hopelijk wordt augustus een vruchtbare maand

quote: ken26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2007 21:11:12'));

Welkom Ken en veel toi toi toi

Hallo allemaal!

Leuk om al die stukjes te lezen!
Wij willen ook in Augustus "echt' gaan proberen voor een eerste kindje.

Eind Mei ben ik gestopt met de pil.
En eind juni ben ik begonnen met foliumzuur. Ik heb eerst heel veel info opgezocht op internet. Dan een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog, omdat ik medicatie slik voor mijn bloeddruk. Hij heeft eerder al laten weten dat ik een afspraak moest maken wanneer ik zwanger wilde worden, dus dat heb ik gedaan. Ik ben nu overgestapt op andere medicatie die tijdens de eventuele zwangerschap veilig zijn voor het kindje.
Eind Juli moet ik terug en wanneer alles goed is...
Heel spannend!

Hoi allemaal!!

Toch best ingewikkeld met dat tellen en kijken naar slijm enz. enz. Eigenlijk denk ik; laat t maar vanzelf eens lopen maar van de andere kant; je hoort zoveel van mensen om je heen dat t niet lukt! Dan ga je vanzelf toch wel tellen en in je slip kijken.haha
Wat doen we onszelf toch aan hè
Ik had met pil gisteren ongesteld worden maar "de rode duivels" zijn er nog niet. Had ik eigenlijk ook niet verwacht. Natuurlijk wel moeilijk om nu uit te rekenen wanneer je vruchtbaar bent...
Normaal ben je toch vlak voor je menstruatie niet vruchtbaar hè?! Mijn man en ik hebben zondag nog gevreeëen maar ditmaal onbeschermd zeg maar. We weten dat je 'risico' loopt maar dat kon ons niet bedwingen op dat moment. in mijn achterhoofd had ik wel zoiets van: ik kan niet vruchtbaar zijn. Heb mijn man gevraagd wat we zouden doen en hij had ook zoiets van; we doen het. Hebben ook geen spijt hoor. De kans is minimaal aanwezig en tja, ALS het anders zou lopen, dan mogen we ons alleen maar gelukkig prijzen. Maar goed, ik merk stiekem dat ik alweer op de zaken vooruitloop. Even back to reality! Moeilijk hoor... ben er constant mee bezig. Verheug me er ook zo ontzettend op!!!

liefs, Emma

Heey Roos,

SUPER zeg, wat moest ik zonder jou...  Wat een reken gedoe! Nou ik vrij me gewoon lekker suf die twee weken...en joh we beginnen net.....Hoe was dat bij jouw eerste kindje gegaan?

En Emma...ja ik zei ook al tegen mijn vriend...goh ben voor het eerst blij dat ik ongesteld ben geworden!

Liefs mij

Hay!!
Wat een weertje!! Heb er de hele dag echt niets van gemerkt!! Ons afdeling is net een hol wat dat betreft!! Soms ook maar goed ook, wordt je niet jaloers op mensen die lekker op het terrasje kunnen zitten!!

Wat is het toch raar dat wanneer je eenmaal een beslissing genomen hebt om in augustus voor het echt te gaan, je ineens ook niet meer aan iets anders kunt denken!! Ben wel blij dat ik niet de enige ben die er te veel mee bezig is, hahaha!!
Roos!! Bedankt voor de informatie over het berekenen van je vruchtbare periode en de verschillende soorten slijm!! Daar heb je wat aan!! Zo kun je toch een beetje inschatten wanneer je het beste kan vrijen!! Ik hoop alleen niet dat het bij ons een verplicht nummertje wordt!!  
Over zwanger worden vlak voor je menstruatie kan ik niet veel zeggen!! Volgens mij is er altijd een kans dat het raak is!! Mijn vriendin is zwanger geraakt in de periode dat ze ongetseld zou moeten worden, ook zoiets raars!! Dus alles kan!!

Liefs Sjors..........

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik mijn ovulatietesten binnen gekregen. Weet niet of het zo makkelijker rekenen is, maar we gaan het zo proberen.
23 Juli "hoop" ik ongesteld te worden en daarna kunnen we gaan rekenen en testen.

Sjors:
Dat is dan voor jou de datum dat jouw spiraalje eruit gaat. Spannend! Ik hoop ook voor jou dat het veel mee valt. ik kan je helaas niet gerust stellen, omdat ik jaren de pil heb geslikt en er geen ervaring mee heb.

Ik moet eind Juli  de dokter afwachten. Maar volgens mij reageer ik prima op de nieuwe medicatie, want ik heb nog nergens last van.

Leuk dat de meeste van jullie in de zorg werken/ met kids. Ikzelf werk op een kinderdagverblijf, ook héél leuk! Als ik een baby vast heb denk ik nu vaak; hopelijk hebben we over een tijdje ook zo'n lief kleintje! Gelukkig hebben jullie ook soms twijfels, dan ben ik niet de enige! De ene keer denk ik; tuurlijk kunnen we het aan zo'n kleintje in ons leven, ik heb 6 jaar ervaring met kinderen! Maar aan de andere kant denk ik weer; zou het allemaal wel goed gaan met mij en de baby, hoe zal het dan gaan met ons werk? enz...
Maar we gaan er gewoon voor net als jullie! Hebben jullie dat nu ook, dat je nu veel meer mensen ziet lopen met kinderwagens? (Misschien let ik er nu veel meer op haha!)

