Hoe is het met jullie ???????

Teddy, ik heb in het begin ook bepathen gebruikt maar dat ging juist extra broeden en jeuken.
Hopelijk heeft het met de hormonen te maken want het is irritant hahaha

rixtmeiske, je bloeddruk is savonds altijd hoger. Ik heb ook wel is 130/70 gehad savonds maar dat was goed.

Ik hoop dat je er toe kan zetten om je geestelijk voor te bereiden, hoe denk je dat het zelf komt dat je er nog niet aan toe bent??
Angst??

Ik ga nu smiddags standaard naar bed toe en ga slapen. De ene dag slaap ik een uur en de andere dag 2,5 uur. Maar ik neem wel mijn rust.
Ik wil ook nog zzzzooooooooo veel doen maar het gaat niet...

Vanmiddag had ik weer controle bij de verloskundige.

Bloeddruk was goed, hartslag weer gehoord:)
Ze kon de beeb alleen niet zo goed voelen hoe ze ligt, dus ik mag een echo doen :)
Dit voor de zekerheid   zei ze daar ze het dus niet voor 100% zeker kan voelen hoe ze ligt, ze wil niet voor verassingen komen te staan. Er wordt dan ook gelijk opmetingen gedaan hoe groot ze is.
Ik kan zaterdag ochtend om 09.30 al terecht...

@ Teddy, toch maar weer de bepathen gaan gebruiken. Heb mezelf ook maar weer geschoren, heb het gevoel dat dat ook irriteerd (aangezien ik al jaaaaaren   me scheer beneden).

Hoe was jouw bezoek bij de vk teddy?

Hai!

Hier schijnt eindelijk de zon weer (even). Ben vanmiddag lekker naar de kapper geweest. Heerlijk even uit mijn huiselijke cocon.

Met jullie ook alles goed?

Groetjes Bolletje

Junior: Dat ik mij er nog niet helemaal geestelijk toe heb gezet dat de kleine er straks is, komt door prive-omstandigheden. De eerste 20 weken van mijn zwangerschap stonden in het teken van het verzorgen, de ziekte en het overlijden van mijn vader. Pas vanaf week 22 ben ik gaan beseffen dat er een kleine op komst is.

Op zich ben ik er nu wel aan gewend dat er een kleine straks is, en het zal zeker ook wel goed komen. Maar de zwangerschap is hierdoor zo snel gegaan en eigenlijk kom ik nu heel duidelijk tot ontdekking dat je 9 maanden nodig hebt om aan het idee te wennen. Daarbij komt ook nog eens dat ik zwanger ben geworden door de pil heen (absoluut gewenst hoor), dus het kwam ook al wat eerder dan we verwacht hadden. (hadden de plannen al wel om te stoppen met de pil).

Dus vandaar...

En verder, mijn bloeddruk is altijd   's avonds opgemeten. De laatste 12 weken zat deze op 120/70 en daarvoor op 120/60. Sinds gisteravond dus op 135/85. Dus het is wel een behoorlijke verandering die ik even in de gaten moest houden. Het is nog niet zo dat het gevaarlijk is, maar het moet niet erger worden.

Vandaag weer heerlijk veel last gehad van vocht. Ook mijn gezicht is verschrikkelijk opgezet, voelt gewoon niet prettig. En verder zijn mijn darmen helemaal van slag, steeds diarree. Daardoor is de kleine ook continue aanwezig, schopt me de hele dag bont en blauw.

Vanmiddag visite gehad van mijn schoonzusje + 2 kids. 't Zijn twee kleine donderstenen, die niet weten waar ze wel en niet aan mogen zitten. Dus ben nu helemaal kapot!! Eigenlijk hoop ik een klein beetje dat de beide kinderen niet meegaan als ik net bevallen ben, en anders zeg ik wel dat ze eerst maar 1 mee moeten nemen en later de ander. (als de kinderen alleen zijn, heb je er geen werk aan).

Nou zal nog even met de beentjes omhoog totdat m'n man thuis komt... eten staat al lekker klaar, dus even magnetronnen vanavond :D

Liefs Rixt

hoi rixtmeiske,

vandaar... dan kan ik heel goed begrijpen dat je er geestelijk nog niet aan toe bent, je hebt het gevoel dat je pas op de helft ben.

mbt je zus, gewoon aangeven dat je het niet aankan als ze de 2 kids gelijk meeneemt als je net bevallen bent.

Mijn zus heeft 2 jongens en mijn schoonzus 2 meiden, ik laat toch niet iedereen tegelijk erbij hoor.
Mijn schoonzus is niet iemand die gelijk hals overkop deze kant op komt, ik heb ze al sinds januari niet gesproken. Kregen een maxicosi van ze en mijn schoonmoeder heeft die gegeven, en het was hun kraamkado voor ons. Go figure..

Nou ik ben vanmiddag lekker naar bed gegaan, was niet echt moe maar ben wel gaan liggen. Ik heb 2 uur geslapen hahaha. Ik merk dat ik dan toch wel er beter tegen kan savonds. Voor me enkel is het ook beter dat ik rust.

Mijn vriend heeft de strijkplank beneden gezet zodat ik steeds wat kan doen, ik kan er een stoel bijzetten zodat ik niet steeds op me voeten hoeft te staan. Alle babykleertjes moeten nog gestreken worden.

Nou een lekker muziekje erbij of een filmpie dan zal het allemaal goed komen.

Morgenmiddag komt me schoonmoeder langs om plantjes in de tuin te zetten, ze zegt dat het alvast een verjaardagskado is .. lief van d'r...

Fijne avond..

Hoi,

Vlindertjes,
Hoe gaat het nu met jou?
Gaat het weer wat beter?

