Hoe is het met jullie ???????

Ook ik meld me nog even vandaag. Hier alles rustig, kindje af en toe wel erg rustig, maar gelukkig beweegt het nog wel. Dus daar gaan we ons niet druk over maken. Vanmiddag de hele middag buiten geweest, lekker genoten van het mooie weer.

@karoline, jou dochter is maar 5 dagen ouder dan mijn dochter. Heeft jou dochter goed in de gaten dat er een baby bijkomt?

Groetjes vlindertjes

Hoi,

Vlindertjes,
Heeft jou dochter het goed in de gaten dat er kindje bij komt? Of beseft ze het nog niet helemaal?

Karoline,
Oh, balen dat ie voor zn werk weg moest. Hopelijk niet al te laat thuis. En idd, hehe, mannen mogen nu alleen de deur uit als ze bereikbaar zijn he. Hihi.

Hier is kindje weer stuk drukker :). Me druk maken om niets denk is. Is weer flink aanwezig nu. Tot pijnlijke aan toe.

Hier reageert hond laatste dagen wat anders. Aanhankelijker naar mij toe, rent me steeds achterna. Wil steeds bij me zitten. Zou hij wat doorhebben dat er wat gaat veranderen? Of heeft hij misschien door dat er iets bezig is dat wij nog niet weten? Haha, spannend hoor. Probeer niet teveel eraan toe te geven, want anders ga ik hem nu veel te veel aandacht geven. Lijkt me ook niet helemaal goed. Nu opeens meer aandacht en straks weer minder. Al vind ik dat wel moeilijk als ie met zn zielige oogjes me zit aan te kijken, waarom aai je me niet.  

Nou meiden, welterusten.

Ben zo benieuwd naar Teddy en mama van Elmar. Oh oh, niets van gehood vandaag. Meestal melden ze zich ook elke dag. Zou het zo zijn? Of zijn ze gewoon heerlijk aan het genieten van het lekkere weer?

Liefs

Hier ook nog alles redelijk rustig. Behalve mijn dochter,hihih. Ze is bijna 2,5 jaar. De laatste dagen een drama met gaan slapen. Misschien voelt ze wel dat de baby eraan komt. Ik hoop maar dat het tijdelijk is. Erg vermoeiend.

Laatst ook hoofdpijn gehad, van de stress en spanning. Gelukkig snel weer over gegaan.

Wordt nu wel steeds spannender he. Ik vind het wel lastig dat ik eigenlijk niet echt ver weg meer kan/ durf. Het kan natuurlijk elk moment gaan beginnen.
Die onzekerheid.
Nog even en dan kunnen we gaan genieten meiden!!!

Iedereen sterkte met de laatste loodjes! Nog even genieten van het getrappel/ geschop  in je buik.  

Liefs, Kar

Hoi meiden!!!
Ik bén er nog hoor, mét dikke buik.....
Gisteren heb ik wel de hele middag om de zoveel minuten harde buiken gehad, dus ik dacht: Zou het begonnen zijn?
Helaas zakte het s' avonds weer af.
Vannacht rond 12 uur werd ik overvallen door vreselijke menstruatiepijn, echt net als vroeger in m'n tienerjaren..... ik naar het toilet, diarree......misselijk, en de zweetdruppels stonden op m'n voorhoofd, en ik werd duizelig.
O, ik werd inneens zó bang, de pijn overviel me zó in m'n eerste slaap, ik dacht alleen maar "Nee, dit wil ik niet" .
Ik heb nog wel een halfuur klappertandend in bed gelegen, daarna zakte de pijn gelukkig.
Heb daarna nog wel geslapen, maar was 4.45 uur wakker en kon niet meer slapen.
Was zo benieuwd naar jullie, dus ben maar naar beneden gegaan.

Van die hoofdpijn; heel herkenbaar!!!! Ik heb al sinds een week elke dag hoofdpijn! Mijn bloeddruk is gewoon goed. Ik denk dat het bij mij hormonen zijn (?).
Ik had voor mijn zwangerschap ook last van migraine, alleen tijdens mijn zwangerschap (pen) is dat even een paar maandjes weg.
Ook heb ik weer een verkoudheid opgelopen, en moet erg hoesten.
Balen zo op het laatst hoor!

