Hoe is het met jullie ???????

@vlindertjesss... de zon begint nu pas te schijnen hier in NH. Ik ga zo naar buiten - moet zowieso de proefdruk van ons geboorte kaartje ophalen :)

@patrice... dat je dat kan een hele ruimte uitsoppen. Als ik maar de was heb gevouwen moet ik alweer zitten...

@Junior, een hb van 7,0 is niet echt hoog, toen ik 6,9 had moest ik al staalpillen slikken.
Nu heb ik rond de 7,9.
@Vlindertjes, hihi....jouw verhaal bij de verloskundige lijkt wel erg veel op de mijne, ik ben ook vanmorgen geweest, en de baby had het ook erg goed vanbinnen aldus de verloskundige. Het lag wel met het hoofdje naar beneden, maar heel hoog, en ze kon zich héél goed voorstellen dat het nog makkelijk kon draaien, aangezien ik nog veel ruimte heb en veel vruchtwater.Maar ze stelde me helemaal gerust (de vorige verloskundige deed toen zo paniekerig, wilde me zelfs al naar de gynacoloog sturen).

Hier is het ook heerlijk weer, ik heb zelfs mijn zomerjas al aan, ik had het zoooo benauwd warm in die wollen mantel!

Nou, dames, fijne dag!

teddy volgens mijn vk is de 7.0 voor mijn HB prima.

Ik heb vorige week ook een chaotische week achter de rug: laatste werkweek (40 uur), te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, afscheid nemen...

Hopelijk is het de komende dagen wat beter dat ik me wat fitter voel.

Hoi dames,

Patrice,
Vervelend dat je weer baaldag hebt. Tja, die heb ik ook vandaag.
Teveel gedaan gisteren, en moet het me nu bekopen. Dus
proberen we toch maar weer beter te verdelen. Van fysio ook
weer tip gekregen, dus die gaan we zeker proberen.
Moet van hem rond uur of elf even uurtje gaan liggen, en rond uur of
vier nog uurtje voordat ik aan het eten begin, verder heel veel afwisselen met lopen
en staan. En het liefst ook geen auto meer rijden.
Klein stukje tot supermarkt mag nog, maar liefst niet verder.
Grr, balen, want wil eigenlijk nog wel 1 keer op de koffie op me werk.
:-(
Maar, neem jij ook voldoende rust?
En alweer bijna 37 weken. Wat gaat de tijd snel he?
Spannend hoor, dat nu per week word bekeken hoe het gaat. :)
Einde is in zicht.

Vlindertjes,
Heerlijk dat weer he, hier is het zonnetje er pas sinds vanmiddag.
Maar je voelt je dan opeens tien keer beter. Dat heb ik ook. Genieten van het
mooie weer. En ik dan van de hond die lekker aan het spelen is. Kinders
die je overal hoort spelen. Heerlijk :)

Junior,
Wat moeilijk dat je leidingevende ook helemaal niet wou dat je weg ging.
Dus je mocht laatste ochtend niets doen. Ook wel prettig om van haar op
een fijne manier afscheid te kunnen nemen dan. Moeilijk hoor. Grr, bah.
Ga je op zoek naar andere baan? Of wil je thuisblijfmoeder zijn eerste tijd?
En de afgelopen week kan er denk ik ook wel voor zorgen dat je zo moe bent.
Je bent al ver zwanger, en je lichaam kan toch ook minder aan.
Als ik nu nog 40u zou werken, en dan zo een emotionele week zou hebben.
Ik zou denk niet meer overeind komen.
Probeer echt je rust te nemen nu he!

Teddy,
Hihi, ook zo warm, hier ook, verwarming staat hele dag uit. Is hier rond de
18 a 19 graden binnen, en dat vind ik warm zat. Waren gister bij man zn tante.
Daar is het 21 graden standaard. Pfff, het zweet brak me uit zeg. haha.
Maar s avonds als manlief thuiskomt zet ie ook vaak de verwarming aan.
Wat is het hier koud zegt ie dan. Haha, trek dan warmere trui aan ;-)
En bij vk alles goed. Kindje ligt nog heel hoog. En kan nog draaien.
Gek he, dat vk zo verschillen, ene stelt je gerust, en de ander zorgt dat je
zowat paniekerig naar huis gaat. Gelukkig heeft deze je gerust gesteld.

Net ook ff heerlijk geslapen :) Lekker ff op bed gelegen, en eindelijk keer overdag kunnen bijslapen, normaal blijf ik altijd wakker liggen, maar nu dutte ik zo in. Wat heerlijk.

Liefs

ik had net een heel stuk geschreven en toen sloot me laptop de pagina af.

bloemetje, ik ga eerst genieten van mijn verlof, bevalling en kraamtijd en bekijken het dan wel hoe en wat met de financien. Ik weet dat we het niet op 1 salaris gaan redden. Dus ik moet het een en ander gaan uitzoeken mbt ww uitkering ed.

teddy, maakt niet uit hoor. ik merk dat ik me nu iets fitter voel dan afgelopen weekend. Ik heb al 2 dagen niet meer smiddags op de bank geslapen dus wie weet....

