iets leuks "gestolen"

Dat heeft ze nog niet, gelukkig. Ik merk iig niet aan haar dat ze bepaalde kleren fijner vindt.
Wel heeft ze soms moeite met kruipen als ze een tuniekje aan heeft, maar dat lost ze heel handig op door op handen en voeten verder te gaan.

Ben je van plan om je kindje naar de peuterspeelzaal te doen als hij/zij de leeftijd daar voor heeft?

Als ze daar echt de behoefte aan hebben wel, anders niet. Ik ben zelf ook niet geweest, en was wel toe aan school, maar wij hadden genoeg ruimte thuis om te spelen. Erikjan kan in Duitsland vanaf een jaar of 2 naar de kleuterschool, maar ik vind dat niet nodig. Ik denk dat ik zorg dat hij twee jaar kleuterschool laat doen, omdat hij van november is wordt dat dan pas als hij bijna 5 is. Als hij echter eerder schoolrijp is, of heel intelligent blijkt te zijn ofzo, dan een jaar eerder, maar dan zou ik misschien ookl wel willen dat hij een jaar eerder naar de grote school gaat. Maar dat zien we wel. In Nederland zou ik niet voor een peuterspeelzaal hebben gekozen, zeker niet gezien de ruimte die we hebben om te spelen, schommel, wipkip, zandbak, 1,5 hectare grond, enz. En hij heeft dan ook een brusje die 20 maanden jonger is, en waar hij hopleijk heerlijk mee kan spelen.

VRAAG: Gisteren wist ik er zelfs 3, en nu niet een! Maar toch: Kindje nu al de speen laten afwennen (of duim) of nog lekker even laten sabbelen. Wij geven Erikjan alleen de speen in bed en we nemen hem mee als we weg gaan.

Janine

Elsa heeft haar speen ook alleen in bed, en ik laat dat ook nog eventjes zo. Want als ik nu de speen afpak, dan ben ik bang dat ze haar duim vind en dat is nog moeilijker af te leren. Dus ik denk dat ze haar speen mag totdat ze een jaar of 2.5 is. Dan kun je een smoesje vertellen waarom de speen weg is. En zal ze er eerder vrede mee hebben denk ik.
Ze mag hem overdag als ze speelt niet hebben van mijn, echt alleen op bed.

Vraag: Doen jullie met kerst aan familietraditie's?

Nee, in het geheel niet, ik zou niet weten wat. Naar de kerk dan misschien?

VRAAG: krijgt je kindje   gewoon water uit de kraan, of nog gekookt of speciaal water?

Janine

linsey krijgt gewoon water uit de kraan. ze vind water heerlijk om zo te drinken. ( heeft ze echt van haar vader).

vraag; word wel moeilijker nu. uuuuhhhh. je kindje wil je de hele dag aan de hand meenemen om te lopen, door het hele huis. wat doe je? loop je constant mee of geef je er niet altijd aan toe?

groetjes danielle

Nou ik geef er nooit aan toe!Ja als er iets is wil ik best mee gaan, maar over het algemeen ben ik toch van mening dat ze zichzelf moet vermaken!Tuurlijk speel ik wel eens met der mee maar toch echt niet de hele dag hoor.Het scheelt ook wel dat ze nog niet kan lopen!

Nieuwe vraag.

Hebben jullie een regeling lopen voor het geval als jullie wat overkomt?Waar gaat jullie kindje of kinderen dan heen?En waarom heb je voor die persoon in kwestie gekozen?

liefs

Wij hebben het nog niet geregeld, al wel over nagedacht. Wij moeten mijn broer nog vragen of hij dan eventueel voor Elsa wil zorgen. Maar hij heeft zelf nog geen kinderen, geen een van onze broers of zussen. Een aantal zijn er ook nog vrijgezel en dat lijkt ons niet handig. Maar we moeten het dus nog wel regelen. Is nooit leuk om mee bezig te zijn, je wilt toch nog niet dood. Tenminste ik wil zo lang mogelijk zelf voor onze mooie meid zorgen. Vind het ook een moeilijke beslissing aangezien je het echt vastlegt en het toch om de toekomst van je kind gaat.

Nu een volgende vraag:
Waar irriteer jij je aan bij andere ouders?

Ik irriteer me mateloos aan ouders die niet consequent zijn met de opvoeding en het kind daar duidelijk de dupe van is! Ook aan ouders die hun kids niet stimuleren met complimenten en eigenlijk alles teveel vinden ( de hele dag zuchtend door het leven gaan!)

Volgende vraag: Lees/kijk je veel over opvoeding e.d. in tijdschriften/internet/tv-programma's?

Terug
Bovenaan