Hoe is het met jullie ???????

Hee meiden,

Balen dat jullie zo slecht geslapen hebben! En @Bloemetje, van dat bemoeizuchtige ken ik, bleh, ik werd er van de week ook niet goed van.
En ik vind het wel egoistisch van je moeder hoor, of bedoeld ze het als grapje?

Ik ben dus vanmorgen naar de vk geweest en had 2 cm ontsluiting! Ze heeft me heel goed kunnen strippen (deed echt geen pijn) en zei dat ze goede hoop had dat het vandaag doorzette! Ze zei dat ik maar veel rond moest lopen.
Ze heeft me daarna naar de gynacoloog gestuurd voor een CTG, ze wilde er niet mee wachten tot dinsdag, omdat de baby weer flink gegroeid was in 1 week tijd, en daar heb ik 3 kwartier gelegen.
Alles was goed gelukkig, bloeddruk aan de hoge kant, maar dat kan ook komen door alle spanningen.
Afgesproken is dat ik zondag terug moet voor een CTG en weer strippen en als het dan niet begint wordt ik dinsdag ingeleid, ze willen niet tot 42 weken wachten.
Dus spannend allemaal!!!
Ik ga vanmiddag lekker buiten wandelen, wie weet........
Ik hoop echt dat het vandaag doorzet!!!!

Liefs Teddy, vandaag precies 41 weken (dus dan mag het wel eens he!!!!!!)

Hoi.

Teddy,
Wat spannend, Ten laatste dinsdag/woensdag jullie beeb in jullie armen. Spannend hoor. En me moeder, ik denk dat ze het meent hoor :s Ze wonen ver weg, moet werken en kan niet zomaar weg. Dus ik geloof niet dat dit om te grappen is, want ze zegt het elke keer. :-(
Ach, heb tegen man gezegd, dat als ze vanmiddag belt en weer zo begint dat ik dr wat van ga zeggen, dat ze me echt stressy maakt zo.

Vlindertjes,
Gelukkig daar geen last van. Van die bemoeizuchtige ouders/schoonouders.
Me schoonouders hier gelukkig ook niet :) Die bellen alleen als ze drie dagen niets van ons hebben gehoord. Wel fijn.

Harde buiken blijven hier, ietswat pijnlijk. Vind het spannend hoor.
Wie weet wel meerdere kindjes dit weekend.

Liefs

@teddy, spannend hoor, hopelijk zet het vandaag door en dan heb je lekker voor de pasen je kindje nog in de armen. Maar anders weet je dat je sowieso dinsdag of woensdag je kindje in je armen hebt.

Het is hier trouwens niet zo druk als vorige dagen. Iedereen aan het bevallen??

Hallo dames,

hier gelukkig een redelijk nachtje kunnen draaien, wel veel wakker, maar de momenten dat ik geslapen heb, lekker geslapen. Voel me in ieder geval wat fitter dan gisteren.

Dus Teddy, echt de laatste loodjes. En inderdaad 't mag nu ook wel. Wel een prettig idee dat ze je in ieder geval niet tot 42 weken willen laten lopen.

En Bloemetje, dat stresserige gevoel herken ik maar al te goed. M'n moeder heeft dat trouwens niet, die is er eigenlijk wel heel rustig onder. Die zit nu zelfs lekker op de camping (wel hier redelijk in de buurt hoor) met der mobieltje naast haar. Maar als ik haar bel dan is het niet meteen En...is er al wat... Mijn schoonmoeder is wel anders, zij is ook dan zo'n type die sneller is dan de Telegraaf. Ze wil altijd alles als eerste weten, en op 1 of andere manier krijgt ze dat ook vaak voor elkaar. Ze houdt zich sinds gisteren gelukkig wat rustiger, maar de afgelopen dagen was het een ramp. Ook kan ze zo lekker negatief doen, ik zie er niet uit, dik, onverzorgd, dikke kop, vermoeid... en dan ook nog er in peperen, wordt gewoon 3 keer in 5 minuten gezegd. Bah... weet ook wel dat ik megaveel vocht vasthoudt en dat ik dik ben daardoor... maar ja... genoeg geklaagd maar weer... ik hoop dat ze zich nu een beetje rustig kan houden... (en ja ook zij begon over volle maan... maar 't heeft niets geholpen)

En ik kreeg gisteren ineens van een wildvreemde een berichtje op hyves met de vraag hoe lang ik nog moest. Nou bleek het een vage kennis te wezen via via die mijn moeder dan weer kent. Nou ik reageer er mooi niet op, niet de hele wereld hoeft alles te weten...

Zal nog even lekker slapen... mannetje is eerder thuis vandaag, kreeg zomaar eerder vrij van de baas vanwege Goede Vrijdag. Dus dan nog maar even in de benen op het moment dat hij thuis is.

Zullen zien hoeveel paaskindjes er geboren gaan worden :D Valt me op dat er veel jongens zijn geboren, op een ander forum zijn het echt alleen maar jongens. Dan ben ik de enige die daar verandering in kan brengen...

