iets leuks "gestolen"

Ik had kraamzorg van kraambureau DAT (ik geloof dat 'ie alleen in Zuid-Nederland zit). Het beviel me heel goed. Een van hun speerpunten  is nl. om te zorgen dat je constant dezelfde kraamhulp hebt. Ik vond dat erg fijn, ook omdat we echt een superhulp hadden. Een wat oudere vrouw al, ze was zelf al oma, die wel volgens de regels werkte, maar ook wel eens verantwoord wat regeltjes wegliet. Heerlijk!
Leuke bijkomstigheid: Bij dit kraambureau kun je bij een volgende bevalling weer vragen om dezelfde kraamhulp als de vorige keer. Ze proberen dit dan voor je te regelen. Gaan we zeker doen bij een volgende keer!

Vraag: Heb je ook zo'n moeite om lekkere dikke (jongens)truien te vinden?
Ik koop alles wat ik zie, en ik heb er nu eindelijk een stuk of vier... Al die dunne truitjes die overal in de winkels hangen...

Wij hadden kraamzorg de friese wouden. En de kraamverzorgende is mij heel slecht bevallen. Ze raakte zelf in paniek bij dingen waarbij ze niet in paniek hoefde te raken. Ik had het geluk dat ik zelf in het medische wereldje werk en er dus wel kennis van heb. Maar anders was ik ook in paniek geraakt. Heb dit ook aangegeven, maar nooit weer wat van gehoord. Opzich is het kraamzorgbureau wel goed, ik had alleen pech met de kraamverzorgende, ook al was het een oudere vrouw die al jaren in het vak zat. Als ik nog een keer mag bevallen, dan ga ik het zeker anders aanpakken, maar weet nog niet bij welk kraamzorgbureau.

Hoe vaak per week stofzuig je?

Ik ben in de gelukkige positie dat er één keer in de week een vrouw bij mij komt schoonmaken. Zij zuigt en dweilt dus één keer in de week. Verder stofzuig ik  bijna niet (alleen  als  de vloer heel smerig is). Ik veeg wel regelmatig met stoffer en blik wat vuiltjes van de grond.  
Het scheelt ook dat wij geen huisdieren hebben en we zijn drie hele dagen in de week niet thuis.  

Heb je wel eens moeite om werk en privé te combineren? Zo ja, hoe ga je hiermee om?

Hahaha, vreselijk! werk en privé lopen constant door elkaar hier. Ik heb een laptop 'van de zaak' en die staat benenden in de woonkamer. Is veel gezelliger om daar op te internetten dan om boven in de studeerkamer te zitten. Maar ja, voor je het weet ben je toch even je mailtjes aan het afhandelen, wat dingetjes aan het doornemen... Ik zit nu dus ook bewust boven, even lekker forummen en dan tv kijken met vriendlief.

Wat is je favoriete stad en waarom?

KT

Ik moet eigenlijk Utrecht zeggen want daar ben ik geboren en getogen maar ik kies toch voor Maastricht. Ik vind de sfeer in Maastricht altijd heel prettig en je kan er leuk winkelen.

Verder vind ik Londen helemaal geweldig qua winkelen en Florence qua cultuur. Maar dat zijn steden waar ik niet elk jaar kom (was het maar waar)

Wat ga je dit weekend doen?  

Morgen sporten en boodschappen en zondag verplicht famillie-bezoek (met veel taxi-ritjes voor zieke tantes en stok-oude overgrootopa's). Hihihi, nee, we gaan inderdaad niet naar 'mijn'   kant.

Ben jij ook aan het energiebesparen (in de top drie van goede voornemens) en zo ja, wat doe je dan?

KT

Nou hier heb je een goede aan mij.... Eigenlijk zijn wij hier heel erg laks mee..... Wij houden van de verwarming lekker aan, zijn eigenlijk te lui om het slaaplampje en babyfoon uit t stopcontact te halen als onze dochter niet slaapt.... uhhh we hebben wel ons waterbed vorig jaar weggedaan dus dat is dan wel weer positief! Verder zijn wij dus wat betreft het energie besparen niet echt milieuvriendelijk....

Next, waar is jullie kleine helemaal fan van?

Dingen waar hij mee kan gooien (lees: smijten)..

Hij vindt het super leuk om met vanalles te gooien. Blokken poppetjes van zijn boomhuis noem maar op...

Tja een vraag stellen is niet meer zo makkelijk...

Let op komt tie:
Wanneer besluit je om naar een dokter te gaan? Als je kindje 3 dagen koorts heeft of wanneer hij veel huilt??

Wij wachten meestal ongeveer 3 dagen af voordat we bellen tenzij Thijn het heel benauwd heeft dan rijden we naar het zkh.

Groetjes Bianca mv Thijn 28-12

Terug
Bovenaan