Hoera weer zwanger! (Meer meiden in december?)

A Knibbelknabbel,

Ja ook ik ken het hoor. Ik kan mijn buik ook niet meer inhouden en (ik ben best gezet en heb 2 buiken zeg maar) het begint al 1 geheel te worden. Nu al! Dus ja das ff schrikken haha.
Maar allemaal leuk. De enige keer dat ik supertrots was op mijn dikke buik was toen ik zwanger was haha.
Sterkte met het afwachten tot de echo.

Liefs Reneke
 
Hallo allemaal,

Even een paar daagjes het forum niet gelezen maar er zijn er inmiddels aardig wat december mama's bij gekomen.
Ook mijn buik groeit al aardig.
Bij mijn tweede zwangerschap kon ik met 12 weken geen gewone broeken meer aan.
Ik heb a.s dinsdag intake gesprek bij vk en 12 mei een echo, erg spannend.
Heb af en toe wat krampen en dat maakt je toch onzeker.
Kan me bij mijn andere zwangerschappen ook niet zo heel goed meer herinneren of ik dat wel of niet had.
Het is en blijft toch altijd weer een wonder.

Groetjes
 
Wat is er toch aan de hand met dag en tijd??
Het lijkt wel of de dagen bij een prille zwangerschap dubbel zolang duren als wanneer je niet zwanger bent!
En maar aftellen naar de echo...pffffff.
Dat zal iedereen wel hebben, denk ik zo.
Op zoek naar die bevestiging dat alles goed zal komen.
Bij elke steek die ik voel en bij elk beetje bruine of roze afscheiding, denk ik dat het weer mis zal gaan.
En wanneer ik een dag helemaal nergens last van heb, is het ook paniek!
Daar ben ik vast niet de enige in?
Ik denk dat het werkelijke "genieten" pas begint, na de eerste goede echo! En zelfs dat is geen garantie op een goede afloop.
Maar zeg nou zelf, na die echo is positief denken een heel stuk makkelijker.
Ik probeer het nu ook echt bewust te doen;positief denken.
Toen ik voor het eerst zwanger was, had ik er helemaal geen rekening mee gehouden dat het wel eens mis kon gaan. Toen kon ik de eerste weken wel genieten.
Ik las het liefst niks dat te maken had met miskramen...
Had ik dat maar wel gedaan.
Het verdriet zou er niet minder om zijn geweest, maar ik had er misschien wat meer rekening mee kunnen houden dat het feitelijk best vaak mis gaat.
Daarom vind ik het NU ook zo moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben en dat het ook echt goed kan komen.
(Dit is geen geklaag, maar onzekerheid en angst)!

Doen jullie dat ook?...>alles opzoeken op internet. Elk kwaaltje, elke twijfel...niet je verloskundige bellen, maar antwoorden zoeken op internet. Hoe onzeker word je DAAR van?
De een zegt dit, de ander dat en uiteindelijk weet je nog niks en ben je waarschijnlijk nog ongeruster dan eerst.
Je wilt antwoorden die je geruststellen.
Maar hoe dan ook, je lichaam kun je niet regelen.
Als het bij Mientje goed is gegaan, kan het bij Leentje verkeerd gaan. Ookal hadden ze last van precies dezelfde symptomen.
Het is een kwestie van geduldig afwachten (pffffff) en niet teveel piekeren (hahahaha)!

Dus decembermama's; Geduld is een schone zaak.
Laten we hopen dat ons geduld beloond mag worden met een gezonde decemberbaby!!!

Succes allemaal en tot de volgende keer!

Liefs x
 
Zo das goed verwoord!
Ikzelf kijk niet iedere keer op internet want ik word daar veel onzekerder van. Alle kwaaltjes of pijntjes neem ik maar op de koop toe.
Mijn oma werd van de week met spoed opgenomen en toen schoot wel door me heen (toen ik trillend van schrik op bed zat) nee geen stress dat is niet goed voor de baby. Rustig aan, het komt goed! Maar hoe moeilijk is dat?

