!! Ik ben weer helemaal gerustgesteld, ik had ook een vraag op het zwangerforum gezet, en daar kreeg ik een antwoord van iemand die arts was. Ik had dus nooit mijn bloeddruk op moeten nemen toen ik zo druk en gestresst was. Dan is hij altijd hoog! Nu is hij weer dagen erg mooi, dus voel me weer helemaal happy!

Spannend @ Patrice; woensdag je groeiecho. Je laat het weten he!
Ja, die kwaaltjes...........toch moet ik zeggen dat het bij mij nogal meevalt. Bij de anderen had ik volgens mij veel meer kwaaltjes..

Hoe is het met jou, @Bloemetje? Ik moest nu ook al om de 2 weken terugkomen.
Ik zou het de volgende keer wel aankaarten hoor, zeker met je bloeddruk en hartkloppingen!
Ik had gisterenavond ook voor het eerst wat vocht in mijn voeten/enkels. Hihi....het gaat beginnen. Bij de anderen had ik het de laatste weken ook, maar na de bevalling schrik je dan wel van je dunnen beentjes hoor, dat is zooo raar!

Zijn jullie ook zo benieuwd hoe je bevalling zal beginnen? Ik ontzettend!
Ik ga volgende week maar eens beginnen om mijn 'vluchtkoffertje' in te pakken, je kunt het maar klaar hebben staan he!

Nou, iedereen een heel fijn weekend, en hopelijk schrijven alle anderen ook weer eens hoe het met hun gaat!

Liefs Teddy

Hoi meiden,

Hier gaat het redelijk, wel pijn, maar het valt wel mee. Rustig aan en dan komen we dr wel.
Wou net gaan slapen, maar kleintje had er geen zin in. Dus maar weer wat gaan doen. haha. Alleen erg moe.

Teddy,
Ja, Karin wss die je dat vertelde? Ja, hihi, schrijf regelmatig met dr, ze weet een hoop, en kan iemand ook echt geruststellen. Fijn he?
En je voelt je weer stuk beter, mooi zo.

En meiden, vinden jullie dat ik echt zo weinig op controle mag? Ik moet de 18de naar de cardioloog, zou ik het bij hem ook aankaarten dat ik zo weinig controle krijg? Is alleen in een ander ziekenhuis. Wat denken jullie daarvan? Vind het inderdaad ook erg weinig, en voel me dr niet erg prettig bij.

Liefs

Ja, het was inderdaad Karin.

En ik vind wel dat 4 weken erg lang is hoor, gezien je klachten! Volgens mij is er een standaard regeling met hoevaak je moet, ik heb het weleens in zwangerschapsbladen gelezen.
Op zich weer wel fijn dat je tussendoor naar de cardioloog mag.

Fijn weekend allemaal!

Hoi,

Idd wel fijn dat ik tussendoor nog naar cardioloog kan.
Maar denk je dat het een goed idee is om het bij hem ook ff aan te kaarten dat ik
zo weinig controles heb?
Maar hij zal dr waarschijnlijk weinig mee kunnen. Hoop dat ik na 34 weken wel vaker mag. In ziekenhuis waar ik loop vind ik het ook vervelend dat als je je afspraak wil vervroegen, dat dat niet kan, moet huisarts doen, dus ik moet eerst steeds de huisarts raadplegen. Voordat ik eerder terecht zou kunnen. Met vragen moet ik ook naar ha. Dat is toch niet logisch? Of wel?

Liefs

Hey meiden,

Hoe is het met jullie?

@ teddy, heerlijk dat je weer helemaal gerustgesteld bent en je bloeddruk alweer een paar dagen mooi is!
Dan is het toch wel prettig he zo'n forum je weet maar nooit wanneer je er een arts treft bij een vraag
Ja ik laat het woensdag zeker meteen weten als ik de echo gehad heb, erg spannend.

@ bloemetje, Ik wilde je niet ongerust maken met mijn opmerking (sorry als dat wel  zo is) en het zal vast  normaal zijn dat je nu nog om de 4 weken gaat.
Ik bedoelde er eigenlijk alleen mee dat ik het erg raar en krom vindt dat er zoveel verschil zit tussen jouw gyn en mijn vk.
Terwijl jij medisch gezien veel meer baat bij de controles hebt als ik.
Maar ik weet van mezelf hoe prettig ik het iedere keer weer vindt om  op controle te gaan en het hartje te  horen en vragen te stellen die niet duidelijk zijn dus dat moet jij ook vast hebben.
Ik vindt het wel erg vreemd dat jij eerst alles via de  HA moet overleggen voor je kan vervroegen of iets dergelijks. De gyn is toch juist de expert op dit gebied?
Je zou natuurlijk wel aan je cardioloog of desnoods je  HA  kunnen vragen wat hij ervan vindt, misschien zegt hij juist wel dat hij vindt dat er meer controle nodig is ivm je hartklachten of misschien zegt hij juist dat 4 weken normaal is en dan ben je weer helemaal gerustgesteld.
Hij zal er vast niks verder aan kunnen doen omdat het een ander ziekenhuis is maar je kan het dan wel de volgende keer bij je gyn aangeven wat hij vindt.

