Hoe is het met jullie ???????

Hier ook 1 die met een dikke buik weer is opgestaan... dacht echt gisteren, 't gaat beginnen!! Zulke krampen, harde buiken, drukkend gevoel, beroerd...
Ook toen ik net op bed lag, de ene harde buik naar de andere... maar vanmorgen voelde m'n buikje weer soepeltjes aan, alsof er niets gebeurd was :S

Nog even geduld hebben dus....

De verloskundige denkt als ik met 40 weken beval, dat het kindje dan 7 pond is. Daar kan ik me wel wat in vinden, denk wel dat het een lang kindje is. Mijn man en ik waren beiden 54 cm bij de geboorte, hij 8 pond en ik 6 pond.

Heeft jullie kleintje ook zo vaak de hik? Hier zo'n 3 keer op 'n dag. Hij/zij hikt dan tegen de blaas aan, dus echt prettig... kan even goed dan de hele tijd op de wc blijven zitten (ong. 10-15 minuten).

Nou zal nog even wat spulletjes ophalen en dan gaat deze dame gauw plat. Gisteren niet gedaan, en dat moet ik nu meteen bezuren met dikke opgezette voeten.

't Is te hopen dat er dit weekend wat kleintjes geboren zullen worden... wordt nu wel eens tijd toch?????????

Zal rennen naar de wc, want de kleine heeft de hik...

Liefs Rixt

ik sta nu ook elke dag op met een strakke buik, dat heb ik eigenlijk de hele dag door. Ze heeft gewoon geen ruimte meer hahahaha.. bewegen doet ze nog wel hoor... heerlijk zo een por tegen je middenrif aan...

Ik weet niet wat ik deze dagen heb maar ben mega emotioneel, gisteren de film mama mia gezien en heb gewoon zitten janken !?!?

Val ook regelmatig tegen mijn vriend uit, terwijl hij er niets aan kan doen. Hij is totaal geen huishoudelijk typetje en ik wil dat er gewoon 1x per week alles gestoft en gezogen wordt.. is toch niet teveel gevraagd? Nu is de bovenverdieping al 3 weken niet gedaan... tja en dat wordt ik kribbig.. Hij zegt dan wel dat ik niet teveel moet doen.. maar als ik het niet doe...

zullen me hormonen wel zijn... ik kan ook om de kleinste dingetjes in janken uitbarsten.

Nou net het bed afgehaald en het dekbed over het balkon gehangen, zal wel wat proberen te doen maar let wel op..

vanmorgen de gyn gebeld op de afgesproken tijd, blijkt dat die met een patient in consult zit , of ik 10 min later wil bellen. Ik dus doen is die telefonisch in gesprek. tja daar maak je toch geen afspraak voor?? waarom bellen ze mij niet dan?? Enfin, mijn suiker is goed :) 5.2, dus onze kleine meid is groot van haarzelf   en niet van de suiker. Is toch wel weer een opluchting...

Iedereen nog een fijne zonnige vrijdag...

Hoi hoi,

Net bij de vk geweest. Ze wilde me dus wel strippen, maar kon dit niet doen, omdat alles nog dicht zat. De baarmoedermond was wel week, maar nog niks geen ontsluiting.
Dus ja.......... ik zal ws. niet dit weekend bevallen.
Ach, ik moet maar gewoon geduldig blijven wachten, en genieten van het mooie weer, toch?
Ze kon van binnen uit het hoofdje al voelen zitten, apart he!
Verder was alles goed, bloeddruk enzo, wel 2 kilo aangekomen in 1 week tijd (!).
Maar ik merk nu wel dat ik meer vocht vast hou.
Net even lekker in de zon gezeten met blote benen, maar toen ik naar binnen wilde, kreeg ik m'n schoenen niet meer aan!

Fijn weekend verder meiden!
Groetjes Teddy

Hey dames,

Wat een heerlijk weer he vandaag!!!!!!!!!!!! Ik heb vandaag heerlijk een paar uur in het zonnetje buiten gezeten echt genieten zeg.

Het rommelt hier vandaag echt enorm, wie weet heeft het zonnetje echt zijn best gedaan hiervoor, hihihi.

@Junior, je bedoelde denk ik mij met het strippen, ze gaan me dan strippen (als het kan) omdat ik dan 40 weken ben en ze me niet te lang willen laten lopen.
ik ken dat hoor van dat emotionele, heb voor het minste geringste de tranen in mijn ogen staan en soms kan ik om niks tegen mijn vriend snauwen hahah
En dat van het huishouden snap ik heel goed, we kunnen het nou eenmaal niet zo makkelijk meer en dan wil je toch graag hulp.
probleem is alleen dat hun het niet zo snel zien he als er iets gedaan moet worden.
heb ook regelmatig van dat soort discussies hier hoor haha.