Mijn grootste kwaal is dat ik nu al last heb van mijn bekken. GIster huilend op de bank gezeten van de pijn. Ik loop al bij fiso en kraker, maar moet gewoon echt rustig aan doen. Hoe moeilijk is dat met een peuter om me heen.
En op mijn werk wil ik het nog niet vertellen (ook ik wil eerst goeie echo afwachten a.s. woensdag en dan nog ben ik nog geen 8 weken) ik wil wachten tot de 12 weken. Maar ik kan niet blijven verkopen waarom ik niet ver wil lopen kids ophalen of waarom ik niet meer til.
Gister zat ik er een beetje doorheen. Vandaag ging het wel.
Morgen gaan we op pad en als het niet meer gaat, ga ik zitten en mag papa mee alle atracties in!

Nog een paar weken geduld meiden, dan zijn we die 12 weken grens over, hebben we (hopelijk) goeie echo achter de rug en kunnen we genieten!

Liefs Reneke
 
Hoi Reneke,
( en andere lezeressen)

Pfoeh, dat klinkt allemaal niet zo best.
Hoe gaat het nu met je oma?
Inderdaad proberen rustig te blijven!
Maar het zorgt bewust en onbewust toch voor wat extra spanningen.

Wat fijn dat je komende woensdag je echo al hebt.
Als het hartje klopt en je voelt je nog steeds zo belabbert, kun je misschien toch iemand van je werk in vertrouwen nemen.
Dan kunnen ze een beetje rekeningmet je houden.
De stress "dat niemand het mag weten" is ook niet zo fijn, heb ik het idee.

Ik hoop dat je dit weekend toch lekker van het zonnetje kunt genieten.
En laat papa maar een extra rondje rennen met jullie kleintje.
Jij moet nu gewoon aan jezelf denken.

Ik heb lekker drie dagen vrij.
Flink bijtanken. Volgende week nog drie dagen werken en 3 mei naar de echo.
Ik heb sinds gister ineens weinig last meer van mijn buik en bijna niet meer misselijk s'middags.
Heb meteen het idee dat er niks meer gebeurt in mijn buik.
Hoe gek kan ik mezelf maken.

Nou, prettig weekend allemaal!!!

Knibbel

 
Tja, ik ben nog steeds niet misselijk. Wat ik wel had bij de zwangerschappen van de meiden. En inmiddels verlies ik ook bruine afscheiding.
Ik hou er wel serieus rekening mee, dat het een miskraam wordt. Ik ben eerder zwanger geweest, dat voelde heel anders. Veel meer zwanger.
Toch ben ik erg rustig, het is idd. gewoon afwachten.
 
Tja, ik ben nog steeds niet misselijk. Wat ik wel had bij de zwangerschappen van de meiden. En inmiddels verlies ik ook bruine afscheiding.
Ik hou er wel serieus rekening mee, dat het een miskraam wordt. Ik ben eerder zwanger geweest, dat voelde heel anders. Veel meer zwanger.
Toch ben ik erg rustig, het is idd. gewoon afwachten.
 
Jeee Reisa,

Dat is ook ff spannend. Ik moet zeggen dat ik met zwangerschap van mijn dochter ook veel sneller kwaaltjes had. Nu ´alleen´last van mijn bekken.
Ik ben niet misselijk, lust alles nog, herken ik niet. Iedere zwangerschap os toch anders. Ik hoop en duim voor je dat je kindje gezond is en lekker 9 maanden blijft zitten in je buik.

" Knibbelknabbel. Heerlijk 3 dagen vrij. Ik mag woensdag weer werken, duurt dus ook nog ff. Papa heeft flink gerend gister met onze kleine, en ik heb heerlijk rustig aan gedaan. Was erg prettig.
3 mei de echo duurt ook niet heel lang meer. Dat is wel fijn.

Alle andere meiden, hoe voelen jullie je nu?

Liefs Reneke
 
Terug
Bovenaan