Liefs Rixt

Iedereen is van het mooie weer aan het genieten :D

Maar ik heb ineens twee (brandende) vragen, eigenlijk situaties waar ik al de hele zwangerschap tegen aan zit te hikken. Maar weet gewoon niet wat ik eigenlijk moet:

- Wanneer lichten jullie de ouders en broers en zussen in?
- Laten jullie ze dan ook meteen langskomen (iedereen tegelijk of op tijdstip)?
- Laten jullie hun dan ook meteen de kleine in de armen nemen, of hou je die nog lekker even bij je.

Ik heb zelf zoiets van, die eerste dag is voor ons... en niemand komt langs. Maar ja, dat kan ik ook niet maken. Moet gewoon nog heel erg aan het idee wennen om straks de kleine te moeten delen. Maar ik weet dat m'n schoonmoeder de kleine zo uit bed weg zou trekken, dus dan weet ik zeker dat ik de kleine op dat moment op mijn arm heb liggen. Ook zou ze meteen op de stoep staan, dus het liefst zou ik tijden aangeven wanneer ze welkom zijn. Maar is zoiets normaal???

Liefs Rixt... maakt zich ineens druk:S

Hoi,

Rixt,
Mn schoonouders bellen we wanneer we naar zh gaan. Ivm de hond. Hij kan nog geen hele dagen alleen zijn en tja, hij moet ook eten en uitgelaten worden, en dat gaan zij doen.
Mijn vader smse we wanneer we naar zh gaan. En me moeder bellen we dan.
Alleen moet ik denk ik mijn moeder nog maar eens duidelijk maken dat de eerste uren in het zh van mn man en mij zijn, want die zou er zo staan. En tja, ik wil toch eerst ff met zijn drietjes genieten. Dus als ik dr weer spreek. Ga ik dat wel ff melden.

Broers en zussen, me broertje komt met me moeder mee. Die is 6. En me andere broer, tja, daar heb ik heel slechte band mee, denk niet dat die hier een van de eerste dagen is. Broers en zus van me man, en schoonzusje. Die zullen denk ik ook een van de eerste dagen hier zijn.
Heb me man gezegd dat alleen ouders en broers en zussen kleine mogen pakken, de rest niet. En dat ik daar ook heel stipt in ga zijn. Ze moeten het eerst vragen, en dan mag het. Wil niet dat ze me kind zomaar uit de wieg halen.
Nu ik dat allemaal schrijf, ga ik me dat me man ook nog maar eens goed duidelijk maken, dat ik het zo wil.
En met kraamvisite. Ga ik ook niet me kindje in iedereen zn armen geven.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
x

@Rixt;   moeilijk is dat altijd he! Mijn moeder wil graag dat ik bel zodra het begint. Niet dat ze dan gelijk komt, maar zo kan ze meeleven zeg maar. Mijn schoonouders wonen dichtbij dus die weten het zowiezo, want daar brengen we dan de andere kinderen.
De verloskundige laat je eerst wel even lekker bijkomen hoor, even een moment voor jullie drietjes, en daarna mag je je familie gaan bellen. Maar dat moment is aan jezelf, en je kunt dat ook wat uitstellen.
Bij mij vragen   zussen en schoonzussen altijd wanneer ze welkom zijn, die hebben zoiets van: Ouders voor.
En zo hoort het ook. Je kunt dan zelf aangeven wanneer ze welkom zijn.
En ik zou ook niet Jan en alleman met de baby laten zeulen hoor!!! Die zijn vaak ook nog erg misselijk van de bevalling, dus hou het lekker zelf vast! Dit moeten ze maar begrijpen!
Zeker zo'n eerste dag!

Nou, hier nog geen weeën hoor! Af en toe een harde buik of menstruatieachtige kramp, maar verder.........
Ik hoef trouwens zondag niet meer voor een CTG, de gynacoloog vond die van vanmorgen er zo goed uitzien, dat hij er geen reden toe zag.
Dus als het niet begint wordt ik 7.45 uur in het ziekenhuis verwacht.
Maar ik hoop op spontaan hoor!

Ik zal ook nog even wat van me laten horen...
Vandaag laatste controle bij de vk gehad. Alles was nog goed.
Heb nu afspraak staan voor as woensdag (41 weken) in ziekenhuis. Krijg dan CTG en echo voor vruchtwater controle. Was bij m'n dochter ook al zo, dus weet hoe het werkt...als alles nog goed is mag je gewoon nog een week thuis verder afwachten.

Ik hoop alleen dat het niet meer nodig is, want ik heb sinds vannacht buikkrampen. Eerst zat er totaal geen regelmaat in, maar dat lijkt nu langzaam te veranderen en ze worden ook al wat pijnlijker. Nog geen echte weeen, maar ik heb zelf het idee dat het misschien toch wel gaat doorzetten.
Vind het allemaal erg spannend weer...
Vandaag is m'n moeder hier geweest en die gaat in principe na het avondeten weer weg, maar nog even aanzien hoe het gaat...
M'n man komt zo richting huis uit z'n werk. Gaat allemaal nog prima, maar het kan natuurlijk zomaar in eens snel doorzetten (zeker met de wetenschap dat m'n vorige bevalling ook ineens in sneltreinvaart doorzette na het breken van de vliezen), dus vind het toch fijn dat ie zo naar huis komt. En dan gewoon een lekker lang weekend thuis.
Heb met m'n moeder al boodschappen gedaan vandaag voor het hele weekend, dus daarvoor hoeven we er ook niet meer uit.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 40w2d zwanger

Terug
Bovenaan