@bloemetje, Bij strippen gaan ze als je een verweekte  baarmoedermond met ontsluiting hebt (anders kan het niet zoals bij teddy) tussen de baarmoedermond en de vruchtvliezen met hun vingers en dan proberen ze het los te masseren.
Bij de meeste vrouwen  kan dit binnen 24 uur de bavlling opwekken maar dit hoeft niet het geval te zijn.
Hoe gaat het nu zonder je mannetje thuis, ben je gezellige dingen aan het doen met je vader?

@teddy, Spannend he vandaag uitgerekend!!!! jammer dat de vk niet kon strippen vandaag, Wie weet doen de voorweeen zo hun werk dat het vanzelf opgang komt en anders volgende week beter toch?
wanneer mag je nu weer naar de vk?
ja  mijn eigen voorkeur gaat  nu meer voor poliklinisch maar ik moet nog styeeds tot de 7 cm thuis blijven eerder wordt je in het ziekenhuis niet opgenomen.
Dus de vk vinden dat ik het moment daar moet afwachten hoe het gaat en hoe ik me erbij voel, maar als het moment nu daar zou zijn kies ik voor poli klinisch.

@vlindertjes ja heerlijk he dat weer dat doet je even erg goed he.
lekker dat je dan zo met je dochter even buiten kunt keutelen!

@sisi, Jammer dat het niet wilde doorzetten gisteren, Hoeveel weken ben je nu?
Wel lekker dat je nog zo kunt genieten van het shoppen, dat trek ik niet meer hoor.
Gister geprobeerd om met een vriendin te shoppen maar na de hema en de blokker kon ze me alweer naar huis slepen hahaha

@rixt, ja mijn kleintje heeft ook zo veel de hik, vindt het wel komisch.
Maar ik voel het ook niet tegen mijn blaas, meer echt onderin mijn vagina (terwijl hij niet is ingedaald) dus heb er niet veel last van.

@mama van elmar, Geniet lekker van je softijsje en je weekend!!! wie weet doet de ontspanning wonderen voor je kleintje en besluit hij/zij toch nog voor het weekend te komen haha.

nou meiden, fijn weekend geniet van het zonnetje en laat de baby's maar komen
Liefs Patrice

ben blij dat ik niet de enige ben met al die emoties :)

@patrice, dan had ik jouw   in de war gehaald met rixtmeisje

@teddy, jeetje dat zal een tegenvaller voor jullie zijn. Maar je beeb is toch groot? wat gaan ze daaraan doen? Hoelang laten ze je doorlopen??

Ik ben vandaag kapot, toch teveel gedaan: boodschappen doen, bovenverdieping gestoft en gestofzogen. Kreeg wat steken, dus toen maar naar bed gegaan. Ben nu ook kapot... Na het opstaan ook steken.... maar ff chillen op de bank...

Morgen maar ff een rustdagje ofzo...

Hier een heerlijke dag gehad.
Wat een lekker weer was het zeg!

M'n moeder was hier weer een dagje (zoals bijna altijd op vrijdag). Eerst met m'n dochter naar de kapper geweest. Was weer drama, maar goed, hebben we ook weer gehad. Daarna lekker even in het speeltuintje bij ons in de straat geweest. Enig probleempje is dat ik m'n dochter dan nauwlijks meer mee naar huis krijg...

Later weer controle bij de vk. Ben weer goedgekeurd.
Bij ons wordt geen groot kind verwacht, maar dat wisten we ook al. M'n dochter was ook niet zo groot (3400g/48cm met 41w6d). Ik heb nog ruimte genoeg in m'n buik, ukkie is erg beweeglijk. Hoeveelheid vruchtwater staat nu op m'n formulier als 'redelijk'. Geen idee wat ik daar van moet denken. Is het nu minder aan het worden ofzo?
M'n buik is nu in verhouding tot het aantal weken niet zo groot meer (34 cm bij ruim 39 weken), maar is toch ook logisch als de baby ingedaald is lijkt me. Het hoofdje lag wel in m'n bekken, maar was wel beweeglijk.
Kreeg de instructie dat als de bewegingen van de baby pijnlijk worden, ik ook moet bellen. Wat zou dat kunnen betekenen? Heeft dat te maken met te weinig vruchtwater misschien?
Nou ja, voel me nog prima hoor. Bloeddruk was goed en hartslag van de baby ook. Alles nog hartstikke rustig.

Vanmiddag toen m'n dochter in bed lag even lekker bezig geweest buiten. M'n moeder heeft de ramen aan de achterkant gewassen en het onkruid tussen de tegels uit gehaald. Ik heb onze houten tuintafel schoongemaakt. Alles rustig aan natuurlijk en met genoeg theepauzes tussendoor waarbij we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten.

Morgenmiddag hebben met de meiden van de zwangerschapscursus afgesproken voor een uitgebreide lunch bij een van hen thuis. Wordt vast gezellig.
Zondag komen m'n schoonzusje/zwager/twee nichtjes (van bijna 4 en 1j3m) bij ons langs. Ook leuk. Kunnen de drie meiden lekker met elkaar spelen. Hopelijk is het dan ook nog een beetje mooi weer en kunnen ze lekker naar buiten.

