Hoe ver zijn jullie in jullie cyclus?

Oh wat gek! Gelukkig dat je door bent gegaan met testen inderdaad. Anders had je je ei misschien wel gemist! :O
Ik hoop ook dat ik binnen nu en een paar dagen een positieve ovulatietest in de hand heb. Kan niet wachten haha.

Nou.. je word er zo ongeduldig van he, als je nog geen eisprong hebt.. lijkt beetje alsof de tijd stil staat, en geen vooruitgang hebt. Wachten duurt soms erg lang!!

Ik vind rondom het hele zwanger willen worden gebeuren dat het alleen maar uit wachten bestaat. En normaal zijn 5 maanden zo voorbij, maar nu lijkt het wel een eeuwigheid!
Ben er eigenlijk ook vrijwel dagelijks mee bezig, vooral nu ik even vakantie heb. Maar goed dat ik volgende week weer aan het werk moet, dan heb ik niet zo veel tijd om hierover na te denken haha!

Hoe zit het met jullie en werk? Werken jullie fulltime of parttime? Of zijn jullie (aanstaande) thuisblijfmoeders? :)

Jaa maar dat komt ook omdat het zo spannend is, ik weet nog de eerste keer toen we besloten om te stoppen met de pil, dat ik elke dag fluitend en dolgelukkig straalde, leek wel een verliefde puber haha, maar vond het gewoon zo spannend!

Ik zelf werk 2 en halve dag, vind persoonlijk wel fijn om veel thuis te zijn, zodat je echt een band kunt opbouwen met je kindje, als ze vier zijn is het feest alweer voorbij en gaan ze na school. En ben je ze voor een deel alweer kwijt.. slikkk!!

Daar heb je helemaal gelijk in. Het is ook super spannend en afwachten of je überhaupt een kindje kan/mag krijgen. Het is niet een gegeven natuurlijk.
Ik was ook heel blij toen we eindelijk de knoop doorgehakt hadden om voor een kindje te gaan!

Oh dat is inderdaad prima. En je man/vriend werkt fulltime?
Momenteel werk ik 36 uur verdeeld over 4 dagen. Dus ik maak dagen van 9 uur. Maar als er een kindje op komst is zou ik eventueel 24 of 28 uur willen gaan werken. Wil de eerste tijd ook echt niet te veel missen van zo'n klein hummeltje <3
Moederschap lijkt me het mooiste wat er is!

Mijn man werkt wel fulltime. Jou partner ook?

Partime is iid erg fijn als je kinderen hebt. maar ook als je zwanger bent, dan kun je er echt optimaal van genieten.

Il ging toen ik zwanger was midden op de dag op bed liggen dan kon ik zo een uur lang liggen met de handen op me buik, en genieten van hoe me dochter op me hand reageerde.

Zulke dingen zijn ook zo belangrijk. Het is zo jammer als je het heel erg druk hebt en van zulke dingen niet kan genieten.

Ik werk in de horeca 4 dagen, meer dan 10uur op een dag en mn vriend zit op de kapiteins kamer voor inkomende boten etc (5dagen en weekend) Hij zei als jij zwanger ben mag jij minder/niet werken, dat vind ik zelf ook fijn. Alleen kan ik niet elke dag stil thuis zitten maar met een kleine zal dat anders worden ofcourse

maar zwanger zijn in de horeca is onmogelijk.. je moet veel werken om alles te kunnen onderhouden en horeca verdient al niet goed

Mijn vriend werkt ook fulltime. Dat zal hij waarschijnlijk ook wel blijven doen als we kids hebben.

Horeca lijkt me heel zwaar als je zwanger bent en als je kinderen hebt, vanwege veel onregelmatigheid en dergelijke! Zou je dan niet eventueel wat anders willen?

Terug
Bovenaan