iets leuks "gestolen"

Of ik vaak op visite ga met de kleine?
Nee, eigenlijk niet zo vaak. Terwijl ik het eigenlijk wel zou moeten doen. Is voor hem zó leuk om bijvoorbeeld met andere kindjes te spelen. Ik werk zelf drie dagen in de week en de andere 2 doordeweekse dagen zijn eigenlijk zo voorbij. De ochtenden vliegen voorbij, na de lunch gaat hij slapen en als hij wakker wordt is het vaak al later op de middag, dus als ik al weg wil gaan, moet ik opschieten. Meestal blijven we thuis, kan hij lekker zijn gang gaan hier in huis met zijn speelgoed. Maar nogmaals... ik wil eigenlijk wel regelmaat erin brengen om eens ergens op visite te gaan, bij vriendinnen die ook kids hebben bedoel ik dan. Of op babyzwemmen gaan, dat we eens "iets anders" hebben. Maar dat heeft niks met visite te maken....

Volgende vraag:
Ga je weleens uit eten met je kind erbij en zo ja, waar ga je dan heen?

Hey goedemorgen meiden !!
2de kerstdag zijn we naar kindermatinee geweest bij hotel vd valk en dat was de eerste keer dat ze mee ging naar een restaurant. Het duurde 2 uurtjes maar dat was lang zat. Ze begon op een gegeven moment toch een beetje te zeuren. Ze loopt nog niet en kruipen was geen optie. Gelukkig was het een kindermatinee,in andere zalen kon je tekenen,sminken. Er liep een clown met ballonen rond.....dus dan kon ik af en toe ff met er aan de wandel. Maar ik had toen wel in de gaten dat ik haar voorlopig nooit mee zou nemen uiteten. Je heb er zelf niks aan en je kind al helemaal niet want je kan niet van zo`n ukkie verwachten dat hij/zij 3 uur op een stoel blijft zitten.

Heb je al met je kindje gevlogen en zoja hoe vond hij/zij het?
En zoniet ben je het dan wel van plan of wacht je tot hij/zij wat groter is

Groetjes

Ja we hebben afgelopen zomer met onze dochter naar Italie gevlogen. Mijn man werkt in de luchtvaart en ik deed dat ook dus we wisten heel goed wat ons te wachten stond incl. alle voor en nadelen!
Onze kleine was toen 9 mnd en het ging prima!
In Mei verwachten we ons 2e kindje en mischien willen we dan in augustus/september nog op een late zomervakantie gaan maar dat doen we dan echt niet met t vliegtuig..... Als t nog mooi weer is blijven we lekker in eigen landje!

Krijg je wel s commentaar of weet je dat bepaalde mensen commentaar hebben op jou manier van opvoeden en/of manier van leven met kindje?

Commentaar kan ik het niet echt noemen maar toen mijn zoontje 1 jaar werd (25-12-2007) en de opa's en oma's, tantes en ooms er waren, viel er wel een opmerking "mama vind alles goed". Toen die opmerking kwam stond ons manneke in de keuken een kastje leeg te halen waar theedoeken in lagen. En tsja, op dat moment kon ik er niet echt kwaad op worden, hoor! Maar om nou te zeggen dat alles mag van mij! Nee, dat is niet zo, maar ik ben wel een stuk makkelijker in de omgang met hem. Ik laat hem maar partijen, zolang het mij niet stoort. Hij mag van mij rommelen, kruipen, staan, noem maar op. Maar er zijn grenzen, dat wel. Zit eigenlijk nooit meer in de box hier, zal ook wel over gepraat worden, maar het is mijn keus en het gaat goed zo met hem, dus waarom niet?

Waar speelt jouw kindje het meeste mee?

Nee, ik heb de verwarming niet aan op de slaapkamer van Steyn. Ook al denk ik weleens.... brrrrrr.... wat is het hier koud als ik hem voordat ik ga slapen nog even goed toe dek. Maar zijn nekje voelt dan lekker warm aan en zijn handjes ook, dus is het niet te koud voor hem. Wel doe ik bij vriesweer zijn verwarming eventjes aan voordat hij gaat slapen, i.v.m. verschonen enzo. Dan doe ik de verwarming meteen weer uit als hij in zijn bedje ligt.

Doe je ook nog weleens iets met je partner alleen sinds de kleine er is? En zo ja.... wat doen jullie dan? (Uit eten.... filmpje.... winkelen??)

Hoi,

Iets met z'n tweeen doen, ehm dat is dus heel lang geleden. We hebben er eigenlijk ook niet echt behoefte aan. Als Stijn naar bed is, hebben we heerlijk een paar uur met z'n tweeen en dan kletsen we echt lekker bij over alles, dus ook wat niet met STijn te maken heeft. Momenteel hebben we ook genoeg aan ons hoofd. Nog 4 weken en dan gaan we verhuizen van het midden van het land naar het noorden, over 2 weken begint mijn man met zijn nieuwe baan. En eind maart ben ik uitgerekend van de tweede. Dus voorlopig even geen tijd om iets met z'n tweeen te doen. Hoewel we wel iets leuks gepland hebben. 29 februari is de overdracht van dit huis, daar gaan we met z'n tweetjes een leuke dag van maken. Dus uitgebreid lunchen met z'n tweeen, lekker eten en naar de bios;. Heb ik wel zin in.

Vraag: als je speelt met je kind wat doe je dan en hoe speel je? Hoelang spelen jullie dan samen achter elkaar.

Carina

We spelen vaak gewoon spontaan met elkaar, vaak laat ze me iets zien of komt ze me een speeltje brengen en dan spelen we er even samen mee!
Als ze een hangerig momentje heeft en niets wilt dan ga ik vaak op dr speelkleed zitten en dan is ze er razendsnel bij, vaak speelt ze dan weer vrij snel zelf en kan ik weer wat voor mezelf doen!
Ik heb dus geen vaste momenten dat ik met dr speel maar het gaat gewoon spontaan!

Krijg je nog (regelmatig) sjans achter de kinderwagen en hoe vind je dat dan, ervaar je dat nu anders als moeder dan toen je nog geen kid(s) had?

Terug
Bovenaan