Hoeveel besteden jullie wekelijks aan de boodschappen?

Hoi,
Zoooooo dan 150,- vind ik best veel zeg... toen we nog met zijn 2en waren deed ik daar 2 weken over, maar goed... je wilde weten hoe of wat met de boodschappen.

Ik doe voornamelijk bij de Bas vd Heijden (dirk vd Broek) boodschappen en bij de Lidl.
De meeste producten zijn geen merk, en dat is gewoon een kwestie van uitproberen.
Bijvoorbeeld; bij de Lidl hebben ze chocomelk (mister chock) en die vind ik lekkerder dan nutricia ( en ik ben echt een zeikerd) en kost iets van 45 cent (meer dan de helft goedkoper dus) ijsthee, smeerboter, spa rood, wc-papier  haal ik daar ook net als de luierdoekjes.
Meestal ga ik 1x in de 2 a 3 weken daar heen.

Bij de Bas vd heijden haal ik de rest, cola neem ik wel merk (coca-cola) maar is daar goedkoper dan bij de AH bijvoorbeeld (3,89 bij Bas) voor 4 flessen.
Koffie neem ik eigenmerk, suiker ook, brood en vlees/beleg ook van hunzelf (wel vers) en ik kijk vaak naar de aanbiedingen.
Ook de luiers neem ik daar mee, maar als ik in de buurt ben van het kruidvat haal ik het daar.

Het is een kwestie van verschillende dingen (eigen merk) uitproberen, soms bevalt het en soms valt het tegen. uiteindelijk weet je wel waar je het best kan halen.
Ik vind het altijd wel een kunst, en ik vind niet dat eigen merken het onder doen van echte merken... alleen met de cola heb ik nog niets gevonden (en zonder pijn in mijn maag te krijgen)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hallo verdrietig meisje (!)
je vroeg waar we de boodschappen doen, bij de Jumbo.
Zoals ik eerder al  schreef eten we biologisch groente en fruit en dit krijg je per week en betaal je per acht weken. In verhouding is dit beduidend goedkoper dan wanneer ik groente en fruit in de winkel koop. Het pakket  halen we op een afhaalpunt  en daar komen we de week goed mee door. Je hebt vrnl seizoengroente en aangezien ik graag kook met recepten kan ik hiermee goed varieren. Dit betekend in de praktijk dat ik vaak weet wat we de hele week eten.  
Wij hebben ons zoontje nooit potjes groente/fruit gegeven. Vanaf 6 maanden zijn we met bijvoeden begonnen en hebben direct ook alles zelf gemaakt.
Luiers zijn van pampers en billendoekjes gebruik ik niet zoveel, alleen als hij gepoept heeft. Bij een plasluier was ik hem met lauw water. Dit is trouwens ook beter voor zijn huidje.

Qua boodschappen moet ik zeggen dat wij geen frisdranken drinken.  Voor bezoek heb ik e.e.a in huis maar dat is ingeslagen rondom onze verjaardagen en alles in blikjes. Zo houden we nooit over en hoef ik niets weg te gooien. Chips/snoep e.d. eten we ook nauwlijks dus de knabbels die we zo eens in het weekend eten zijn te verwaarlozen. Ik denk dat voor veel mensen hier ook een grote kosten post zit.
Verder koop ik  gewoon wat ik nodig heb maar niets overbodigs, veel huismerken en die bevallen prima.

Ik wens je veel succes!
Groetjes Jeanette      

hi,
 in een maand geven we Euro 500 uit aan boodschappen.  
meestal doen we voor een week boodschappen bij de Boni, we letten goed op de aanbiedingen.
door de week   wonen we met zijn 6-en en om de 14 dagen met zijn 9-en.
mijn man betaalt  Euro    820   aan zijn ex-vrouw, voor  de kinderen die bij haar wonen.

wij hebben 1 kindje van 6,5 maand. en wij doen wekelijks 50 euro aan boodschappen. en dit is dan alleen eten drinken. brood koop ik voor de hele maand en doe ik in de vriezer. vlees idem. luiers probeer ik altijd in de aanbieding te kopen zoals in het begin van het jaar 3 halen 2 betalen. nu heb ik ze van de lidl. schoonmaakspul en douchespul en de rest haal ik vaak bij de op=op. lekker goedkoop. of kruidvat met aanbiedingen. verse groentes haal ik bij de lidl lekker goedkoop en het is heerlij ook nog eens. al met al verbaas ik mezelf er soms over dat ik soms zoveel geld uitspaar.

Voor 2 volwassen,een peuter van 3 en een dochtertje van 4 maanden, zijn we tussen de 125-150 euro per week kwijt excl luiers. Wij halen de meeste boodschappen bij de AH XL en de luiers bij de Kruidvat. Daarnaast doen halen we elke dag vlees bij de slager en brood bij de bakker.

Wat een bedragen.

Ik word binnenkort vader ( over 7 weekjes ongeveer ) en mijn vriendin en ik wonen nog bij mijn ouders in. We krijgen een heel mooi huisje via via aangeboden en zijn dus een schatting aan het maken van de kosten die ons te verwachten staan. We hebben nog al een krap budget. ( zeg een gemiddel fulltime inkomen en that's it ) en moeten dus goed verzinnen of we het doen.

het is ons eerste kindje en we weten dan ook niet wat we moeten verwachten ( financieel ).
Uitgaande van de reacties om ons heen heb ik van 2 punten de volgende verwachting gemaakt:

Boodschappen :     300 euro maandelijks
Baby                             :     300 euro maandelijks.

Echter als ik dit onderwerp zo lees kom ik tot een heel andere conclusie of niet?
Deze boodschappen die jullie doen zijn inclusief de benodigde spulllen ( eten, luiers, zalfje hier, zalfje daar ) voor de baby en eigen benodigdheden?

Misschien verkeerde   ( vage, rare ) vraag in verkeerd topic maar oke..

groetjes

Rene

Terug
Bovenaan