Karoline,
Alweer 38 weken vandaag. Gaat snel he. En nog niet aan het rommelen
bij jou. Wie weet snel wel.
En overbuurmeisje waterpokken. Hopelijk krijgt jullie keine meid het niet.
Zou wel erg vervelend zijn rond de bevalling.

Junior,
Vervelend die jeuk. Hoop dat het na bevalling meteen weer weg is.
Of nog liefst daarvoor natuurlijk.
En fijn dat de buurvrouw ook een sleutel heeft. Geeft toch weer een
geruststelling. Rustig aan doen he, winkelen is leuk, maar
vergt wel veel energie nu. Merk ik ook, na boodschappen doen ben ik
helemaal gebroken. Niet normaal hihi.

Mama van Elmar,
Toch maar ziekenhuis gebeld. Baarmoedermond aan het verstrijken.
Wat fijn, hoeft nog niet veel te betekenen. Maar is wel fijn dat er wat
aan de gang is. Het is toch het begin. Spannend hoor.
En balen dat je zo ziek was gisterochtend, is dat nu weer beter?

Rixt,
Vervelend dat je geestelijk nog niet aan bevalling toe bent.
Klinkt allemaal best heftig meid. Het is allemaal wat onverwacht gegaan,
En dan nog zulke nare eerste periode gehad. Snap dat het dan erg
moeilijk is om aan te wennen. Hopelijk blijft beeb nog ff zitten dan.
En idd, gewoon aangeven dat je liefst heb dat ze eerste keer zonder
kids komen. Dat moeten ze vast wel begrijpen.

Teddy,
fijn dat het goed gaat. Hoe was het bij vk?

Junior,
Fijn dat slapen s middags goed doet. Ik doe dat eigenlijk veel te weinig.
Maar slaap s nachts al zo slecht, dat ik bang ben dat ik dan helemaal
niet meer slaap.
En steeds kleine beetjes doen. dat is zeker goed idee.
Hier heeft schoonvader strijk meegenomen. Schoonmoeder wil het perse
doen, mag het niet zelf. Dan krijg ik op me donder. Van man en
schoonmoeder.

Hier gaat het redelijk. Op zelfde voet verder.
Vanmorgen veel buikpijn gehad, kon soms geen stap verder :s
Vanmiddag bij gyn geweest. Alles was goed, ook bloeddruk.
Gaf aan dat ik zoveel buikpijn had. Dus ze heeft eventjes gevoeld.
Was nog niets bezig zei ze. Dus zijn wss indalingsweeën.
Is nu ook weer rustiger.

Vanmiddag met manlief ff naar intratuin geweest. Ik in de rolstoel,
hij duwen, hehe, grappig hoor, hij kan echt die afmetingen niet
inschatten, dus hehe, met kinderwagen zal hij ook moeten oefenen.
We hebben tomaten en aardbeienplantje gekocht. Heerlijk hihi.

Zo, tot de volgende xxx

He, he.......hier ook weer eens een berichtje van mij!
Ik heb het de laatste dagen superdruk met vrienden en familie.
Iedereen wil me nog even zien, en allemaal denken ze dat ik me stierlijk zal vervelen, en zit te wachten tot de weeën beginnen.
Allemaal vragen ze of ik op visite kom of dat ze zelf langs kunnen komen.
Allemaal HEEEEEEEEEEL lief bedoeld hoor, maar............. ik vind het heerlijk om nog vanalles te rommelen in huis. Ik ben zelfs nog begonnen om een babyjasje te naaien.
En ik wil ze natuurlijk niet teleurstellen, dus ga braaf op visite, en ach......dan is het nog gezellig ook.
En dan 100 keer telefoon: "Is het nog rustig?" "Is er nog niks?"   , en iedereen die vraagt op straat:   "De laatste loodjes he!"
Ach, allemaal heel lief hoor, echt, maar ik wordt er soms wel een beetje moe van.

Mijn controle bij de verloskundige ging niet meer door omdat er spoedcontroles tussen gekomen waren. Nu heb ik morgen een afspraak.

Vandaag weer veel last van voorweeën en buikkrampen.
Kon vanmorgen zelfs 2 x heel goed naar het toilet, terwijl ik anders heeeeel slecht kan, zo om de 3 dagen ofzo, dus ik dacht echt : Wie weet....................
Maar ja.............. nog steeds niks.........

Met jullie allemaal hetzelfde volgens mij he! Soms ook die voorweeën.
En @Rixtmeisje, kan me helemaal voorstellen dat je er geestelijk nog niet aan toe bent! Na al dat gebeuren met je vader! Wat ingrijpend he!

Nou, alvast allemaal welterusten, wie weet wat de nacht ons brengt......

Liefs Teddy

bloemetje, ik wordt zowieso elke 2 a 3 uur wakker doordat ik een soort kramp krijg in me heup van de been waar ik op lig op dat moment en moet me dan omdraaien naar de andere kant. Dit is sinds we het bedzeil er al op hebben gelegd, alsof het allemaal niet meer goed ademt door het beddegoed heen.

En na een uur of 6 in bed te hebbel gelegen krijg ik vreselijke rugpijn, dus als ik overdag niet slaap ga ik om 22 uur naar bed en ben dan rond 04 uur wakker met pijn in me rug.. Dus ik heb er voor gekozen om smiddags te slapen zodat ik savonds laat naar bed ga (rond 24 uur) zodat ik het uit kan houden tot begin van de ochtend. En zo hebben we allemaal ons ding hahahaha

Ik ga zo nog ff wat kleertjes strijken, ik kom kleertjes tegen dat ik niet meer wist dat ik die nog had hahaha

Terug
Bovenaan