iets leuks "gestolen"

Zelf ben ik het meeste van gewone kraamvisite. Ik ben nu een aantal keren op een kraamfeest geweest en ik vind het heel onpersoonlijk. Verder lijkt het mij erg druk voor de pasbevallen moeder en ook voor de baby is het volgens mij heel heftig. Ik was een keer op een kraamfeest waarbij de nieuwe moeder een hele heftige borstontsteking had, dus ze had het hele huis vol visite terwijl ze zelf 40 graden koorts had en nauwelijks op haar benen kon staan, vreselijk lijkt mij.
Wij hebben de kraamvisite heel verspreid laten komen, echt regelmatig dagen dat er niemand kwam en ook de avonden probeeerden we zoveel mogelijk voor onszelf te houden. Ik vond het prettig dat ik echt even met iedereen kon spreken en voor Stijn was het ook rustig, geen tientallen mensen te gelijk, maar meestal maar 1 of 2 bezoekers.

VRAAG: heb je weleens plastische chirugie overwogen of laten doen, wat zou je dan graag aan jezelf veranderen?

Ik zou wel weer wat strakker in mijn vel willen zitten. een aantal jaren geleden kon ik nog in maatje XS, men dacht toen dat ik anorexiapatient was, maar tegenwoordig...... Ik vind het echt niet leuk om kleren te moeten kopen in 40/42. Het hoeft echt niet weer naar XS, maar strak en M/L zou ook al leuk zijn, maar eerst moet dit kind er nog uit, dan kan ik weer verder zien, maar het lukte hiervoor ook al niet. Het is ook niet dat ik nu onfgezonder of meer eet en minder beweeg, het zat er gewoon ineens aan, en volgens de dokter moest ik me er niet druk om maken, nou lekker, dan ga je weer depri naar huis....

VRAAG: Wanneer ga je proberen je kind zindelijk te maken?
Ik heb al een stapeltje onderbroeken in huis en als het lekker weer wordt, ga ik het proberen.......

Janine

Iris is komend weekeind 17 maanden en doet al regelmatig iets op de wc of op de pot. Echt zindelijk is ze nog niet te noemen maar ze doet het wel liever niet in haar luier. Dat vind ze gewoon vies!
Het echte zindelijk maken duurt denk ik nog wel even, ze zal toch eerst duidelijk moeten kunnen zeggen dat ze moet poepen of plassen anders snap ik niet wat ze wil.........

Vraag: katoenen luiers of pampers?
Wij zijn ijverig begonnen met katoenen, en ik denk dat ze die toch wel ruim 6 maanden gedragen heeft. Toen werd een "plasje" zo groot dat het echt niet meer in de luier wilde blijven. Pampers deden dat wel dus waren we alsnog overstag. Overigens kon Iris in het begin ook niet tegen Pampers, daar kreeg ze enorme luieruitslag van.

We gebruiken pampers, ik heb al genoeg was en nee katoenen luiers lijken me echt niets...
Als ons kindje dr huid echt niet tegen pampers of i.d zou kunnen dan ben ik zo overgestapt maar gelukkig gaat het prima!

Heb je al een creche of kleuterschool uitgekozen voor je kindje en waar heb je bij je keuze op gelet?

Wij hebben Iris ingeschreven bij de peuterspeelzaal hier in het dorp. Ze gaat er per 1 november naartoe voor 2 ochtenden in de week. Zelf vind ik het erg spannend, Iris weet gelukkig nog van niets.....
Waarom deze keuze? Wij wonen in een erg klein dorpje waar gelukkig nog wel een peuterspeelzaal en een lagere school zijn, dankzij een fusie kunnen deze ook zeker blijven bestaan. Meer dan dit en een frietzaakje hebben we hiier ook niet. Je kunt dus wel nagaan hoe klein dorp het is......
Maar goed, deze keuze hebben we gemaakt omdat we graag willen dat Iris met kindjes gaat spelen van hier. Dat ze vriendjes en vreindinnetjes maakt waar ze ook redelijk snel zelf naar toe kan gaan. Wil ze naar een ander dorp dan zullen we haar toch lang moeten brengen met de auto want het dichtstbijzijnde volgende dorp is 5 km.
Ze zal als ze 4 wordt dan ook hier in het dorp naar schooltje gaan, erg makkelijk want is zo'n 30 seconden lopen................

Vraag: Jeetje even denken hoor........................ ehm................ tsja moeilijk hoor.
Wel of geen huisdieren? Wij zelf hebben nog 2 konijnen en 1 cavia, pas overleden zijn 1 konijn en een parkiet. Erg gezellig zijn ze en Iris leert er mee omgaan, ze is er erg lief voor!

Geen huisdieren.... Ben zelf ook niet zo van het uitlaten of hokken verschonen dus vind het zo wel prima!
Mijn man is ook allergisch en onze dochter iig overgevoelig voor huisdieren dus alleen een goudvis is een optie... hahaaha
We gaan wel dagelijks langs de eendjes of kinderboerderij/hertenkamp, lopen veel door het park en hebben vrienden met huisdieren dus onze dochter ziet wel genoeg diertjes en vindt ze ook wel erg leuk en is er totaal niet bang voor!

Lees je graag tijdschriften over kids en opvoeden zoals Kinderen e.d. of hou je daar helemaal niet van?

Ja ik vind dat hardstikke leuk!Ik heb dan ook een op een aantal bladen een abonnement!De ervaringen van andere moeders opdoen is altijd leuk, en vaak haal je ook nog tips en ideeen eruit!

Ga je met je inetrieur met de trends mee?Of doe je gewoon lekker je eigen ding?

liefs

Momenteel zijn een groot gedeelte van onze meubels hoog nodig aan vervanging toe, dus wij gaan niet echt met de trend mee. Maar we gaan eerst trouwen en van het geld dat we dan krijgen, gaan we lekker nieuwe eethoek kopen en dan moeten we nog een nieuwe salontafel en een computerkast en dan zijn we weer up to date met de meubels.

Hoevaak per week moet jou wasmachine aan het werk?

Terug
Bovenaan