iets leuks "gestolen"

jullie hebben tegelijk gereageerd dus beantwoord ik alle 2 de vragen wel.

Ik heb   een broer die is op z`n 29ste overleden(hij zou nu 41 jaar zijn),dan komt er een zus die word volgende week 40 jaar,dan komt er nog een zus van 37 jaar,dan kom ik en ik ben 31 jaar en dan nog een broertje van 22 jaar.
dus we waren mer z`n vijfen. Heel druk maar erg gezellig,al konden we ook heel goed ruzie maken toen we jong waren haha kunnen we nu om lachen.

Nee ik heb niks in de uitverkoop gekocht. Ik doe dat voor me eigen eigenlijk ook bijna nooit. Duik eigenlijk altijd gelijk in de nieuwe collectie. Erg eh!! haha slechte eigenschap

nieuwe vraag........Hoeveel uur  slaapt jou kindje over de hele dag?

Iris gaat 's avonds tussen 18:00 en 19:00 naar bed en slaapt dan meteen, 's ochtends wordt ze tussen 08:00 en 09:00 weer wakker dus dat is zo'n ................ 13 a 14 uur.
's Middags slaapt ze tussen 12:00 en 15:00, soms iets langer en soms iets korter dus dat is nog zo'n 3 uur. Totaal 16 a 17 uur, wat een slaapkop zeg, heeft ze van mij...............

Vraag: als je enig kind bent, is je dat goed bevallen of wilde je graag een broertje/zusje er bij? Heb je wel broers of zussen, hoe was dat dan?

Ik heb een broer die 1,5 jaar ouder is en twee stiefbroers. Met mijn broer heb ik een hele goede band. We lopen elkaars deur niet plat maar we zien elkaar regelmatig en weten veel van elkaars leven.
Toen we kleiner waren, gingen we al heel goed met elkaar om. We hadden wel vaak ruzie (broer-zus ruzies over wie er moest afwassen) maar we speelden ook veel met elkaar en hadden steun aan elkaar. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel klein was en mijn moeder moest soms 's avonds  weg (ze volgden een studie en moest één keer per week naar college 's avonds). Als ik dan bang was, ging ik bij mijn broer op de kamer slapen.
Met mijn stiefbroers ben ik niet opgegroeid. We hebben goed contact maar niet zo'n sterke band.

Ik hoop dat Sophie en Floris net zo'n band met elkaar krijgen als mijn broer en ik maar dat moeten we nog even afwachten.

Lastig hoor....een nieuwe orginele vraag bedenken....
Ga je nog wel eens stappen met vriendinnen?

Het is er sinds de geboorte van Aimée niet meer van gekomen.... Ik heb haar 10 mnd borstvoeding gegeven, had weinig zin om mn kolfapparaat mee te nemen en toen ik geen borstvoeding meer gaf was ik direct weer zwanger! Stappen als ik zwanger ben zal ik zelf nooit doen, dus het is er nog niet van gekomen!
Ik moet ook zeggen dat ik er niet echt behoefte aan heb ook.... Die overvolle, rokerige discotheken nee het trekt me echt niet meer.... (klink als n oud wijf! hahaha!) Ik heb voordat ik zwanger raakte een hoop 'gezien', we zijn heel wat feestjes afgeweest en ik heb dus ook wel t gevoel van dat is geweest, ik was echt toe aan een andere fase in mn leven!
Wat ik momenteel veel leuker vind is lekker met een vriendin shoppen en lekker lunchen, dus dat doe ik wel regelmatig!

Wat hoop je dat je kindje niet zal meemaken wat jij wel hebt meegemaakt in je jeugd?

Poeh.....uhm, ja best moeilijk.Ik hoop niet dat ze op dezelfde manier als ik dat heb meegemaakt, gescheiden ouders krijgt.Je hebt gescheiden ouders en je hebt gescheiden ouders.Het kan heel goed gaan als je ouders gescheiden zijn, maar het kan ook gewoon heel  slecht gaan als je gescheiden ouders hebt.Dat laatste is dus in mijn geval en ik hoop dat ze daarvoor gespaard blijft.Maar ik denk wel dat ze dat niet mee zal maken, want mijn man is niet zo'n gestoorde  maloot  als mijn vader.

Heb je nog contact met jeugdvrienden/vriendinnen?En dan bedoel ik van de basisschool of middelbare school.

liefs

JA, ik heb nog wel contact met een aantal meiden van de MAVO. Ik ben ze wel een tijdje uit het oog verloren omdat ik toen naar Zwolle ging om te wonen, maar nu ik weer in Friesland woon, hebben we weer contact. Er is zelfs 1 die af en toe wel oppast. Dus dat is erg leuk.

Heb je je kind al opgegeven voor de peuterspeelzaal?

Nee nog niet, ik ga wel binnenkort echt ff daar achteraan! Want vind het wel belangrijk voor dr dat ze straks, ook al is het maar 1 ochtendje naar de creche kan.

Koop je weleens tussendoor een kadotje voor je kind in de vorm van speelgoed?

jaaa, m'n man heeft juist gisteren een pot met mega-houten kralen gekocht. Daar hebben we 4 kralenkettingen van gemaakt. Ze is de laatste tijd veel in de weer met dingen (slab, stukje ketting etc) om d'r nek en onder d'r kin hangen. Dus het leek ons wel leuk om d'r een echte kralenketting te geven. En ze vond die grote kleurige kralen inderdaad erg interessant en sleept nu leuk met die kettingen in het rond.
We geven haar niet onwijs vaak iets, maar soms kom je gewoon iets leuks tegen. En ik heb me voorgenomen dat ze elk jaar tijdens de kinderboekenweek een nieuw boek krijgt/mag kopen. Ik vind het erg leuk en belangrijk als ze inziet dat boeken leuk zijn; nu voor de plaatjes, om voor te lezen  en de dingen die je ermee kunt doen en later om echt te lezen. En zij vindt het gelukkig nu ook echt super!

Heb je je kindje wel eens ergens laten logeren om zelf op adem te komen?

Terug
Bovenaan