Gipsyd en Jossie:
lekker vakantie binnenkort?
Heerlijk, zou ik ook wel weer willen. Wij zijn in Mei op huwelijkreis geweest naar Turkije. Zijn dus net een paar maanden getrouwd. En ik moet nog effe wennen aan het woord; man. Haha!
We zijn wel van plan om een lang weekend weg te gaan 3 Augustus. Hopelijk wordt dat dan een bijzonder weekend...

MamaRoos; leuk dat er iemand meepraat met ervaring! Daar heb je inderdaad wat aan. Hopelijk kan ik je wat vragen wanneer dat nodig is...

Groetjes Ken

Hallo meiden!!

Zo, nog 1 weekendje werken en dan heb ik lekker weer een paar dagen vrij!! Heerlijk!! Het is erg druk bij ons op de afdeling (veel opnamens), dus je  rent je de benen onder je lijf vandaan!!
Maandag komt steeds dichter bij.. oh ik vind het zo spannend!! Omdat ik zo twijfelde hebben mijn vriend en ik er nog eventjes over gehad om toch maar in december of januari te beginnen!! Dit zou met oog op mijn opleiding wel beter zijn!! Na lang beraad toch maar besloten om wel maandag te beginnen!! Ik wordt qua twijfel soms helemaal gek van mij zelf!! Sorry hoor, dat ik jullie hier steeds maar mee lastig val!! Ik ben zo bang voor negatieve reacties (door werk, opleiding, familie, vrienden  etc) op een eventuele zwangerschap!! Dat zou ik echt vreselijk vinden..Bah bah bah.... Ik moet er mij niet teveel druk om maken!!

Hoi Ken!! Zijn de rode duivels al verschenen??? En hoe bevalt je nieuwe medicatie?? Ik hoop voor je dat je snel goed nieuws hebt van de doc. zodat je snel van start kunt!! Ps welkom bij ons clubje!! 23 juli is dus ook zeer spannend voor jou!! Houd je ons op de hoogte??
Hoi Mickey!! Hoe was de vierdaagse?? Veel blaren over gehouden?? Of was het een koekje?? Je had gelukkig lekker weer!!

Alle andere meiden!! Ik hoop dat alles goed met jullie is!!

Een heel fijn weekend!!! Liefs...

Hoi sjors

Spannend spannend!!! Laat je niet gek maken door eventuele reacties van je omgeving. Dat je twijfelt is heel normaal maar het belangrijkste is dat je dit goed met je vriend kunt bespreken. En het feit dat jullie maandag gaan proberen(ondanks dat t misschien ivm je opleiding minder gunstig uitkomt), is toch een teken dat jullie het ECHT heel graag willen.
Zelf heb ik dat ook wel eens. Maar dat zijn gezonde twijfels. Het is natuurlijk erg  spannend en je beseft dat er heel veel gaat veranderen in je leven. Daar krijg je zeker even de  van. Ik denk dat dat ook blijft, ook al zou je nu gaan uitstellen.
In ieder geval veel toi toi toi

liefs, emma

Mickey;
Hoe is het met jou? Leuke dagen gehad?

Andere meiden; fijn weekend en iedereen succes

De rode duivels zijn trouwens nog niet gekomen

l

quote: ken26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-07-2007 20:32:53'));

Hoi Ken!

Ben benieuwd hoe die ovulatietesten werken! Hou ons maar goed op de hoogte!
Hoop dat je 23 juli ongesteld wordt.

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik mijn ovulatietesten binnen gekregen. Weet niet of het zo makkelijker rekenen is, maar we gaan het zo proberen.
23 Juli "hoop" ik ongesteld te worden en daarna kunnen we gaan rekenen en testen.

Sjors:
Dat is dan voor jou de datum dat jouw spiraalje eruit gaat. Spannend! Ik hoop ook voor jou dat het veel mee valt. ik kan je helaas niet gerust stellen, omdat ik jaren de pil heb geslikt en er geen ervaring mee heb.

Ik moet eind Juli  de dokter afwachten. Maar volgens mij reageer ik prima op de nieuwe medicatie, want ik heb nog nergens last van.

Leuk dat de meeste van jullie in de zorg werken/ met kids. Ikzelf werk op een kinderdagverblijf, ook héél leuk! Als ik een baby vast heb denk ik nu vaak; hopelijk hebben we over een tijdje ook zo'n lief kleintje! Gelukkig hebben jullie ook soms twijfels, dan ben ik niet de enige! De ene keer denk ik; tuurlijk kunnen we het aan zo'n kleintje in ons leven, ik heb 6 jaar ervaring met kinderen! Maar aan de andere kant denk ik weer; zou het allemaal wel goed gaan met mij en de baby, hoe zal het dan gaan met ons werk? enz...
Maar we gaan er gewoon voor net als jullie! Hebben jullie dat nu ook, dat je nu veel meer mensen ziet lopen met kinderwagens? (Misschien let ik er nu veel meer op haha!)

Gipsyd en Jossie:
lekker vakantie binnenkort?
Heerlijk, zou ik ook wel weer willen. Wij zijn in Mei op huwelijkreis geweest naar Turkije. Zijn dus net een paar maanden getrouwd. En ik moet nog effe wennen aan het woord; man. Haha!
We zijn wel van plan om een lang weekend weg te gaan 3 Augustus. Hopelijk wordt dat dan een bijzonder weekend...

MamaRoos; leuk dat er iemand meepraat met ervaring! Daar heb je inderdaad wat aan. Hopelijk kan ik je wat vragen wanneer dat nodig is...

Groetjes Ken

Terug
Bovenaan