Hallo allemaal,

Ook maar weer even een berichtje van mij.

Vandaag precies 37 weken, dus mag vanaf nu thuis bevallen (wat ik ook erg graag wil). Maar ik hoop toch dat het nog eventjes duurt.
M'n dochter kwam pas met 41w6d en ik zou het erg raar vinden als het nu voor de uitgerekende datum komt. Kan natuurlijk wel, maar liever erna. Voel me er nog niet echt klaar voor...wil nog even genieten van m'n zwangerschap...
Ik voel me prima, zolang ik een beetje rustig aan doe kan ik nog heel veel, dus ik houd het nog wel een paar weekjes vol. Gewoon niet te veel achter elkaar doen, dan gaat het prima.

De baby was afgelopen vrijdag ook inmiddels ingedaald (was bij m'n dochter ook met 36 weken, dus precies gelijk), maar zat nog niet helemaal vast in m'n bekken. Ben dan ook heel benieuwd hoe het as vrijdag is als ik de volgende controle bij de vk weer heb. Verder was ook alles prima, bloeddruk, hartslag, etc. Het ukkie wordt ingeschat op ca 3200 gram bij 40 weken, dus vergelijkbaar met m'n dochter (die werd geschat op 6-6,5 pond en was bij de geboorte met bijna 42 weken 3400 gram, dus toen klopte het aardig). Ben ik ook heel tevreden mee. Niet groot, maar dat was ik zelf ook niet (was zelf maar 5 pond met 43,5 week), dus dat hoeft ook niet.

Volgende week ook alweer de laatste les van de zwangerschapscursus die ik doe ('fit en zwanger'). Erg leuke cursus trouwens, de theorie wist ik allemaal nog wel zo'n beetje, maar heerlijk om toch nog wat actiefs te doen. Voel me zo goed als ik daar vandaan kom op dinsdagavond...

Nog wat laatste details aan de babykamer en dan is echt alles af.
Moet wel m'n tas nog pakken (voor het geval dat, want is niet de bedoeling dat we naar het ziekenhuis gaan) en nog klossen halen voor ons bed. En dat vreselijke zeiltje uit het kraampakket ook maar eens tevoorschijn halen...

De naam zijn we bijna uit...

Nou ja, nog wel wat dingetjes te doen dus, maar het meeste is wel klaar.

Hoe is het met jullie?

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 37 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hoi,

Junior,
Vervelend als je pc een eigen wil heeft he. Grrr. Handige dingen, maar af en toe.
Het gaat met jou wel weer wat beter nu je verlof hebt? Niet meer zo moe. Gelukkig. Erg fijn meis. Hoop dat het zo blijft.

Karoline,
Hier ligt dat zeiltje er al op. Ben bijna 36 weken nu. Moest hier vanaf 35 weken van de kraamzorg. Vind het nog meevallen, alleen het kraakt zo:S En heb het wel stuk warmer met dat ding eronder.

Vandaag bij gyn geweest.
Hoi Annet,

Fijn dat je eventjes reageert.

Ik begrijp dat het voor jou erg moeilijk is nu. Zeker met alle bevallingen en geboortes.

Ik hoop dat het voor jullie snel weer raak is! Ik duim heel erg voor jullie.

Heel veel succes meid.

Vandaag bij gyn geweest.
Alles was goed. Kindje woog nu 2650 gram
ongeveer. Schatting. Dus zit nog steed mooi op schema. Voel de kleine
wel wat minder. Dus heeft ze ff ctg laten maken van een half uurtje, om
te kijken of kleintje het goed doet, en dat was zo, dus weer een hele
geruststelling. Ook fijn dat man erbij was. Hebben meteen ff een
kraamsuite gezien :) En nog wat vragen kunnen stellen,

Ook is er nu meer duidelijkheid over hoelang blijven. Dat zal 24u
worden. Kindje zal waarschijnlijk aan de monitor moeten, en bestaat dus
ook kans dat dat op de kinderafdeling zal zijn. Dus als het dan net
druk is op de kinderafdeling, kan het zijn dat ik niet samen met beeb
ben, zei de gyn. Maar verloskundige die ons uitleg gaf zei dat meestal
de mama bij op de kamer kan. En vaak zeker wanneer je net bevallen
bent. Je mag ook dag en nacht van kamer naar kinderafdeling. Als het
niet zelf gaat dan brengen ze je. Dus met fijn gevoel weer naar huis.

Ben benieuwd, hoor, voor de komende vier weken afspraken staan.
Allemaal op woensdag. Jaja, het gaat opschieten, nog steeds vind ik dat
:)
Weet nu ook waardoor het komt dat ik meer pijn heb. Kindje is namelijk al ingedaald. Ligt nog niet vast, maar ligt al wel met hoofdje in bekken. En had het ook goed hoe ik dacht dat het ligt. Met ruggetje naar recht. Yeah, hihi :d Goed gegokt. :)

Nou dames, tot snel.

Liefs

Terug
Bovenaan