iets leuks "gestolen"

Kriebelen?? Nogal.. Maar ja.. Wij gaan 18 april trouwen dus nog maar even niet..

Heb niet zo'n zin om met een dikke buik aan het altaar te staan hihi..

Volgende vraag.. Wat doe je als een andere ouder je kind straf geeft voor iets wat hij niet mag?

Groetjes Bianca

hey, volgens mij hebben we een soortgelijke vraag al gehad. maar iemand anders heeft hem toen beantwoord, dus nu pak ik 'em wel.
Op zich vind ik het niet erg, zeker niet als het iets is waarvan ik ook vind dat Lara het niet mag doen. En als het bij die andere ouder thuis is, dan gelden nu eenmaal ook de regels van die ouder. Stel; Lara mag bij ons wel met een balpen spelen, maar die ouder wil dat niet. Dan mag diegene daar Lara best voor berispen.
Maar de grens ligt bij hoe diegene berispt; door elkaar rammelen of slaan ofzoiets gaat te ver. Dan grijp ik zeker in en verdedig ik m'n kind!

New question: hoe maak je aan je kindje duidelijk dat je boos of teleurgesteld bent over zijn/haar gedrag (als het weer tegenwerkt met verschonen/aankleden of voor de tigste keer iets doet wat niet mag)?

ik zeg altijd dat dat niet mag. maar of ze het snapt of wil snappen ik zou het niet weten. of als ze ergens aan zit pak ik het af en zet het terug op de plaats waar het hoort. dit werkt meestal wel.
verder vind ik het heel moeilijk hoor.

nieuwe vraag: wat doe je met driftbuien?

groetjes danielle

mmmhh echte enorme driftbuien ken ik hier (nog) niet.... Meestal is het als ze in dr kinderstoel iets wil hebben wat niet mag, dan gooit ze dr hoofd achterover of gaat ze dramatisch over de zijkant hangen met een pruillip en een nephuiltje! Meestal zeg ik, ' O wat doe je raar... nou mama is niet onder de indruk!' Goed zitten en we gaan weer verder waar we mee bezig waren! Soms lachen we er alleen om omdat het gewoon een showtje van dr is en dan gaat ze ook meteen meelachen!
Hier staat bij de AH een draaimolentje met 3 paardjes daar kunnen we niet zonder drama langs en moet ze er ook echt in, ik heb zoiets van als ik daarna gewoon rustig boodschappen kan doen dan 'verdient' zij ook wel even dr pleziertje!
Verder til ik gewoon niet te zwaar aan negatief gedrag en geef ik minimaal aandacht eraan en is het ook altijd erg snel weer voorbij!

NEXT: Hoe ga je om met bemoeizuchtig gedrag mbt je kindje door bijv. schoonouders?

Hahaha, geen contact hier met schoonouders!
En ons kind interreseer ze ook geen sier dus ja lkkr makkelijk dus!
Maar als iemand anders het doet bijv me eigen moeder of een broer,
dan geef ik er meestal een weerwoord op terug zodat ze er niks meer
over kunnen zeggen.Of ik negeer het gewoon, net doen of je het niet hoort.
Ligt er ook wel aan natuurlijk waar het over gaat.

uhm uhm uhm....nieuwe vraag.

Naar wat voor school denken jullie je kindje straks te doen?
En waarom die keuze?Denk dan bijv aan een christelijke school
of juist geen christelijke, of misschien en katholieke school?

liefs

Ik kies gewoon voor een goed school, of die dan christelijk of openbaar is maakt me dan niet uit. Zolang ze maar een goede opleiding krijgt.

Tja, nu op dit tijdstip een nieuwe vraag bedenken...

Hoeveel kinderen zou je willen krijgen/hebben?

Mijn gevoel zegt 3 kids, maar wie weet blijkt na nummer 2 (als die er mag komen) dat het genoeg is. Maar nu denk ik toch aan 3 kleintjes...

Ehm... peins peins.... nieuwe vraag: vind je het belangrijk dat je kindje leert schaatsen (als echte hollandse jongen of meid)?

haha leuke vraag!!

ik vind het erg koud,maar binnen in zo'n overdekte baan zou ik het wel leuk vinden om te schaatsen met aaron,nu vind ik het nog iets te koud en hij zou het toch niet leuk vinden nu denk ik...maar hij is wel een hole bolle gijs dus dat komt wel goed!!!

nieuwe vraag: gaan jullie nog wel met hem op de fiets of vinden jullie het te koud??

groetjes nienke...en een fijn weekend!!!

Terug
Bovenaan