Hoe is het met jullie ???????

hoi,

jaaa heerlijk he dit weertje.. echt ff genieten vandaag.. heb Mart net op gehaald van het kdv.

antwoord op je vragen:

wij zijn heeeeeel duidelijk naar ouders, schoonouders, familie , vrienden
wij bellen, laten bellen, smsen de nodige mensen als de kleine geboren is.. vader en schoonouders laat ik weten wanneer ik ga bevallen.

als de kleine geboren is, mogen ze hem van mij even vast houden.. wel zo leuk, maar dat geld dan alleen voor mijn ouders, schoonouders, mijn zusje, en mart

als ik weer thuis ben en mijn kraamweek begint hebben wij de volgende regel voor de bezoekers: ik haal de kleine niet uit bed voor het bezoek, als ze hem willen zien kunnen ze hem ook vanuit zijn bedje bekijken, als ie wakker is mag ie wel op schoot.

wij hebben dit bij mart ook gedaan en dat beviel ons erg goed.. wij zijn echt van de rust en regelmaat.. dus gaan echt onze kleine man niet wakker maken omdat iemand hem zonodig moet vast houden.

naar mijn idee heeft dit mart echt goed gedaan, het was en is een super leuk, gezellig kind, is ook erg makkelijk en nu nog passen we de rust en regelmaat toe.

en alle kraambezoekers vonden het geen probleem trouwens dat onze kleine man soms lag teslapen, zodat ze hem niet konden vast houden. maar ja al hadden ze er wel problemen mee, was dat hun pakkie an.. wij wouden/willen het zo en niet anders.. tis geen speelgoed.. en de kleine heeft ook een hele bevalling achter de rug.. dus kan de rug wel goed gebruiken..

dus het spreek woord kroamschudden gaat er hier niet in!

groetjesssss

Wij bellen de ouders pas wanneer wij eraan toe zijn, hebben we bij de eerste ook gedaan en dat is ons goed bevallen. We bellen ze ook niet van te voren. Onze dochter gaat nu naar een vriendin van mij toe, dus daarvoor hoeven wij de ouders ook niet te bellen. Verder mogen ze langskomen wanneer het ons uitkomt en dan de eerse keer een half uurtje. Ik vind sowieso dat kraamvisite 30min tot 45 min is en niet langer. Hier hebben de ouders onze dochter haar pas na een maand vast kunnen houden en dan nog kregen we haar heel snel weer terug aangezien, ze heel hard ging huilen als iemand anders haar oppakte. En persoonlijk vind ik ook dat niet iedereen je kind hoeft vast te houden. Ik denk altijd maar, zelf ga je ook niet bij iedereen op schoot zitten, dus zo'n kleintje vind dat misschien ook wel niet leuk.

Je moet echt doen wat je zelf wilt en wat je gevoel zegt! Je bent nergens toe verplicht, het is jullie kind!

Pff.. moeilijk hoor... probeer nog wel even op 1 lijn te komen met m'n man. Door drukte hem eigenlijk hier nog niet over kunnen spreken, hoe hij hier over denkt. Maar ik denk dat het ongeveer bij ons zo aan toe zal gaan;

Na de bevalling lekker rustig aan, lekker genieten van ons drietjes.
Als ik 's nachts/ 's ochtends beval dan lekker einde van de middag/begin avond visite van ouders, broers en schoonzusjes en allemaal even een tijd afspreken. En dan krijgen ze 't kind niet in de armen. Ook ga ik zeggen dat mijn zwager en schoonzus niet de kinderen mee moeten nemen, dan komen ze maar even apart ofzo. Maar het zijn zulke drukke kinderen, daar zit ik op zo'n moment niet op te wachten. (schoonzusje heeft ze niet in de hand, ik moest vorige week 1 van de kinderen hier bij mij thuis op de gang zetten, omdat ze na 4 keer in de gordijnen het gerust een vijfde keer deden).
En daarna zullen ze ook moeten bellen als ze weer langs willen komen, ook al zijn het (schoon)familie. Helemaal bij mijn schoonmoeder moet ik dat wel doen, want anders staat ze het liefst 2 keer per dag op de stoep.

