Hoe is het met jullie ???????

Hai meiden,

Herkenbaar; jullie kwaaltjes! Ik moet ook elk kwartier plassen, ik kan dan haast niet lopen van de druk op mijn blaas. s' Nachts hoef ik er gelukkig maar 1 of 2 keer uit.
Ik slaap eigenlijk alleen op m'n linkerzij (ivm maagzuur) maar krijg daar op den duur wel kramp van. Ik slaap met 4 kussens, 1 onder m'n hoofd, 1 onder m'n buik, 1 tussen m'n knieën en 1 in m'n rug.
Mijn baby is ook vaak erg druk, en dat is nu niet echt een lekker gevoel meer!
Ik hou nu ook veel meer vocht vast, s' avonds heb ik écht dikke enkels. Prikt dat bij jullie ook?
Ik heb eigenlijk heel m'n zwangerschap al last van obstipatie, ik drink nu elke ochtend een beker lauwe roosvicee laxo, en af en toe een pakje stimulance doet wonderen.

Ik moet er eigenlijk niet aan denken om heel de week de opmerkingen te blijven horen die ik vandaag kreeg, op school.
"Loop je nou nog   rond? " Is de baby er nu nóg niet???"   " HUH???JIJ NOG???"
"Voel je nog niks?"
Allemaal goed bedoeld natuurlijk, maar ja.............. ik wordt er niet goed van.

Nou, meiden, succes allemaal. Iedereen heeft wel erg veel last van voorweeën he! Elke keer hoop je dat het nu eens echt doorzet, maar dan zwakt het weer af.

Doei doei!

Hoi,

Ik dacht ik zal ook nog eens reageren ik lees wel altijd met jullie mee (lees leef mee) maar heb zoveel last van mijn bekken dat ik meestal er niet meer aan toe kom om te reageren maar ik heb gisteravond nog alles bijgelezen dus kan nu fris ff achter de computer gaan zitten.

Hier ook iemand die het helemaal zat is. Ben van mijn dochter 3 weken te vroeg bevallen dus was er helemaal vanuit gegaan dat deze ook veel eerder zou komen maar daar begint het niet naar uit te zien. Ben nu 39 weken en kan al weken bijna niets meer door ernstige bekkeninstabiliteit. Heb verschillende groei-echo's gehad omdat de beeb veel te groot bleek te zijn. Bij 34 weken zwangerschap zat het beebje al ruim over de 6 pond maar volgens de gynaecoloog doen ze hier in het z'huis niets tot 40 weken dus ben benieuwd moet er vrijdag naar toe.

De verloskundige heeft vorige week gekeken of ze al kon strippen maar dat ging helaas nog net niet, daar moet ik morgen naar toe dus ik heb goede hoop dat ze er dan wel aan kan en dat dat wat op gaat leveren. Slapen 's nachts lukt hier ook niet echt goed meer, gemiddeld zo'n twee tot drie uurtjes ook door het vele plassen en het niet kunnen liggen natuurlijk. Bijna de hele nacht voorweeën maar het leidt allemaal nergens toe .

Gisteren moest mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal en ik had geen zin in weer al die vragen van hoe gaat het, nog niets aan de hand, loop je nog rond? Ik heb mijn vader haar naar de PSZ laten brengen, kreeg hij lekker al die vragen over zich heen, hihihi.

Dames ik hoop dat jullie allemaal snel jullie spruit in de armen kunnen sluiten en ik ga proberen een beetje actiever met jullie mee te schrijven.

Heel veel liefs Petra

@Peet;   wat vervelend joh, die bekkeninstabiliteit!
En zeker als je dan niet aan je nachtrust toekomt!
Oja, die vragen he! Ik ben het ook wel een beetje zat hoor!

Hoe is het met de anderen? Wel beter geslapen vannacht?
Ik hoop het! Ik heb deze nacht wonder  boven wonder SUPER geslapen!
Ik was zoooo moe na dat nachtje van gisteren, dat ik al om 8 uur naar bed ben gegaan, en vanmorgen werd ik half 8 wakker. Ik ben vannacht maar 1 x naar de wc geweest, en ben daarna weer gelijk in slaap gevallen. SUPER!

Eigenlijk zou ik s' middags moeten gaan slapen, maar ja, dat komt er gewoon niet van.
Er is hier altijd wel wat te doen. En eigenlijk heb ik er dan ook geen zin in.

Ik heb dus niks geen voor weeën of iets gehad vannacht, ik gok zelf op volgend weekend hoor! Mijn zus zei al; "Het wordt vast een paaskindje" Haha...ik geloof dat ze nog gelijk gaat krijgen ook.

