iets leuks "gestolen"

Ik hoefde het zelf niet, maar ik at   (en eet) bijna geen brood. Ik zou er niet moeilijk over doen als ze nog zo klein zijn, maar Erikjan eet moeiteloos een broodje in zijn geheel op, alleen wil de bovenste ronde korst wel eens voor problemen zorgen.

VRAAG: Ben je bewust zwanger van je tweede kindje, of kwam dat "ongepland" (Nu schakel ik een hele hoop moeders uit, nou ja, zie maar even.)

Janine

Deze vraag is wel voor mij, als iemand die voor de tweede keer zwanger is. HEt is bij ons een beetje van beide. Ja na Stijn heb ik de pil geslikt en daar zijn we heel bewust mee gestopt, we waren wel klaar voor een tweede. Maar ik moet wel zeggen dat het veel sneller is gegaan dan dat we hadden verwacht. Bij Stijn heeft het best even geduurt, nu ben ik tussen de pil en de zwangerschap niet ongesteld geweest.

Absoluut welkom dus en gepland gestopt maar sneller dan verwacht.

VRAAG: Hoe sta je tegenover pijnbestrijding bij de bevalling

Carina

Voor!
Toenm ik voor het eerst zwanger was dacht ik er niet zo over na, maar toen ik na 42 weken voor het eerst een wee voelde (geen voorweeen gehad niets), en het allemaal in een rap tempo zich opvolgde, Erikjan was er vanaf wee 1  (in 42 weken)  tot het eind na 6,5 uur, was ik die ruggeprik erg dankbaar. Ik had ook al het bad geprobeerd en iets waarvan ik niet weet wat het was, maar niets hielp. Ik heb toen een uur of 2 die weeen nog aardig weten uit te zingen en met het persen waren ze er weer, maar dat duurde gelukkig maar 3 kwartier. En tegen de volgende bevalling zie ik erg op, men zegt dat het minder is, dus dat hopen we maar, en anders graag weer zo'n spuit, al moet ik wel zggen dat ik, wanneer ik nu bij mijn positieven ben geen spuit zou willen en helemaal niet in je rug, maar ik was toen zo dankbaar. Ik haat spuiten! Zucht, nog 6 maanden en ik moet weer............verschrikkelijk........

VRAAG: Als de kids straks groter zijn, krijgen ze dan een eigen PC en TV ed op hun kamer?

Janine

Tja, dat weet ik eigenlijk nog niet. Een tv niet denk ik, je kunt toch samen overleggen wat je wilt kijken. Zet tmf maar lekker aan in de woonkamer hoor, dan voel ik me ook weer een beetje jong (tegen die tijd dan hè!)
En een pc... wie weet gaan onze kinderen wel met laptops naar school. Dan hou je het niet tegen. Ik denk dat die wel op z'n kamertje komt. Maar dan nog zou ik door gesprekjes samen wel willen proberen 'foute' sites buiten te houden.
Poeh...wat hebben we het nu nog makkelijk nu we nog zo klein zijn! (Ik zie alle discussies al aan me voorbij trekken: mam! Iedereen mag dat! waarom ik  niet dan?!)

Volgende vraag:
Geef je je kind al soep? En zo ja, hoe pak je dat aan?

Ikzelf geef haar geen snoep, ze weet het verschil toch nog niet dus ze kan net zo goed, een biscuitje of een soepstengel eten. Ze krijgt bij haar opa en oma's wel een chocola maar daar zeg ik soms ook wel wat van. Want ik vind het persoonlijk niet nodig.

Volg je ook soapserie's op tv?

Soapseries kijk ik niet, omdat ik een einde wil weten. Dus soapseries als BigBrother heb ik wel gekeken. De Gouden kooi kijk ik dus weer niet, want wanneer eindigt dat?? Persoonlijk vind ik het ook een programma van niks...

M'n vorige vraag ging niet over snoep, maar over soep. Lekker makkelijk, hoef ik niet na te denken:
Geef je je kind al soep? En zo ja, hoe pak je dat aan?

Elsa heeft al wel snert gegeten, dat is iets dikker en ze vond het heerlijk. Andere soep heeft ze nog niet gegeten. Ik denk ook dat ik het haar dan zou laten drinken uit een beker, anders lijkt het mij zo'n knoeiboel. Bij de snert kreeg ze dan wel gewoon een droog stukje brood dat ik erin doopte. En ze at het gewoon van een lepel.

Mag je kind later een muziekinstrument spelen?

Hallo

Ja Stijn mag zeker een muziek instrument gaan bespelen. Ik zou dat juist erg stimuleren! Zelf heb ik vroeger dwarsfluit gespeeld. Ik vind het eigenlijk zelfs een verplicht onderdeel van de opvoeding, misschien niet zozeer een instrument bespelen als wel algemene muziekale vorming.

VRAAG: Is de relatie met je ouders veranderd sinds je zelf moeder bent?

( misschien is deze vraag al geweest, weet het even niet meer)
Carina

Terug
Bovenaan