iets leuks "gestolen"

Die werd mij niet aangeboden, dus   niet gedaan. Nu, 11,5 week zwanger, loop ik in Duitsland, en daar heb ik al twee keer een echo gehad. En wie weet hoe veel er nog gaan komen, die controles zijn echt veel meer en vaker. Ze waren bij Erikjan ook onder de indruk dat het zo weinig was, maar 10? zeiden ze. Maar goed, ik wil van te voren niet weten wat het wordt, en ook geen afwijkingen weten, ik laat het toch niet weghalen.

VRAAG: Als blijkt dat je een gehandicapt kindje zou krijgen, laat je het dan weghalen??

Janine

Absoluut niet! We kiezen er voor om zwanger te worden ( voor zover je dat zelf kunt kiezen, weet dat het niet voor iedereen vanzelf gaat) en dus kiezen we voor een kindje. En of dat kindje nou gehandicapt is of niet, het is een leventje en mensje. Zelf vind ik abortus eigenlijk een vorm van moord. Zeker als je kijkt tot hoe lang je dat nog mag doen in nederland. Tot 24 weken las ik laatst, dan is het echt al een mensje met alles erop en eraan, je kunt het al voelen en het is echt aanwezig.
Ik weet dat er situaties zijn waarin abortus echt de beste oplossing is, maar zelf zou ik het niet kunnen. Dit kindje dat nu in mijn buik zit is hoe dan ook welkom. Meteen maar even de vorige vraag beantwoorden: nee wij hebben geen 20 weken echo gedaan, vorige keer niet en nu weer niet. Het weten van het geslacht voegt voor ons niets toe en we willen het niet weten als dit kindje een verhoogde kans heeft op een afwijking. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik daardoor maar een tel zou denken, moeten we het dan misschien toch weg laten halen.

We zien het wel, nog 14 weekjes!!!

Heb je een kerstpakket gehad van je werkgever, zo ja, wat was het en was je er blij mee ( wij een super lelijke design vaas, die bij mij en veel van mijn collega's zo de prullenbak in beland)

Carina

Het leuke van een kerstpakket is wat mij betreft het openen van de doos.
Ik kreeg een bonnenboekje over de post gestuurd dus dat vond ik wel jammer. Ik mag 1 ding uitkiezen en het wordt een luister CD over de koude oorlog. Niet echt boeiend maar er zit weinig leuks tussen en m'n man vind het wel leuk om eens te luisteren.

Volgende vraag
Is Kerst een christelijke feestdag of niet (meer)? Licht toe.

Hoi,

kerst is geen christelijke feestdag meer. Jezus is vervangen door de kerstman en de kerstgedachte door de cadeautjes onder de boom. Het gaat om grote kerstdiners en de kerkelijke kerstmis is onderdeel geworden van de bij tuincentra aangekochte blingbling waarmee we ons huis versieren.

Heb jij speciale kinder dvd's of cd's voor je kindje?

KT

ps; Ida, je hebt geweldige vragen, maar er een topic van!

Ik vind kerst wel een christelijk gebeuren, je herdenkt toch de geboorte van Jezus, al word kerst tegenwoordig toch meer gezien als een feest helaas. Ik vind dat we wel meer bij het echte idee achter kerst stil mogen staan.
Genoeg toegelicht?

Is je lichaam erg verandert sinds je zwangerschap/bevalling?

Nee niet echt... Hoewel het allemaal iets minder strak is dan ervoor maarja ik had ook wel n heel strak lijf!
Ik vind gewoon dat mn lijf bij mij past, ik vind mezelf mooi en mijn partner ook dus wat wil je nog meer hahaha!
Ik ben nu zwanger van nr 2 en nog geen kilo is erbij gekomen! Hoera zal ik dan dit keer wel rond de gmiddelde 8 kilo blijven zitten!!?? (bij onze dochter was ik ruim 25kg zwaarder!)

Uhhh.... Welke eigenschappen van jou en je partner zie je het meeste terug in je kind?

Ha! Die is leuk! Wij zijn allebei ontzettend eigenwijs, en dat zien we in Martijn zeker terug. Typte ik bovenaan deze pagina nog dat hij niet naar de kerstboom omkeek, ineens moet 'ie er constant aanzitten. En als je dan 'nee' zeegt, grijnst hij heel lief naar je... en gaat gewoon door! Je moet 'em er echt bij weghalen.
Verder: als baby kon ikzelf enorm driftig worden. Dat zien we ook wel een klein beetje terug.
Goeie dingen heeft 'ie ook hoor: Ontzettend veel energie, altijd druk bezig, dat is net m'n man. En proberen met lachjes van alles voor elkaar te krijgen: dat ben ik....

Mmm... nu nog een nieuwe vraag:
Leggen jullie je kleintje al onder een dekbedje te slapen?

Nee, hier nog geen dekbedje, omdat dat gevaarlijk is tot het tweede jaar. Onder de twee jaar kan je kindje de warmte nog niet goed regelen en kan het te warm worden onder een dekbedje.
Dus hier nog gewoon een slaapzak.

Omdat de vorige vraag van KT erbij ingeschoten is, pik ik die lekker;
Hebben jullie speciale kinder cd's/dvd's in huis?

Terug
Bovenaan