iets leuks "gestolen"

Ik zou me nooit meer mee laten slepen met het absurte 'geloof' waarin ik in meegegaan ben.Als ik de periode van leeftijd van 13 tot 20 over zou kunnen doen, dan zou ik niet eens na hoeven te denken!

Speelt je kind al met poppen?

liefs

Stijn speelt absoluut niet met poppen. Als hij het willen mag het trouwens hoor, hoewel hij er niet 1 heeft. Hij heeft toch vooral mannenspeelgoed, auto's en zo. maar ook dat vindt hij niet interessant, stoffer en blik, een leeg melk pak en papieren doekjes zijn hier op dit moment favoriet.

Vraag: dit brengt meteen op een volgende vraag: Mag je dochter op een "mannen" sport en je zoon op een "vrouwen"sport??

Ik vind het namelijk geen probleem, als Stijn straks op ballet wil dan mag dat. En als we een dochter krijgen die wil voetballen, ga je gang! Vrienden van ons denken hier anders over. Hun dochters mogen absoluut niet op voetbal en als ze zoons hadden gekregen hadden deze absoluut niet op hockey gemogen. Ik vind dat echt onzin. maar ben benieuwd hoe jullie daar over denken

Ik zal onze dochter niet snel tegenhouden als het om sport gaat, ikzelf heb 5 jaar gevoetbald en ook al stelde het niet veel voor, ik deed aan beweging en vond het onwijs leuk! Ook heb ik op gym, jazzbalet, tafeltennis, tennis, badminton en judo gezeten...!
Ik vind het belangrijk dat een kind zich lekker kan uitleven in een sport of dat nu een vrouwen of een mannensport is boeit me echt totaal niet!

Hoelaat staan jullie smorgens op en wat doe je dan?

Elsa is de laatste tijd rond 7.30 wakker, maar gaat dan nog lekker stil liggen, waardoor ik haar dus niet hoor. Rond 8.30 begint ze mij te roepen en dan ga ik eerst naar beneden om haar fles klaar te maken. Die geef ik haar dan in haar eigen bed en dan ga ik ondertussen douchen en/of kleren aandoen. Vervolgens doe ik Elsa haar kleren aan en gaan we samen naar beneden. Elsa even in de box zodat ik rustig ons ontbijt klaar kan maken en dat eten we dan samen aan tafel op.

Wat zou je willen veranderen in je huis?
Ik zou wel heel graag andere salontafel en eethoek willen hebben.

We hebben nu een loveseat, een stoel en een tweezitsbankje in de woonkamer staan, wat eigenlijk totaal niet bij elkaar past, dus ik wil heel graag twee banken die wel bij elkaar passen. Boven op onze slaapkamer wil ik graag een grote inbouwkast, zodat de linnenkast op de andere slaapkamer eindelijk eens weg kan daar, want vanwege het schuine dak van ons huis, kon die kast alleen daar staan en niet op onze slaapkamer. Op onze slaapkamer staat een kleinere linnenkast die ik dus ook weg wil hebben, zodat ik alles bij elkaar in 1 kast heb. En verder wil ik nog een andere vloer in de woonkamer. De vloer is gelakt en vertoond behoorlijk wat  krassen en is hier en daar beschadigd. Ziet er niet uit en daar wil ik een ander iets overheen. Zeil of iets dergelijks.

Ik wil het, ik wil het, ik wil het, hahahaha.......

maar ja, de centen he, dat is nog even een probleem.

Doen jullie vaak iets samen met het gezin? En zo ja, wat dan zoal?

Wij zijn niet heel erg van de uitjes. Wel wandelen we altijd in het weekend en gaan dan wel naar de kinderboerderij of zo, maar niet uitgebreid naar de dierentuin, of pretpark, daar zijn we niet zo van. Vooral mijn man is het liefste gewoon thuis, een ideaal weekend is voor hem: niets doen, beetje rondhangen en een dvd huren. Ik kan daar ook van genieten maar vind het ook heerlijk om af en toe uit eten of zo te gaan.
Maar wat we in het weekend doen, doen we wel met z'n allen.

Vraag : Hoe ga jij om met een zeurderige peuter, kun je altijd rustig blijven
( mijn antwoord zie het onderwerp VIva Mama)
Carina

Ik ben van mezelf heel erg rustig en weet zeker bij onze dochter altijd de controle te houden!
Komt misschien ook wel door mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlening waarbij mijn voorkeur en interesses altijd al lagen bij de kids en ik hier ook wel enige werkervaring mee heb.
Onze kleine meid is eigenlijk alleen maar opstandig als haar iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt, dit is meestal maar een kort moment. We lossen dit op door bij haar te zitten en duidelijk te vertellen dat we dit gedrag niet leuk vinden, helpen haar met wat niet lukt en sluiten vaak af met een kus/knuffel.
Als ze moe is merk je dit ook duidelijk aan haar, maar dan gaat ze dus gewoon lekker d'r bedje in!
Ik weet hoe belangrijk het is om niet gefrustreerd over te komen richting je kindje aangezien dit dus vaak een negatief effect geeft!
We proberen haar heel veel te complimenteren met positief gedrag en maken van kleine 'probleempjes' geen grote problemen!

Zo nu hoef ik niet meer te reageren op het andere onderwerp!

kook je vaak vers of geef je vaak een potje s'avonds?

Wij geven zelf nooit meer potjes. Alleen de 2 keer dat Thomas naar het KDV gaat krijgt hij daar een potje. Thomas is gelukkig een heel makkelijke eter dus hij eet gewoon wat de pot schaft. Maar dat is niet altijd vers want dat kan ook bijvoorbeeld witte bonen met tomatensaus zijn, dus ergens toch uit een potje

Volgende vraag: Ga je als je kindje niet fit is, juist wel of niet naar buiten? Wat is de grens en waarom?

Terug
Bovenaan