iets leuks "gestolen"

Wij gaan aan het eind van deze maand een week op wintersport naar Sell am See, met mijn ouders en broers+aanhang!
Mijn moeder en ik skieen niet, ik omdat ik zwanger ben, dus we zijn heerlijk met ons kleine meisje van 14 mnd. We gaan lekker naar 't zwembad, sleeen en op de piste bij de andere kijken!
Ik heb er erg veel zin in, maar kijk wel n beetje op tegen de lange reis... We gaan snachts rijden in de hoop dat onze kleine lekker slaapt, voor de allermoeilijkste momenten hebben we in de auto een portable dvd speler dus dan kan ze een aflevering van de teletubbies kijken! Verder stoppen we gewoon veel en dan moet t goedkomen!
We verwachten in Mei ons 2e kindje dus zomervakantie laten we nog even afhangen van hoe het allemaal tegen die tijd gaat!

Plan je weleens uitjes echt voor je kindje en waar gaan jullie dan heen?

Hey!!
Als we een dagje weg gaan zorg ik er toch wel voor dat me dochtertje het naar d`r zin heeft. Dus ja eigenlijk plannen we dagjes uit echt op wat zij leuk vind.
Ze is bijv. helemaal gek van vliegtuigen dus zijn we regelmatig op schiphol te vinden.
Dierentuin,zwembad(waar ik voorheen echt niet naar toe ging,maar me nu over heen zet omdat lynn het geweldig vind)
Als ik zie hoe lynn geniet op zo`n dagje uit kan voor mij ook  de dag niet meer stuk!!

Hmmmmm,ff denken. Vind het wel lastig omdat ik niet meer weet welke vragen er allemaal al gesteld zijn....

Vraag: Wat eet je zoontje/dochtertje voor ontbijt ?

ja sorry beetje makkelijke vraag maar kon niet zo snel wat anders verzinnen..
groetjes!

Steyn is nu  bijna 13 maanden en krijgt 's Morgens een papfles. Heel soms een fles melk met een boterham, maar zolang hij genoeg heeft aan de papfles, vind ik het ook wel makkelijk zo. Als ik thuis ben en niet hoef te werken, geef ik hem de fles op ons bed. Dan kan ik nog een beetje blijven liggen. Maar dat is dan ook maximaal een half uurtje, hoor, want zodra die fles leeg is, gaat hij liggen dollen op ons bed en dan is de "rust" gedaan. Daarna gaan we naar beneden, dan gaat hij wat rondkruipen, spelen enz. en dan ga ik een kopje thee drinken en mijn ontbijtje nemen (manlief vertrekt vaak al heel vroeg naar zijn werk). Meestal rond 09.30/09.45 uur doe ik hem in bad, waarna hij een flesje sap krijgt met een koekje (liga ofzo) en vervolgens ga ik aan de wandel met hem. Weer of geen weer. De hond moet immers naar buiten, hahaha. Zo tegen 11.45 uur/12.00 uur zijn we weer terug en dan krijgt hij zijn middageten.

Misschien is de vraag al geweest (ik heb niet alle pagina's gelezen... sorry....)
maar hoe brengen jullie de ochtend meestal door?

Elsa word meestal rond een uurtje of 9 wakker, dan ga ik naar beneden om haar fles klaar te maken en ga weer naar boven om haar uit bed te halen, afhankelijk van of ik ga douchen krijgt ze de fles of bij mij in bed of in haar eigen bed. Zodra ze die op heeft, doe ik haar de kleren aan en breng haar beneden in de box. Ga zelf de kleren aandoen en daarna samen beneden broodje eten. Meestal dus pas rond een uurtje of 10. Daarna gaat Elsa weer in de box en ruim ik ontbijtspullen op. Elsa blijft dan n de box totdat ze rond 10.45 fruit krijgt en ik dan een bakje koffie. Daarna mag ze lekker op de grond spelen tot 12 uur. Dan eten we weer samen brood met karnemelk erbij. Elsa weer even in de box zodat ik kan stofzuigen. En vervolgens gaat ze rond 13 uur op bed. En heb ik lekker tijd voor mezelf.

Hmm, volgende vraag. om maar in hetzelfde thema te blijven: hoe breng je de middag door?

Hoe breng ik de middag door?
Na het middageten gaat Steyn naar bed toe en ruim ik alles op. Eigenlijk heb ik dan wat ikke-tijd, maar meestal ben ik aan het werk thuis. Opruimen, dweilen, bed verschonen, badkamer wat oppoetsen, dat soort dingen. Als ik "geluk" heb, heb ik daarna nog even een korte pauze om wat te drinken, even te internetten of wat dan ook. Als Steyn wakker wordt,   krijgt hij zijn fruithapje. Dit maak ik vaak al klaar als hij op bed ligt, net als zijn avondeten. Daarna mag hij hier spelen of we gaan nog even weg, op bezoek ofzo of de stad even in. Uiterlijk 17.30 uur zijn we dan weer thuis, want daarna krijgt hij zijn avondeten. Äls we niet weggaan, begin ik rond 17.00 uur aan ons avondeten. De middag vliegt zo om he.

Ik heb trouwens eigenlijk nooit de tv aan staan overdag, ook niet voor Steyn. Heel soms zet ik weleens een kinderfilmpje op, maar hij is er niet in geïnteresseerd.

Kijken jullie kinderen naar de tv? En zoja.... wat boeit ze het meest?

Ligt een beetje aan de dag.
Doordeweek ga ik eerst met Chloë Kyara halen op school om 12 uur, snel naar huis om te eten en om 13.00 weer terug naar school.
Dan naar huis, wandelen met de hond, of boodschappen met de kinderwagen (woon buiten dorp, dus da's een aardig trippel), als er nog tijd is, een bakkie bij mijn moeder en om 15.15 Kyara weer halen. Vervolgens naar huis en Chloë naar bed. Dan tijd voor Kyara, en het eten klaar zetten, nog wat huishoudelijke klusjes hier en daar en rond 17.30 aan tafel.

Wat kijk je het liefst 's avonds; een leuke serie of een lange film?

Oké, ik was te laat, dus beantwoord ik de andere vraag ook maar;
Chloë is sinds kort geïnteresseerd in de tv en ik zet haar 's morgens dan wel eens voor de tv met een stukje appel. Kan ik haar haren kammen.
Ze vindt de Tweenies op het moment het leukste, maar ook de dvd's van pooh met die poppen, dus niet de echte tekenflim, vindt ze super.

Ik ben niet zo'n tv-kijker, maar door de week, dus van maandag t/m vrijdag plof ik om 20.00 uur in de bank en kijk ik naar Gtst. Niet omdat ik het zo'n spectaculaire serie vind, maar gewoon omdat ik me dan de tijd gun om even een half uurtje niks te doen en even kan zitten en kan kijken naar iets waar ik niet bij na hoef te denken en wat toch wel leuk is. Verder bleef ik echt thuis voor prison break. Maar die serie begint en stopt zonder dat je dat eigenlijk weet van tevoren en dat is wel jammer. De laatste keer zat ik ook om 20.30 uur gereed en toen kwam het niet meer  en dan baal ik. Echt!! Maar ja........

Misschien is deze vraag ook al eens eerder geweest, maar hoe gaan jullie mannen om met de kinderen en het huishouden? Doen ze alles uit zichzelf of moet je het eerst vragen of doen ze gewoon niks? (behalve hun eigen werk dan)

Terug
Bovenaan