Mijn dochters hebben al een weddenschap afgesloten met elkaar wanneer de baby zal komen. De jongste zei 4 april, de oudste 7 en de middelste 10.
Wie het wint, of er het dichts bij zit krijgt een cadeautje. Haha...... wel grappig.
(toch ook weer wel een hele leuke leeftijd hoor!!!!!!)
Ik kan niet zeggen dat ze ongeduldig zijn, maar ze zien er natuurlijk ook wel heel erg naar uit!

Nou, mijn ouders komen vandaag een dagje helpen, heerlijk hoor!!!!
Iedereen een hele fijne dag!!!

Teddy, 4 dagen overtijd........

heey,

hier gaat het allemaal iets minder, tot aan gisterenavond echt een topdag/weekend gehad maar gisterenavond na het avondeten zag ik het ineens allemaal niet meer zitten. heb ook haast de hele avond zitten te huilen (hormonen??)

elmar zit tegenwoordig in de peuterpubertijd (had er gelukkig hier al meer over gelezen...) en dat brak me gisteren echt goed op. de hele dag dingen doen die niet mogen, op de grond gaan liggen want dan kan mama toch niet bij mij komen, een schone luier is tegenwoordig en drama van een half uur. pfff...en ga zo nog maar even door. heb gisteren echt wel een paar keer tot tien geteld om zelf rustig te worden anders was ik bang dat ik hem nog wat aan zou doen. zo vervelend als hij het ene moment is zo lief is hij het andere moment. toen ik gisteren vroeg of hij zijn speelgoed op wou ruimen deed hij dat zomaar, hij zei: dat doet elmar wel want mama heeft een baby in de buik....en daar zit je dan, nog geen  5min geleden tot tien moeten tellen en dan reargeert hij zo...
ik denk dat het ook wel aan mijzelf ligt want ik kan het ene moment alles van hem hebben en het andere moment kan ik zo uit mijn slof schieten.

hopen dat het straks allemaal weer veranderd, we proberen er wel een beetje regel in te houden maar hij heeft goed in de gaten dat ik niet meer zo snel ben.

al onze hoop is gevestigd op vanmiddag, dan heb ik weer en afspraak bij de gyn. ik heb zelf niet zo heel veel hoop op een natuurlijke bevalling dus van mij mogen ze vanmiddag nog over gaan op een keizersnee. het kindje ligt ook weer aardig hoog. voor een week of twee terug moest ik nog hoesten met mijn benen over elkaar omdat ik anders bang was dat ik het eruit zou hoesten maar dat gevoel, die druk van onderen, heb ik nu al een week of twee niet meer gevoeld.

het hoesten heb ik gelukkig een beetje onder controle, na 6 hoestdrankjes ben ik er maar mee gestopt en nu gaat het aardig beter. af en toe hoesten we de hele buurt nog bij elkaar maar het is al lang niet meer zo erg als het geweest is.

mijn moeder komt straks samen met mij mijn huisje even een afstofbeurt geven, ik begin zo alvast. alles wat ik heb gedaan scheelt ons straks weer.
de eerste wamachine is al bijna weer klaar, kan het hier nog lekker buiten hangen want de zon schijnt alweer volop. nog 1 wasje hierna en dan is alles weer schoon. de vaatwasser staat ook alweer af te wassen. elmar om 13u naar school brengen en dan ga ik door naar het ziekenhuis, moet er om half twee zijn.
ik zal vanmiddag nog wel even een verslag brengen.

fijne dag allemaal!

gr. mama van elmar en 40w en 2 dgn zwanger.....

morgen dames!

Nou vannacht last gehad van ongi krampen, dacht eigenlijk dat ik naar de wc moest. Heb er een tijdje gezeten maar kwam alleen maar lucht mee hahaha en volgens mij ook wat slijm wat ik kon zien in de wc.
Op moment ook een druk op me schaambeen denk ik en ze is aardig aan het bewegen.
Daarnaast verlies ik best wel wat slijm.
Mijn neus zit helemaal dicht, vandaar de hoofdpijn al sinds vrijdagavond. Heb vanmorgen maar ff gestoomd met alleen water. Denk dat ik toch kou heb gevat door het mooie weer van afgelopen dagen, heb steeds de tuindeur open gehad en ik zat dan wel binnen.
Ik wil me zelf niet volpompen met paracetamol, als het morgen nog zo erg is ff met de vk bespreken. Want ik heb echt van die scherpe steken in me hoofd dat ik me hoofd niet eens kan bewegen.

Zometeen naar de kapper, ff ontspannen.

Teddy nog steeds niets meid??
Mamavanelmar, ik kan me heel goed voorstellen dat je je vader Elmar naar de psz heb laten brengen. Ik wacht met spanning af wat er vanmiddag besproken wordt in het ziekenhuis!