Op dit moment voel ik af en toe een krampje, maar ik denk niet dat het echt doorzet, helaas....
Hopelijk heeft @Patrice haar baby inmiddels!

Het wordt hier wel heel erg superspannend hoor!
Veel liefs allemaal en sterkte!

Teddy

goedemorgen!!

sjonge wat is het hier druk geweest dit weekend, heb net alles een beetje bij gelezen maar heb geen idee wie wat geschreven heeft!
volgens mij is het bij iedereen haast hetzelfde, gerommel en hopen dat de bevalling begint.

nou hier alles behalve dat hoor, het hele weekend nergens last van gehad, vanacht even last gehad van een zere onderbuik/onderrug maar dat bleken achteraf mijn darmen te zijn.
zag net dat ik donderdag pas voor de laatste keer wat geschreven heb, das niet netjes van mij...haha...en jullie denken dat ik mischien aan het puffen was.

vrijdag hebben we eerst de boodschappen binnen gehaald en smiddags is mijn collega langs geweest.
zaterdagochtend is mijn vriend met elmar al op tijd weg gegaan, en die was er rond een uur of twee weer. heb heerlijk smorgens lekker in bed gelegen, niet echt geslapen maar wel heerlijk uitgerust. om 13u heb ik mezelf maar uit bed gesleept en ben lekker een half uurtje onder de douche gestaan.
later heeft mijn zusje elmar nog opgehaald want ze wouden een ijsje met hem gaan eten( ze hebben hier in de buurt een grote speeltuin bij een ijscotent) en ben ik samen met mijn schoonzusje nog even de stad in geweest onder het genot van een softijsje!! savonds is mijn schoonfamilie nog even geweest.
gisterenmiddag hebben we nog even een softijsje gegeten hier verderop. dat deden we expres om vragen te voorkomen van "hoelang moet je nog" maar helaas ook daar kwamen we bekenden tegen....als je dan als antwoord geeft: ik ben vandaag uitgeteld, dan kijken ze je aan...zo jij durft zei een vrouw tegen mij...ja ook het gewone leven gaat door ondanks het zwanger zijn....pfff...niet alles staat in het teken van zwanger zijn.

las hier trouwens nog iets over duizeligheid/ zeer hoofd, ik heb de laatste paar dagen meer last van sterretjes zien, gewoon zonder enige aanleiding. das wel raar want anders had ik ze altijd als ik mij druk maakte. heb vorige week nog even bloed laten prikken en daar krijg ik morgen de uitslag van. mischien dat daar nog wat uitkomt.
en dat van de hond herken ik hier ook. als mijn  vriend de hond uit wil laten dat wil ze haast niet mee, ze wil alleen de hele dag bij mij blijven. die andere hond maakt het niets uit.

elmar begint steeds meer te vragen naar de baby, hij wou gisteren de baby uit mijn buik graven..haha..je kunt wel merken dat hij er steeds meer mee bezig is. ik haalde hem vrijdag op van school en daar was hij erg eigenwijs geweest en heeft hij zelfs even in de hoek gezeten. hij was boos omdat de baby er nog niet was en daarom moest iedereen dat maar ontgelden. dat kan natuurlijk niet dus maar goed dat ze daar gelijk hebben ingegerepen.
ook hij wou vorige week een paar dagen moeilijk in slaap komen maar wij denken dat dat te maken heeft met het tijd verschil. ik ga nu tegen half 7 naar boven en doe alle gorgijnen dicht zodat het donker is boven en nu hebben we er niets geen last meer van.

zo dit was weer een heel verhaal, zal toch proberen mij elke dag even te melden, maar in het weekend lukt dat niet altijd.
er zijn er toch al een paar bevallen deze maand? of zijn die nog bezig?

ik mag morgen naar de gyn, ben benieuwd wat we nu gaan doen, een keizersnee of toch natuurlijk. wil morgen wel graag weten waar we aan toe zijn.
ik hou jullie op de hoogte.

gr. mv Elmar

@Mamavanelmar; haha....jij was er dus ook nog gewoon. De meiden dachten dat wij samen aan het bevallen waren, hihi..... Helaas........
Ik wou soms maar dat alles achter de rug was. Vannacht heb ik even weer die angst gevoelt.....geen controle over je lichaam, de weeën die komen en waar je doorhéén moet, er is geen weg terug.........

