Hoe is het met jullie ???????

Zo wat is er weer veel geschreven. Is weer een aanslag op mijn geheugen om alles te onthouden. Helaas lukt dit mij ook niet. Maar hier alles nog steeds rustig. Kindje krijgt volgens mij minder ruimte, want is sinds gisteren een stuk rustiger in mijn buik.

@karoline, sinds wij de box in de kamer hebben gezet, merken we wel dat Elsa er veel meer mee bezig is. Ze weet ook erg goed dat dat voor de baby is en dat die baby nu nog in mijn buik zit. En ook de babykamer is ze erg van onder de indruk. Maar ja hoe ze straks zal reageren als de baby er werkelijk is, dat blijft nog een vraag. Komen we tegen die tijd wel achter. En ja, die peuterpubertijd, hebben we hier ook wel last van. Al pubert ze gelukkig niet heel erg. Ze heeft af en toe kleine driftbuien, maar als we haar dan even laten gaan, dan is het gelukkig zo weer over. Wel wil ze alles zelf doen, maar ze komt er vanzelf achter dat dit niet lukt en dat gaat dan over of in een driftbuitje of ze komt rustig bij ons te vragen of we willen helpen. Het op bed gaan is hier geen probleem, ze heeft net een week een groot bed en blijft gelukkig gewoon liggen.

Wat betrefd die honden, daar heb ik geen ervaring mee. Ben er als de dood voor, dus ik blijf liever uit de buurt .

Ooh, dames, wie zou de eerst volgende zijn die gaat bevallen? Het is tot nu toe wel erg rustig met bevallingen.

Hoi,

Heerlijk dat het hier weer wat drukker is.
Goede afleiding :)
Vind het trouwens wel erg interessant hoe degene met kids het aanpakken met hun kinderen. En hoe ze reageren. Ben erg benieuwd. Maar jullie vast evenveel :)

Hier net lekker uurtje geslapen, heerlijk, had het echt nodig. :)
En het gerommel is weer wat minder, nou op bed toch, maar voel me toch anders dan anders.

Liefs

het slapen smiddags heb ik op een laag pitje gezet want ik krijg zo last van me benen dat ik het niet eens meer prettig vind om in bed te liggen.

Hier is ook nog rustig hoor, maar ik ben een van de weinige die eind april is uitgerekend :)

Als ik krampen heb dan worden ze wel heviger maar het verdwijnt ook wel weer. En de kleine duwt nu ook lekker op me blaas en schaambeen.

Een uurtje geleden toch maar een zetpil paracetamol ingenomen, hoofdpijn werd wel heel erg. Het voelde net zoals toen ik de griep had, dat je hoofd niet kan omdraaien van de pijn en dat licht pijn aan je ogen doet.

Vanmiddag toch maar wat was gedaan, de hele dag op de bank hangen wordt je ook niet vrolijk van:) dus 2 wasjes weggevouwen, gestreken.

Nu relaxen, vriendlief is net naar zijn werk gaan en komt vannacht pas weer thuis. Voor morgenochtend een afspraak bij de kapper gemaakt, ik wordt gek van mijn haar. Het is vreselijk dik en ben zeker een kwartier bezig om het wat in model te brengen en dan zit het nog niet hahaha dus maar een korter kapsel...

Op het moment heb ik ook rare eetmomenten, de ene dag heb ik de hele dag honger en de andere dag niet.Ik zit nu pas me ' lunch'   te eten; groene salade met schapenkaas en olijven.

En als ik savonds eet mag ik blij zijn als er een aantal happen naar binnen gaan want ik zit dan alweer te vol. Bewaar dan wat voor savonds maar heb dan nog steeds geen honger.

Hopelijk komt dat wel weer terug, want ik kook nu eigenlijk alleen voor mijn vriend en neem een beetje van hem. Is herkenbaar voor iemand dat weinige eten?

Junior,
Dat eten is herkenbaar hoor. Ook hier, ene dag geen honger, andere dag eet ik hele dag door. Maar voornamelijk is het dat ik niet zoveel honger heb.
Hoop dat dat na bevalling weer normaal zal gaan. Is wel zo fijn :)

En vriend vannacht pas weer thuis. Wat doe jij dan s avonds zoal?

En morgen kapper, heerlijk. Ff lekker laten verwennen :) Geniet er maar lekker van meis. Ff ontspanning, kan je goed gebruiken denk ik.

Liefs

Hallo dames,

Junior: dat herken ik wel, die vreemde eetgewoontes. Er gaan dagen voorbij dan is alles wat in huis ligt, niet veilig. En andere dagen hoef ik gewoon niets, dan heb ik inderdaad genoeg aan een klein restje. Maar op zich het warme eten gaat er wel aardig in, heb momenteel het bord eerder leeg dan mijn man, en dat kwam voorheen nooit voor. Merk wel dat ik wat te weinig drink momenteel, hou veel vocht vast.