Sabrina, 37 weken en 2 dagen zwanger

Hoi Allemaal,
Zo, wat druk hier.

Junior,
Lekker naar kapper geweest? Of moet je nog? En korter. Hehe, hier ook laten doen.
Kan je dr toch weer wat meer mee:)
Vervelend dat je zo vaak wakker word. Bah. Elke keer kramp of afknelling is ook niet fijn.

Rixt,
Idd, dat niet slapen is een ramp. Hier ook pas tegen uurtje of 5 weer in slaap gevallen.
Mp3 speler aan gezet met wat rustige muziek en toen eindelijk ingedut.
Ik slaap zo slecht door de pijn in mn liezen en schaambot, bekken. Ontzettend pijnlijk.
Denk dat ik zo onderhand nog beter slaap wanneer kleine dr is dan nu. Haha.

Teddy,
Baby weer erg druk. En die vragen nu. Oh wat ontzettend vervelend zeg. Bah.
Hier belde gister schoonpa, wat ie normaal nooit doet, om te vragen hoe het ging.
Haha. :) Nou vind ik het niet erg dat zij bellen. Maar hihi. Onbekenden, nee.
Me moeder zei van de week. Bel overmorgen ofzo nog wel eens, om je zenuwachtig te
maken. Heb toen mooi terug geantwoord, dat wil ik niet, dan hang ik op ;-)
Niet erg lief misschien. Maar hoop wel dat ze het snapt.

Peet,
Ook helemaal zat. Begrijpelijk met die bekkenklachten. Dat is niet fijn he, ken dr alles van.
Ik probeer wel beetje hier actief te blijven. Zodat ik toch nog wat contacten heb. Ook
al is het met mensen die je eigenlijk niet echt kent. Maar doet mij wel erg goed.
En slim dat je je vader je dochter hebt laten brengen. Want anders had jij al
die vragen over je heen gehad. Slimme zet geweest.
Nou meid, hoop dat ze morgen kan strippen.

Teddy,
Al 4 dagen overtijd. Zou wel fijn zijn een paaskindje. Hoop daar hier stiekem ook op.
Hihi, lijkt me wel bijzonder. Maar ja, ben dan net 39 weken. Dus, we gaan er maar
niet te erg op hopen.
En weddenschap de kids, hihi. Nou, ik denk dat de middelste er het dichts bij gaat zitten ;)
Spannend hoor.
En heerlijk geslapen, nou, wou dat ik dat kon zeggen.

Mama van Elmar,
Het word bij jou ook erg zwaar he. En zeker met een jongetje in huis die je uitgerekend
nu gaat testen. Misschien voelt hij het ook wel aan dat er wat te gebeuren staat?
En misschien daarom wat anders reageert. En tja, jij reageert ook wat anders.
Wisselwerking misschien? Hopelijk veranderd dat straks allemaal weer.
Wel lieve opmerking van hem, ja doe ik wel, want mama heeft baby in buik. Dan zou
ik alweer gaan huilen om die opmerking hihi :)
Meid, veel succes vanmiddag. Hoop dat ze je niet te lang meer laten lopen.
Ik ben erg benieuwd. Ik denk vanmiddag aan je!

Junior,
Ja, die verkoudheid, grr, vervelend is dat. Mag van Ha ook paracetamol, en medicijn voor
een week. Maar probeer het nog maar paar daagjes zo. Stel dat het begint, wil ik niet
teveel paracetamol op hebben. Dus proberen het zo vol te houden.
En last van ongikramp, hier ook. Alleen sinds vandaag weer wat erger. Tja, wanneer gaat
het gebeuren, tja, wie zal het zeggen, hihi.
We wachten spannend af :)

Hier vannacht weer erg slecht geslapen. Rond uurtje of 5 denk ik eindelijk in
slaap gevallen. Overige tijd wel met poosjes tien minuutjes geslapen.
Kan gewoon niet slapen van de pijn. :-( En die verkoudheid, tja, die werkt ook niet
in het voordeel. Net bij ha geweest. Bloeddruk was netjes. :) En verkoudheid word
gelukkig al minder. Heb ook overbelaste spier in me schouder. Hoe ik daaraan kom.
Geen idee, want doe bijna niets :s

Liefs

hey hey

wat is het spannend he dames... en zelfs al een paar overtijd!

hier gaat alles goed, vant weekend lekker in de tuin geweest, alles aan kant gemaakt, heb nu de was al voor de 3x aan het draaien, kleren en knuffel beesten, en de blokjes in een emmer met sop.. heeerlijk.
gister avond wel harde/pijnlijke buiken gehad om de 10 min.. maar in bed zakte het alweer af.. verder slaap ik niet goed, maar ook niet slecht.

