hopelijk wordt augustus een vruchtbare maand

Hallo lieve meiden!!
was het bij jullie ook zo'n fantastisch mooi weer?? Ik ben echt de hele middag lekker met de hond in het park geweest!! Heerlijk!! Maar wel verbrand helaas!!

Tot mijn grote verbazing heb ik rekbaar slijm ontdekt vandaag!! Dus misschien is het nu wel mijn vruchtbare periode!! Dat zou als ik even reken, opzich ook nog kunnen kloppen ook!! Ik was bijna teleurgesteld!! had zo graag volgende week mijn ei gehad!! Hadden mijn vriend en ik na het verwijderen van de spiraal direct aan de klus gekund!! (erg he dat ik zo denk??)...Volgens mij ben ik er echt veel te veel mee bezig!! Ik kan het simpel weg ook niet negeren!! Ik loop echt heel de dag met binnenpretjes rond!!

Maar hoe is het met jullie??

Mickey!!
Fanantiek hoor de vierdaagse!! Heel veel succes!! Ik ben benieuwd hoe het gegaan is!!

Emma!!
Zijn de duivels al verschenen??

Gipsy!!
Wat fijn dat je ongetseld bent!! En ben je al aan het rekenen geslagen?? Wanneer is je nod en wanneer kun je aan de klus?? Spannend!!

Chantal!!
Welkom!! Leuk dat je mee kletst!! En bedankt voor de geruststellende woorden over het verwijderen van het spiraaltje!! Blijf het natuurlijk nog wel spannend vinden, maarja!!

Jossie!!
Jij ook welkom bij ons clubje!! Natuurlijk ben je welkom!! En wat jammer voor je dat je ongesteld geworden bent!! Echt balen!! Ik kan mij helemaal voorstellen dat je teleurgesteld bent!! Volgens mij zou ik dat na de eerste maand misschien al een beetje zijn, terwijl ik heus wel weet dat het heel normaal is dat je pas na een jaar zwanger raakt!! Je wil het gewoon zo graag!!
Vind je het met je werk soms ook lastig?? Op de kraam afdeling wordt je er natuurlijk veel mee geconfronteerd?? Gelukkig moeders met lieve beebjes...
Ik werk zelf op een kinder afdeling en heb gemerkt dat ik daardoor al helemaal nesteldrang van kreeg, hahaha!!
Nou ik hoop voor je dat het nu snel raak is!! Want wanneer is jou volgende nod?? In iedergeval kan een fijne vakantie heel veel doen ;-)

Voor iedereen een fijne avond en tot snel!!

Liefs

Hoi,

Wat geweldig om dit allemaal te lezen! Ik herken het zo van ons eerste kindje! Rekbaar slijm etc...Ik kan er nu erg om lachen..Maar toen was het bloedserieus! Nu wij nog even moeten wachten kan ik me door jullie verhalen al een beetje voorbereiden en herinneringen ophalen  op wat weer komen gaat! Zo'n spannende en frustrerende periode! En zo geweldig als je dan dat streepje ziet verschijnen op die test!

3 augustus krijgen wij de uitslag. We moeten dan twee dagen van te voren opbellen of de uitslag binnen is! Ik hoop het zo. Want twee weken daarna heb ik mijn eisprong....Dus wie weet kunnen ook wij dan echt aan de slag!
Voor mijn eerste kindje had ik een cyslus van 28 dagen, nu van 32 dagen! Maar wel regelmatig dus.

Met Frank gaat het prima! Hij kan al heel goed los zitten en hij begint te kruipen! Dan is het dus echt gedaan met de rust!

Nou dames, heel veel klusplezier allemaal!

Roos

Hey meiden,

Ja nu ik onge ben..kan ik gaan rekenen, maar snap niet helemaal vanaf wanneer ik moet rekenen. Is dat de eerste dag van mijn menstruatie of vanaf de laatste dag...he bah ik word er zo zenuwachtig allemaal van!

Volgens mijn vriendinnetje die nu zwanger is, is mijn vruchtbare dag op 29 juli, mijn eisprong op 30 juli, mijn innesteldag op 4 augustus en kan ik vanaf 13 augustus een test doen!!!!!(dit heeft ze me gemaild, maar hoe ze dat berekend heeft...????)