Ik zit er helemaal doorheen... bah... slaap zoooo slecht, 1 of 2 uurtjes per nacht. Dacht zaterdagavond echt dat de bevalling zou beginnen, maar helaas. 't Zette niet door. De kleine is zooo megadruk, maakt m'n hele buik stuk. Heb in een week zoooo veel striae erbij gekregen, gewoon doordat ie gigantisch aan het afzetten is. Dan is de ineens de buik 10 cm groter. Moet 'm dan gewoon terugduwen.

En ik moet al 5 dagen achterelkaar naar de wc (de grote behoefte), maar er komt niets. Zit helemaal verstopt en dat begint nu ook pijnlijk te worden. Hoop eigenlijk, zodra dat eruit is, dat de bevalling dan ook begint. Ze zeggen wel eens dat je eerst 'leeg' moet wezen, voordat je de bevalling ingaat. En het plassen, hebben jullie daar ook zo'n last van? Moet nu echt om de 2 uur, zelfs 's nachts. En dan komen er 2 druppels en that's it. 't Is niet pijnlijk, en er wordt bij mij wel iedere week nu gecontroleerd of ik blaasontsteking heb, maar dat heb ik dus niet. Maar ik kijk er steeds meer naar uit om na de bevalling weer eens goed te kunnen plassen.

Sinds gisteren ook weer hooikoorts... het seizoen is nu toch echt begonnen. Hoopte eigenlijk er een beetje immuum voor te zijn door alle hormonen, maar helaas.

Had me 't weekendje dus niet. Morgen weer naar de verloskundige... Ik hoop dat ik dat niet meer red, en dat ze dus bij mij op de stoep staat!!

Hoe is 't met de rest?

Liefs Rixt

Hoi,

Rixtmeiske,
Jij dr ook ff doorheen meis. Ja, die laatste loodjes he.
Hopelijk red je de vk niet en staat ze idd bij jou op de stoep, goede deal zou ik zo zeggen.
Meid, probeer wel rustig aan te doen he. En zo druk jullie kindje. Vervelend dat het dan zo pijnlijk is. Hoop dat het snel komen wil.

Dat slapen herken ik ook, heel erg slecht. Lig bijna hele nachten wakker. En na twee weken word dat wel erg frustrerend. :-(

xxx. Meiden, allemaal lekker rustig aan doen he.

@bloemetje, als mijn vriend avonddienst heb dan kijk ik tv zoals vanavond Grey's Anatomy, boek lezen, filmpie kijken, strijken, internetten. Ik laat me ook lekker verwennen morgenochtend. Ik weet alleen nog niet wat ik met me haar ga doen hahaha

@rixt, oh ik heb dat gelukkig niet de obstipatie. Ik heb dat vroeger wel gehad in mijn eetstoornis tijdperk. Floradix schijnt goed te zijn. Je geeft ook aan vocht vast te houden en weinig te drinken dat kan ook er mee te maken hebben.
Ik drink nu ook meer, omdat ik ook vocht vast houd.

Dat plassen herken ik heel goed, alleen ik moet juist snachts veel plassen. Alles wat ik overdag vast houd komt er snachts uit. Overdag heb ik ook drang om te plassen maar komen er ook maar een paar druppels uit. Zolang er wat uit komt is het goed zegt mijn vk hahaha. Komt ook omdat de beeb nu op onze blaas aan het drukken is dan lijkt het net of je eerder naar het toilet moet.

Ik wordt zowieso om de 1,5 uur wakker van de kramp en afknelling in me heup en moet me dan omdraaien en dan ook plassen.

Ik hoop dat alles goed gaat bij de vk morgen rixt.

Hallo Bloemetje,

Dat niet kunnen slapen is verschrikkelijk, de nachten duren zooo lang. Jij hebt er dus nu 2 weken last van?? Ik heb er al last van sinds week 20-21, puur omdat de kleine zo druk is. Heb tot week 36 gemiddeld 2-3 uur slaap gehad. Toen ging ik met verlof en ging het iets beter. Maar nu zit die kleine zo laag, dat de blaas het goed te verduren krijgt. Ook ben ik lichamelijk heel onrustig, kan niet rustig meer liggen. Vreemd genoeg wen je er op gegeven moment wel aan (na een weekje of 5-6), maar sinds het weer iets beter ging en daarna iets minder, moet ik er gewoon weer aan wennen.

Dat de kleine nog zo verschrikkelijk druk is, is aan de ene kant een goed teken. Want dan heeft ie het goed naar z'n zin daarbinnen. Nadeel is dat ie het zo goed naar z'n zin heeft, dat ie geen zin heeft om de buitenwereld te verkennen. Heb in verhouding baby/vruchtwater ook wat meer vruchtwater, dus de ruimte is er ook nog steeds.

Heb nu sinds een half uurtje zo om de 5-10 minuten megaharde buiken... dus wie weet...

Liefs Rixt

Terug
Bovenaan