Met mij gaat het dit weekend erg lekker, de kleine ligt hoog in de buik wat wel weer voor maagzuur zorgt (maar gelukkig bestaat er rennie) maar daardoor heb ik minder harde buiken en rugpijn dus ik moet zeggen dat is wel even een verademing!
We wilden vandaag de babykamer afmaken en alle assecoires  en gordijnen ophangen vliegt gewoon de boormachine in de fik. Dat was even schrikken!
maar nu hebben we dus geen boormachine meer en moeten we dus wachten  tot mijn vriend er een kan kopen of lenen van een van onze  vaders, grrrrrr.

Ik heb nog een klein  vraagje(misschien een stomme), ik heb sinds een paar dagen heel veel last van krampen(jes) in mijn schaamstreek en onderbuik.
Eigenlijk meer de  hele tijd het gevoel alsof ik moet plassen en het niet op kan houden terwijl ik niet hoef te plassen (ik denk misschien ongi achtige krampen, weet het niet zeker want dat heb ik nooit gehad als ik ongesteld moet worden)
Zijn dit nou de oefenweeen waar iedereen het over heeft of komt het doordat de kleine aan het indalen is?
Ik heb namelijk wel het idee dat de kleine aan het indalen is want mijn buik is aan het veranderen van vorm (op dit weekend na dan want nu ligt hij hoog, maar meer met de voeten en billen dan met de rug).
Ik wil er eigenlijk niet de vk voo bellen omdat het niet pijnlijk is of zo en ik er verder niet echt last van heb maar ben gewoon erg  benieuwd wat het nou is.
Dus misschien kan een van jullie mij hiermee helpen?

Groetjes Patricia

Hoi Patrice:

Ik herken het gevoel hoor! Ik heb zelf ook regelmatig last van krampjes en steken in mijn vagina en onderbuik. Het kan zijn dat je baby aan het indalen is, maar het kan ook zijn dat 'ie daar schopt of duwt.
Bij de anderen had ik dat op het laatst ook, soms kon ik gewoon niet meer lopen van de pijn, soms inneens 5 harde duwen op mijn vagina, net of ze er nú echt uit wilde!
En elke keer dacht ik dat het begon..........

Hier alles prima, wel wat meer last van mijn bekken, maar dat zijn echt op sommige momenten. Soms loop ik weer heel normaal, en dan inneens schiet er weer wat mis.
Ik moet ook erg oppassen om mijn bekken niet te draaien zeg maar, gisteren was ik half zittend op mijn zij een boek aan het lezen, maar daarna kon ik haast niet meer lopen. Mijn bekken had veel te veel gedraaid gelegen.

Ik wil vandaag de laatste hand leggen aan de babykamer. @Patrice; balen dat de boormachine kapot is!

Allemaal een fijne dag!

Hoi,

Patricia,
Vervelend opeens die boormachine kapot, grr, erg vervelend.
Hoe gaat ie vandaag?

Teddy,
Weer meer last van je bekken? Hier ook. Vandaag weer best veel, gisteren ging het goed, eergister ook. Wou vandaag nog babyspullen gaan kopen, maar ja, zit er weer niet in. Grr,

Net intake gehad van de kraamzorg. Erg nuttige info, ben weer wijzer, maar lijkt weer dichterbij te komen. Met 35 weken moet alles klaar zijn zeggen ze, is het beste. Haha, heb ik nog dikke vier weken. Vrijdag ben ik alweer 31 weken, en aangezien die weken hier de laatste tijd zo snel gaan haha.
Wel raadde ze aan om beneden een bed te zetten, omdat ik zoveel last heb van bekken, dat als ik beneden ben en wil slapen, ik niet steeds naar boven moet, de laatste weken, maar ook de eerste weken na bevalling.
Wat denken jullie? Strak plan? Alleen kan de box dan nog niet staan.
Tja, weet niet wat slim is.
Ben erachter gekomen dat ik toch nog hoop te regelen heb. Dus ga vandaag aangezien de pijn er toch weer hevig is maar eens lijstjes maken. Hihi.
En morgenmiddag flessensterilisator eens nakijken, of die het nog doet, die heb ik van me moeder gekregen, van toen me broertje nog klein was. Dus kijken of dat ding het nog doet.

Liefs

Liefs

Terug
Bovenaan