iets leuks "gestolen"

Pfoe moeilijke vraag. Ik denk dat ik er te nuchter voor ben, dus nee ik geloof het eigenlijk niet. Maar aan de andere kant zie je wel dat hij dingen weet die hij anders niet kan weten. Laat ik het zo zeggen ik zou nooit daar naar toe gaan om advies te krijgen, we kunnen het vast zelf ook oplossen.

Welk cijfer geef je jezelf als moeder?

Ik vind dat ik het heel goed doe! Ik heb echt alles over voor mn kindje en alles gaat me vrij makkelijk af ik geef mezelf dus een 8!

Wat is het leukste/mooiste moment van de dag met je kindje?

Leuke vraag

Als Thomas lekker aan het spelen is en dan even bij me komt voor een dikke knuffel en dan weer verder gaat met spelen.

Is toch een bevestiging dat je het goed doet en dat hij ook van mij houdt!

Volgende vraag:
Jij zit van een reep chocolade te genieten (of iets anders fouts) en je kindje  komt bij je en steekt zijn/haar hand uit om ook mee te genieten. Wat doe je?

HHmmmm lastig! Hehe ik kan nu natuurlijk zeggen dat hij niks krijgt! En dat is in de meeste gevallen ook wel zo, meestal loop ik dan even naar de keuken en krijgt hij een klein rijstewafeltje. Maar nu moet ik eerlijk toegeven dat hij soms ook wel een klein hapje of stukje of wat dan ook krijgt. Het is zo grappig om te zien hoe die op de nieuwe smaken reageerd.   Maar ik let er wel op wat het is hoor...geef hem nog geen toastje met paturain....waarom ik nou dit voorbeeld noem weet ik niet. Waarschijnlijk omdat dit wel een scherpe smaak heeft en die daar denk nog niet aan toe is. Maarjah dat kan chocola ook zijn als je het voor het eerst proeft! Hmmm wordt een beetje een vaag antwoord...

Even samengevat dus ;o) Ik probeer het niet te doen, maar kan soms ook niet de verleiding weerstaan om te kijken of ie het lekker vind!

Wel jammer dat nou ik alleen antwoord geef, ben ook wel nieuwsgierig naar andere reacties...maarjah zo werkt het nou eenmaal!

NIeuwe vraag!

Koop je veel merk kleding voor je kleintje.....en zojah geef je hem dit ook aan naar de creche?

Doei Doei

nee ik koop geen merkkleding. ik vind het nm zonde om het te kopen als ze het meer ff aan heeft. ze hebben ook zoveel kleding zonder "duur"merk. en ik zelf loop ook niet in allemaal merkkleding.

vraag : wel of niet iedereen een kusje geven ( bedoel familie enz, geen vreemde)

groetjes danielle

die vraag is voor mij makkelijk want ik heb hier een duidelijk standpunt in; ik vind een kusje best intiem en dat moet dus ook voor beiden fijn voelen. Als m'n zoontje het om wat voor reden dan ook (een keertje of vaker) niet wil,m dan hoeft dat dus ook niet. Geldt trouwens ook naar mij toe hoor. Als hij niet wil dan heb ik pech en dan hoop ik dat hij het even later wel wil. Ik zal hem er nooit om dwingen of manipuleren.

Volgende vraag:
Vanaf welke leeftijd mag jouw kind serieuze verkering hebben? Hoe ben je van plan hiermee om te gaan?

Je hoopt voor je kindje dat ze een heerlijke onbezorgde jeugd zullen hebben en lekker leuke dingen kan doen met vrienden/vriendinnen zolang ze zelf wilt. Als ze toe is aan een relatie, zal ik haar daar in steunen en door veel te blijven praten voel je als moeder snel genoeg aan of het goed zit of niet! Ik denk als je het gaat verbieden dat je dan helemaal geen 'controle' meer hebt over de situatie en je het risico loopt dat je kind stiekeme dingen gaat doen! Dat rpobeer ik te voorkomen door een zo open mogelijke relatie met haar op te bouwen!

Volgende vraag: Wat vindt jij van kids met mobiele telefoons en hoe denk je daar over mbt je eigen kindje?

Volkomen belachelijk, vond ik het altijd dat ouders hun kind een mobieltje gaven. Totdat mijn oudste (toen 10) af en toe op alleen op de fiets naar school ging (6,5 km). Toen zag ik hem, in mijn gedachte,  al zielig kilometers met zijn fiets aan de hand  met lekke band lopen, naar de dichtsbijzijnde boerderij om op te bellen.
Dus toen toch maar een mobieltje gekocht.

Mijn zoon vond het ding totaal niet interresant, heeft hem alleen wel eens gebruikt om te vragen of hij met een vriendje mocht spelen. Nu hoeft hij niet zo ver meer te fietsen dus ligt het ding in een la.

Dus een mobieltje alleen als het nodig is en niet zomaar voor de lol vind ik.

Nieuwe vraag: Mag je kind bij jullie in bed slapen als hij ziek is of zo?

Terug
Bovenaan