Hoe is het met jullie ???????

Morgen 38 weken, maar hier rommelt er nog helemaal niks hoor!
Was bij m'n dochter net zo, toen begon het rommelen pas met 41w3d (en dat voelde alleen maar als lichte menstruatiekrampen, meer niet) en op de derde dag zette het gelukkig wel door.
Ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan...

Wel hoorde ik gisteren dat ons overbuurmeisje de waterpokken heeft sinds zaterdag en Hannah heeft donderdag nog met haar gespeeld, dus nu loopt Hannah het risico om het over een week of 2 (aaahh, precies rond de uitgerekende datum...) ook te krijgen.
Gelukkig heb ik het zelf vroeger ook gehad, dus ik bescherm de baby nu en geef ook de nodig antistoffen mee en door de borstvoeding straks nog meer zelfs, maar toch is het niet fijn...
Ga het in elk geval wel even bespreken met m'n verloskundige deze week als ik weer controle heb.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en bijna 38 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Bloemetje, nee er staat niemand standby want dat kan niet.
Ze draaien 24 uur per dag dienst dus iedereen heeft een verschillende dienst elke keer. Dan een dag/avond of nachtdienst, en daartussen hun vrije dagen.
Niet iedereen volgt de zelfde dienst op van 1 persoon. Het is elke keer weer afwachten wie wie aflost. (staat natuurlijk wel op het rooster maar A volgt niet altijd B op).
Overdag of savonds gaat het wat makkelijker, want dan zijn ze met meer mensen aanwezig en dan kan het zo zijn dat hj wel zo weg kan.

Mijn buurvrouw heeft de sleutel dus als het echt heel rap gaat kan ik mijn buurvrouw bellen. Mijn moeder woont op een uur afstand van mij.

Vanmiddag boodschappen gedaan, naar de Wibra geweest en naar de drogist. Allemaal in een straal van 100 meter, maar ik werd helemaal niet lekker. Vreselijk duizelig, dus maar zsm naar huis gegaan (mijn vriend was wel mee hoor)

Misschien dat iemand het volgende herkent: sinds een aantal weken worden mijn heupen breder en mijn vagina zet ook op en nu begint mijn buik erover te hangen. Dus ik heb nu al weken last van een soort smetplekken in me liezen.
Ik dep het regelmatig droog met tissues en strooi en talkpoeder tussen maar onderbroeken aantrekken daarmee wordt het erger. De rand van de onderbroek snijd als het ware in mijn lies. Weet iemand wat tips? Naast wat ik al doe..

Ik ga ervanuit dat het tijdelijk is maar het is erg vervelend want het jeukt ook..:(

heey,

hier even een kleine update van mij, lees vanavond alles nog wel even rustig door wat er allemaal bij is geschreven.

ik heb vanmiddag rond 13u toch maar het ziekenhuis gebeld en we mochten direct komen. gelijk een half uurtje aan de ctg gelegen maar daar kwam niets bijzonders uit. een echo gehad en het kindje ligt nog altijd met het hoofdje naar beneden. ook nog even een inwendig onderzoek gehad en daar kwam uit dat mijn baarmoeder mond aan het verstrijken is. dus al met al is het wel aan het rommelen maar hoeven we eerst nog niet veel bijzonders te verwachten.

dat ik vanmorgen zo ziek was komt waarschijnlijk door een voorbij gaand griepje wat ik toevallig opgevangen heb. ik ben ook nog steeds erg aan het hoesten dus dat verklaard mijn zere buik en rug.

we zijn wel even weer gerustgesteld na al die onderzoeken, en mijn vriend gaat vanavond toch iets geruster naar het werk.
het is en blijft spannend rond deze tijd!! we moeten volgende week dinsdag weer naar de gyn voor een echo onderzoek. even afwachten of we dat nog halen....

succes allemaal!!

gr. mama van elmar

Lees dat iedereen toch wel wat dezelfde symptomen krijgt... langzaamaan begint het wat te rommelen. Spannend...

Weet zo even niet meer wie er naar vroeg, maar het ging over de liezen en onderbroeken. Het is sowieso verstandig om katoenen onderbroeken aan te doen, omdat die veel meer ademen dan andere soorten. En misschien speciale onderbroeken kopen waarvan de rand over je buik heen kan? (beetje zonde misschien voor die paar dagen/weken, maar als het helpt). En verder heb je ook wel van die buikbanden, die geven normaal gesproken steun aan rug en bekken. En een primitieve oplossing een hydrofiele luier oprollen en als band tussen je liezen en buik te gebruiken en daaroverheen je onderbroek. Zal wel niet heel comfortabel wezen, maar misschien helpt het wel voor de irritatie, ook al zou je dat alleen doen als je thuis aan het hangen bent.