Spannend allemaal....

Mammaroos, wat leuk dat het allemaal goed gaat met Frank en spannend het afwachten van het nieuws.

Nou vanaf volgende week kan ik klussen, is maar goed dat we vakantie hebben dan  Hopen dat het mooi weer wordt...beetje ontspannen en niet teveel er aan denken. Maar ik kan het niet helpen, denk er 24/7 aan! Heb net ff bij de HEMA een opbergdoos gekocht om mijn babyspullen in te verstoppen!! Lijk wel gek ik...hahaha.

Nou vrouwtjes geniet van het zonnetje!

Liefs..............

He Gipsy,

Haha je vriendin heeft wel heel fanatiek gerekend. Spermacellen kunnen 48 uur in je baarmoeder overleven. Dit bekent dus ook dat de bevruchting tot twee dagen na het klussen kan plaatsvinden. Als je dus twee dagen voor je eisprong of twee dagen erna klust kun je ook nog bevrucht raken. Je eitje is ook gedurende een aantal dagen vruchtbaar.

Het is dus niet zo dat het enkel op 1 dag raak kan zijn.

Je eisprong vindt plaats op de helft van je cyclus. Je telt vanaf de eerste dag van je menstruatie. Ik zou ongeveer een week na je mestruatie gaan klussen en dan twee weken lang zo om de dag! Dan heb je denk ik de meeste kans...En veel klussen is niet zoi erg! Maar wel alleen als je er zin in hebt he!

Nou, heel veel klusplezier alvast! En hopelijk wordt je vanaf nu heeeel lang niet meer ongesteld!

Roos

Thanks mammaroos!!!! Hier heb ik wat aan. Nou volgende week gaan we er flink tegenaan...hahaha....ja nu heb ik er zin an..............

liefs.......

Hoi,
Ik heb het even precies opgezocht in een boek!

De rekenkundige kans voor een bevruchting ligt vijf dagen voor de eisprong op 8 procent, en stijgt tot 12 uur na eisprong tot 36 procent.

De eisprong vindt bij de meeste vrouwen ongeveer 12 tot 16 dagen voor de volgende menstruatie plaats, dus zeker niet altijd middenin hun cyclus (oeps foutje).

De eicel kan tot 24 na de bevruchting blijven leven.In de vagina. Achter gebleven sperma kan een eitje maximaal vijf dagen bevruchten, als er slijm is. Als er geen slijm is hebben zaadcellen een veel beperktere levensduur.

En war het slijm betreft:

Ýn de loop van uw cyclus zult u merken dat uw slijm verandert. Meestal kan men drie categorien onderscheiden.
1. beginnend slijm: dik, wit- of geleiachtig
2.Vruchtbaar slijm: vochtig, ro:mig
3. zeer vrichtbaar slijm: nat, rekbaar en helder!

Nou, hopelijk hebben jullie hier iets aan!

Ow ja, en uuuh niet vergeten te vrijen he (dan heb je nog de meeste kans)

Tijdens je meest vruchtbare dagen heb je meestal ook het meeste zin in sex! Dus dat heeft moedertje natuur ook mooi geregeld!

Roos

Groetjs, Roos  

quote: jossie 79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-07-2007 13:24:04'));

Hoi Jossie!!

Zeker ben je welkom bij de club!!
Spannend voor ons allemaal. Gelukkig kunnen we hier af en toe onze twijfels, vragen en gevoelens uiten!! Het liefst praat ik er de hele dag over maar ja...er bestaat ook nog zoiets als werken...en huishouden...en andere dingen die in ons dagelijks leventje voorkomen

liefs, Emma

quote: gipsyd reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2007 11:11:15'));

Hoi Gipsyd!
Wat fijn dat je ongesteld bent!!!!!! (ja, nu zijn we er nog blij om hè...)
Wanneer zou je MET pil ongesteld zijn geworden? En nu? Ik ben ook aan t afwachten.
Ik snap wat je bedoelt dat je zo'n kriebels hebt als je kleintjes om je heen hebt. Inderdaad; het liefst zou je het al aan iedereen vertellen!!! Veel mensen vragen er ook naar maar dan probeer ik beetje neutraal te blijven over hoe en wat. Moeilijk hoor
Liefs Emma

Terug
Bovenaan