Nog 5 dagen tot de uitgerekende datum. Begint nu toch wel echt dichtbij
te komen hoor...ik ga er nog steeds van uit dat ik wel over de datum
heen zal gaan, maar je weet maar nooit natuurlijk...

Prettig weekend allemaal!

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 39w2d zwanger (ETA 8-4-2009)

@Karoline; wat klinken jouw berichtjes altijd gezellig!!!!! Volgens mij geniet jij echt nog van je laatste weken, en voel je je heel goed; heerlijk hoor!!!!!!
Ik denk dat je je geen zorgen moet maken over de hoeveelheid vruchtwater hoor! Op het laatst wordt dat volgens mij toch minder, en "redelijk" is toch geen "matig".

@Junior, ik kan me er gelukkig in berusten, we zien wel hoor, de baby zal niet eerder komen als dat 'ie er klaar voor is. En de grootte.........ik weet het werkelijk niet.....met de groeiecho schatten ze ongeveer 4000 gram met 40 weken, op zich is dat voor mij heel mooi. Maar ja....... niemand kan zeggen hoeveel het nu nog per week aankomt.
Ik ga zelf maar uit van 4500 gram....we zullen zien.
En die emoties heb ik ook hoor, ik heb het idee dat ik veel minder van de kinderen kan verdragen, en wil ook mijn huis superschoon. Als ik dan net gesopt heb, en de kids gooien er dan een beker sap overheen, kan ik ook wel janken....

@Patrice;   ik moet vrijdag weer naar de verloskundige.....ben benieuwd of dat nog nodig is, ga er maar vanuit van wel.
Ik probeer gewoon nog lekker te relaxen en te genieten van de dagen die nog komen.

@Bloemetje, 7 pond is een heel mooi gewicht hoor! Super!
Hoe is het nu met je?

Nou, iedereen een fijne dag, het weer is hier helaas niet lekker; het motregent en het ziet er grijs uit.
Ik ga zo lekker even met mijn oudste dochter naar de bieb, leesvoer voor dit weekend halen....heerlijk!

Liefs Teddy

@Teddy: over het algemeen voel ik me idd nog erg goed en geniet ik idd nog van het zwanger zijn. Vind het toch weer erg bijzonder en ben erg blij dat het deze keer ook weer allemaal erg goed gaat tot nu toe. Ik slaap ook nog steeds best goed, dat scheelt ook een hoop.

Maar ook hier zijn er dieptepunten...kan erg weinig van m'n dochter hebben en ze is ontzettend dwars en eigenwijs op het moment, ze kan zoooo koppig zijn en ook echt heel lang volhouden als ze iets in haar hoofd heeft. Vraag me echt af hoe dat straks zal gaan als de baby er is...
De tranen zitten hier soms ook erg hoog. Maar ja, dat hoort er gewoon allemaal bij. Nog eventjes, het eind is in zicht... en dan gaat het vast weer beter...

En ik vind het weer doodeng hoor, die aanstaande bevalling. Is bij m'n dochter erg soepel gegaan allemaal (in 6 uurtjes, lekker thuis), en de verwachting is wel dat het nu ook weer gewoon goed zal gaan (en dit keer zou het wel eens heel erg snel zou kunnen gaan, wat ook weer eng is, want wat als ik alleen thuis ben...), maar je weet maar nooit...kan ook wel eens erg tegenvallen natuurlijk...
Ben wel blij dat dit kind ook weer niet zo groot zal zijn. Dat maakt het toch wat makkelijker. Bij m'n dochter ging het goed, dus als deze baby net zo groot is (wat de verwachting is) moet het nu ook weer kunnen...

En ik ben heel erg benieuwd hoe het met de borstvoeding zal gaan. Bij m'n dochter kwam het niet goed op gang (heb ook nooit stuwing gehad) en ze groeide veel te langzaam. Toch heb ik stug volgehouden en met de hulp van een lactatiekundige is het uiteindelijk goed gekomen. Ik voedde op verzoek, maar m'n dochter was te snel tevreden, en vroeg dus uit zichzelf te weinig om voedingen, waardoor ze gewoon te weinig binnenkreeg (een stille verhongeraar noemen ze dat). Duurde wel 4 maanden voor we daar achter waren...maar daarna ging het beter (ik ging haar toen vaker voedden dan ze zelf aangaf) en uiteindelijk heb ik haar 23 maanden gevoed (toen wilde ze zelf niet meer omdat er ivm deze nieuwe zwangerschap geen melk meer was). M'n verwachtingen zijn dit keer dus heel anders dan de vorige keer. Nu is m'n doel om gewoon weer een jaar of 2 te voeden (of misschien wel langer als we dat tegen die tijd allebei (ik en de baby) nog willen). Gelukkig weet ik nu waar ik terecht kan als er problemen zijn en kan ik eerder hulp zoeken. Dat scheelt een hoop.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 39w3d zwanger (ETA 8-4-2009)

Terug
Bovenaan