mama van elmar... ik ken je frustratie ik heb het voor 2 wk terug gehad.. Mart was echt onhandelbaar, schreeuwen als een speenvarken, alles doen wat niet mag, niet naar bed willen enz enz.. ik heb een keer snachts beneden gezeten om half 4 met zoon en man..ppff wat was het een drama zeg en ik maar huilen.
ben de volgende dag op internet gaan kijken en heb naar driftbuien gezocht, hieruit hebben we een paar goede tips mee genomen zoals.. als de kleine een driftbui heeft, kan hij er nix aan doen, hij weet nog niet hoe hij met zijn emoties om moet gaan, dus als het even kan troost hem na zijn drift bui, hij heeft er ook erge last van, voor verdere tips enz zou ik toch even googlen ook heb ik een boekje in huis Peuter Puberteit, daar staan ook erg handige tips in.
hier gaat het nu goed met Mart zins vorige week zondag is hij weer goed tepas..het heeft bij ons een week geduurt de driftbuien.. en idd het is echt niet leuk om je mannetje zo overstuur tezien, terwijl het normaal een super vrolijk en lief kind is.
veel suc6 en het komt goed echt waar.

ik ga nu ff relaxen!

groetjessss

Jeetje, wat een drukte al vanmorgen!

Hier alles nog hartstikke rustig...nog helemaal geen voortekenen dat er iets gaat gebeuren...
Ik ga ook voor een paaskindje! Heb al heel lang de 12e in m'n hoofd, nog even afwachten dan weten we of het klopt. (Ik dacht eerst zelf de 12e uitgerekend te zijn, maar heb hele onregelmatige en lange cyclussen, dus is de datum obv de termijnecho bepaald en kwam toen op de 8e terecht. Zat er zelf maar een paar dagen naast dus).

Ik slaap meestal nog best goed, moet er nu meestal 1x per nacht uit om te plassen (soms helemaal niet, maar moet dan 's morgens wel heeeeel nodig). Soms lig ik daarna wel nog een uur of zo wakker voor ik weer in slaap val (geen idee waarom), maar verder slaap ik nog heerlijk. Bij omdraaien doet m'n bekken wel wat zeer, dat is niet fijn, maar hele nacht op zelfde zij liggen is ook niks.
Overdag moet ik nu wel vaker plassen, ik denk dat de baby gewoon meer tegen m'n blaas aan ligt nu.
M'n darmen ook wel weer wat van slag. Heb al drie dagen achter elkaar gehad dat ik dacht te moeten, maar dat het niet wilde. Zo frustrerend. Uiteindelijk een paar uur later lukt het dan toch gelukkig (na al een paar keer eerder zonder resultaat op de wc te hebben gezeten). Heb al m'n hele leven last van obstipatie, zelfs als kind bij een kinderarts gelopen hiervoor. Gelukkig heeft de puberteit en bijbehorende hormoonveranderingen wel verbetering gebracht, dus heb het sindsdien aardig onder controle, maar zo'n zwangerschap doet niet veel goed. Er zijn periodes dat het echt goed gaat, maar ook periodes dat het weer hopeloos is. Nou ja, nog eventjes dan zou het weer beter moeten gaan (was na de geboorte van m'n dochter ook weer hele tijd een stuk beter gelukkig, dus daar hoop ik nu ook maar weer op).

Vandaag weer een lekker rustig dagje, want m'n dochter is bij de gastouder (m'n buurvrouw) tot 18.30 vanavond! Ik breng haar dan om 9.30 weg, drink daar nog even een bakje koffie en ga dan weer naar huis. Normaal ging ze om 7.00 al daarheen, maar dit is wel erg lekker zo. Kunnen we rustig opstaan en ontbijten samen en daarna daarheen.

Gistermiddag heb ik daar nog even een uurtje opgepast omdat de buurvrouw even weg moest. Pfff, vermoeiend hoor, op drie kleintjes passen die in de tuin aan het spelen zijn (mijn dochter dus, een meisje die 1 maand ouder is en nog eentje van ruim een jaar jonger, en een baby van 4m die op bed lag, en die gelukkig pas wakker werd toen de buurvrouw net weer terug was anders had ik die er ook nog bij gehad). Vooral die van 1 was erg ondernemend, klom overal op enzo. Daar moest ik echt de hele tijd achteraan...was blij dat het maar een uurtje was...

Groetjes,

Karin mv Hannah (20-11-2006) en 39w6d zwanger (ETA 8-4-2009)

Terug
Bovenaan