Hier ook 1 die zich niet helemaal fit voelt. Vannacht is de kleine megadruk geweest, flink schoppen... maar ook lekker bezig geweest met indalen, lekkere harde buiken en last van de liezen. En vanmorgen moest ik "rennen" om de wc te halen, was zomaar vanuit het niets aan de diarree. Aan het eten heeft 't niet kunnen liggen. De rest van de dag eigenlijk wat met een misselijk gevoel rondgelopen, af en toe harde buiken en ontzettend last van brandend maagzuur. Moest het gewoon wegdrinken met koud water en voor de verandering overdag aan de rennie gezeten. Verder is de kleine de hele dag aanwezig... vind het heerlijk om zich uit te rekken. Links vlak naast mijn navel komt er dan een dikke bult (z'n kontje) te staan en rechts in m'n zij staan dan twee voetafdrukken. En momenteel "knijpt" de kleine in een zenuw in mijn lies, erg pijnlijk...

Moeder van Elmar: Spannend hoor... maar wel even goed dat je toch even hebt laten controleren in het ziekenhuis. Zekere voor het onzekere.

En een rugwee... voelt dat een beetje alsof je plotseling door je rug heen zakt? Heb dat nu een paar keer gehad, maar twijfel of het nou een rugwee moet wezen. Dan zit ik gewoon op de bank en dan vanuit het niets gaat er een steek door m'n onderrug heen. Dan moet ik even rustig in en uitademen en na een tijdje zakt het dan weer weg.

Bloemetje: Tja ze hebben je flink te pakken gehad, even flink stressen. Maar het is toch wel prettig te weten dat je nu geen gips of operatie hoeft te hebben. Kun je je lekker storten straks op de kleine en heb je er geen extra zorgen bij!!

Succes iedereen met die laatste loodjes... het afvragen zal het nu gebeuren of toch niet... de voorweeën...

Liefs Rixt

rixtmeisje dat was ik die dat vroeg over de liezen.
Ik had al onderbroeken tot over mijn buik (speciaal gekocht maanden geleden) maar die zijn niet 100% van katoen.
Degene die ik nu draag zijn wel van katoen maar ik heb er maar 2 van hahahaha, bij de wibra geweest en die waren te klein die ik had gekocht.
Als ik nu thuis ben aan het hangen draag ik eigenlijk helemaal geen onderbroek, en heb er katoenen tissues tussen liggen.

Hopelijk gaat dit over na de bevalling want leuk is anders...

mamavanelmar,

dat moet dan toch wel een rustgevend gevoel geven dat je in het ziekenhuis bent geweest.
Wel jammer dat er nog niets aan het gebeuren is maar goed. Waneer ben je ook alweer uitgerekend begin april toch?

Hai allemaal,

Ik kan niet op iedereen reageren, er is vandaag weer zoveel geschreven, en heb nog niet alles rustig bijgelezen. Vanmorgen kreeg ik visite, vanmiddag ging ik zelf bij een vriendin om de koffie en vanavond moet ik weer al weg. (ach ja......dan gaat de dag lekker snel)
Maar @mamavanelmar; dus nog niet bevallen! Ik dacht echt dat het bij je begonnen was hoor! Nou ja, eerst maar lekker even uitzieken! Gelukkig is alles verder goed.
@Junior, vervelend zeg, die smetplekken. Ikzelf heb het niet in m'n liezen maar wel onder m'n borsten gehad. Bij mijn vorige zwangerschappen dus ook. Schijnbaar hebben je hormonen er ook mee te maken, want na de bevalling was het gelijk over.
Ik heb dus eerst met sudocréme gesmeerd, maar op den duur had ik het idee dat m'n huid daar droog door werd, wat ook weer  tot  jeuk leidde, daarna ben ik gaan smeren met bepathen, en dat hielp súper! Ik ben zelfs sinds een maand helemaal van de roodheid en jeuk af!
Wie weet help dit dus ook in je liezen.
En idd. katoenen ondergoed, ikzelf heb de grote tenten van de Hema.
Maar ja, zelfs dan kan het lekker broeden als de huid tegen elkaar komt.
Verder zou ik ook niet weten wat je eraan kunt doen, een stevige panty? De babybelt?
Maar misschien ga je daar juist nog meer door zweten.

Hier verder lekker rustig, vandaag geen voorweeën gehad, juist misschien door al die afleiding....wie weet....
Morgen naar de verloskundige, ben benieuwd of de beeb nu wel ingedaald is.........

Liefs Teddy, 38weken4dagen

Net bij de verloskundige vandaan. En toch een beetje geschrokken.

Lichamelijk is het wel duidelijk dat het einde van de zwangerschap in zicht is, maar geestelijk ben ik er totaal nog niet aan toe. Maar ik moet me er geestelijk nu toch aan wennen, want ik moet er nu om denken.

Mijn bloeddruk was behoorlijk verhoogd ten op zichte van vorige week (toen 120/70 en nu 135/85). 't Is niet extreem hoog natuurlijk, maar wel een flinke verhoging ineens. Nou moet ik zeggen dat ik vandaag ook niet mijn rust heb gepakt. Maar volgende week moet ik dus even urine meenemen, dan wordt dat even getest. En mocht ik ook maar ergens last van krijgen, dan moet ik dat zeggen!! En bellen!!

Dus ik ben even op m'n plek gezet vanavond. Moet dus echt rustig aan doen, 2 uren in de middag volledige rust. Dus mijn moeder dwingt me nu ook om meer rust te nemen.

Probleem is dat ik gewoon te veel wil. Wil gewoon nog van alles doen...

Lief Rixt

Terug
Bovenaan