Ik voel me helemaal niet lekker, ik ben zoooo moe en kortademig. Als ik nog maar een eindje loop hijg ik als een paard.
Eigenlijk moet ik de bedden weer gaan verschonen en de douche en toilet gaan soppen, maar morgen komt mijn moeder helpen, en vandaag mag ik absoluut niks doen van mijn man.
Stoffen kan ik ook echt niet meer hoor, dan gebuk. En stofzuigen heeft hij nog gedaan dit weekend.
Ga ik nu maar lekker relaxen, en alleen het nodige doen, eten en de was enzo.

Teddy, 40w3d

Hoi dames.

Kar,
Wat lastig dat je dochter het zo moeilijk heeft. Misschien voelt ze wat?
Hoop dat het niet te lang aanhoudt en ze zich snel weer wat lekkerder gaat
voelen, is voor jullie ook wel prettig zo met de laatste loodjes.
Ook ik heb dat gevoel, dat ik niet ver meer weg durf. Tja, het zou maar eens
beginnen he. En ten tweede, mij lukt het ook niet meer om ver weg te gaan.
Wel jammer, maar zo nemen we in ieder geval wel goed onze rust.

Teddy,
Nog steeds dikke buik. Nou   meid, had zulke goede hoop.
Maar vannacht opeens zo beroerd? Oh, spannend, hoor je soms toch ook wel
eens dat dat het begin is? En je hebt ons gemist, hihi. Wat lief van je.
Nou meid. Ik hoop dat jullie kleintje zich snel meld.

Mama van Elmar,
Klinkt als heerlijk relaxweekend. En een soft ijsje, ooh wat heb ik daar zin in hihi.
En ja, het leven houdt niet op naast het zwanger zijn. Tja, 40 weken, dan hoef je
toch niet gekluisterd in je huis te zitten.
En de hond. Ja, die wou hier zelfs vanmorgen niet eten voordat ik hem had aangeraakt.
Normaal boeit hem dat niets, want eten is zijn ding van de dag hoor.
Vind dat toch best vreemd hoor. En af en toe ook wel eens vervelend, hij
loopt hele dagen achter me aan sinds vrijdag.
Nou meid, hoop dat je morgen weet waar je aan toe bent, Ik duim voor je.

Liefs

Fijn dat jullie ook een goed weekend hebben gehad!
Hier nog steeds alles rustig.

M'n man kwam rond 4 uur vannacht pas weer thuis. En eigenlijk wilde hij vanmorgen ook weer vroeg gaan werken, maar dat lukte niet helemaal, want hij was natuurlijk veel te moe...

Hannah zit nu Teletubbies te kijken, dus ik kan even achter de computer om bij te lezen.

@vlindertjes: Ik vind het erg lastig om in te schatten wat m'n dochter beseft mbt de baby. We betrekken haar wel overal zo veel mogelijk bij, en ze is over het algemeen een slimme meid en snapt heel veel, maar het is natuurlijk lastig om te beseffen wat zo'n baby voor impact zal hebben straks. Ben dan ook heel erg benieuwd hoe ze er op gaat reageren.
Ze kan wel erg dwars zijn op het moment, maar dat zal (grotendeels) ook wel gewoon het peuterpuberen zijn. Vind dat erg zwaar nu. Ze kan zooooo koppig zijn. Er is dan gewoon niet tot haar door te dringen, ze blijft gewoon stug volhouden. Ik kan boos worden, straffen door in de gang te zeggen ofzo, negeren, dwingen, niks helpt. Ze blijft me zo'n beetje lachend aankijken en koppig volhouden. Niks maakt indruk op haar lijkt het wel. Vind dat erg moeilijk. We doen erg ons best om consequent te zijn en vol te houden, maar dat valt niet altijd mee als het totaal geen effect lijkt te hebben...

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 39w5d zwanger (ETA 8-4-2009)

Terug
Bovenaan