Ik vond het zelf wat te warm vanmiddag in het zonnetje... ben blij dat het niet hoogzomer is, want dan werd ik helemaal gek!!!

Liefs RIxt

Tijdens mijn vorige zwangerschap/ bevalling, had mijn vriend mijn ouders + zijn vader gebelt toen we naar het ziekenhuis gingen.
Vrij snel nadat mn dochter geboren werd, hebben we hun weer gebelt.
Mijn schoonvader woont bij ons in de buurt en die was dus ook super snel in het ziekenhuis samen met mijn zwager. Ik moest zelfs nog gehecht worden.
Beetje snel dus.
Mijn ouders moesten eerst nog een klein uurtje rijden en die stonden dus ook zo op de stoep. Maar bij hun vond ik het minder erg. Vond het juist fijn dat mn ouders er waren.
Maar mn schoonvader mag wat mij betreft nu wel iets later komen.
Ik hoop maar dat de kleine 's nachts geboren wordt, dan kunnen we mooi de volgende ochtend pas bellen. hihi

Eerst maar een beginnen met die weeen enzovoorts.
Begin het nou wel zat te worden.

Vandaag ff op mn werk geweest, aangezien dat het KDV is waar mn dochtertje ook zit. Er was paasfeest. Heb wel 100x verteld hoe het nu met me gaat. Allemaal lief bedoelt hoor, van collega's en ouders van kinderen van mijn eigen groep. Maar ik was erna bek af.
Toen nog de vloer stof gezogen en gedweilt, ja...nesteldrang he.
Wordt soms niet goed van mezelf. Ik blijf bezig, terwijl ik wel moe ben.

Dus het wordt gewoon tijd dat de kleine komt, hihi.
Wel lekker het weertje vandaag! Maakt een hoop goed.

Liefs, Kar

Goedemorgen allemaal;

Het wordt hier volgens mij wel een stuk rustiger; er zijn ook al veel moeders bevallen zeg!
Als het goed is mamavanelmar, en junior ook!
k' Ben erg benieuwd!
En ik stond nog wel bovenaan het lijstje...........
Het is hier zoooo rustig, woensdag en donderdag had ik veel meer voorweeën.
Ik verlies wel steeds bloederig slijm, maar dat is van het strippen, en volgens mij geen garantie dat er nu meer opening komt ofzo.
Beebje heeft het denk ik nog veel te goed naar zijn/haar zin....

Hoe is het met jullie? Ook op het wachtbankje! Er zijn er echt veel half april uitgerekend, en weer minder op het eind, dus is het rond deze periode wel erg spannend!
Eigenlijk moesten we een nieuw lijstje maken van de bevallen moeders, maar zelf ben ik niet zo'n ster.
En ik denk- als je eenmaal bevallen bent-   je ook niet zo vaak meer op het forum komt.
Nou, iedereen die nog zit te wachten...heel veel succes en probeer toch te genieten van de paasdagen.....

Liefs Teddy

moggellll!

hier alles ook rustig.. ben een beetje aan het prutsen in en om het huis :D
beetje laatste spulletjes opruimen en genieten van het weertje natuurlijk..

verder weinig plannen met pasen.. ff gezellie bij elkaar zijn.. eieren zoeken, en naar de kermis.

teddy: heb je nu nog bloedverlies?
de eerste keer dat ze mij gingen strippen toen ik zw van was Mart (38wk) heb ik maar 1 dag een beetje oudbloed verloren.. de 2de keer dat ik werd gestript voelde ik er helemaal nix van.. en ook geen bloedverlies/slijm.

dus misschien dat het toch wel goed aan het rommelen is   van binnen bij jou?

suc6 iedereeen.. en fijne paasdagen

groetjesss

heey,

woensdag om 12.21 is onze zoon Jesse geboren. alles gaat goed hier.
de keizersnee is 100% mee gevallen en we zijn net weer in huis.
zal binnenkort even uitgebreid verslag doen.

groetjes

Terug
Bovenaan