iets leuks "gestolen"

Bij koorts en als ze erg veel extra slaap nodig heeft (bijv. na een half uur al weer naar bedje willen) dan gaan we natuurlijk de deur niet uit. Maar vorige week was ze hangerig n.a.v. de BMR-prik en toen ben ik na een paar dagen wel eventjes op de fiets met haar naar de bieb en naar m'n moeder geweest. Gewoon even eruit na al die dagen thuishangen. Maar ze had toen geen koorts meer en we letten dan wel op dat het niet te lang duurt.

Heeft jouw kindje al een spaarpot en/of spaarrekening? Vind je het een belangrijk onderdeel van "leren omgaan met geld"?

Hoi,

Stijn heeft vanaf zijn geboorte een spaarrekening, elke maand storten wij hier een bedrag op. Ook opa's en oma's storten hier af en toe iets op. Stijn krijgt hier de beschikking over als hij 18 jaar is. Hooleijk gaat hij er dan iets verstandigs mee doen, dat zullen we hem ook zeker proberen mee te geven.

VRAAG: welke huishoudelijk klusje zou je het liefste aan de buurvrouw geven?

Stofzuigen, ik vind het echt vreselijk. Komt door een bijbaantje van vroeger, ik werkte in een hotel en moest alle zalen zuigen, dat was zo veel werk en zeker als er een bruiloft was geweest, echt overal rijst, vreselijk!

Carina

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik best wel een schoonmaakfreak ben... vind het fijn als alles opgeruimd en schoon is! Ik stofzuig om de dag (of dagelijks), hou de was altijd bij en doe elke dag wel een klein klusje zoals t toilet schoonmaken, of tafels afnemen!
1x per week komt er een hulp van 10 tot ong. half 2, die doet de badkamer grondig, wat ramen lappen, dweilen en de slaapkamers afnemen! Zelf doe ik dan ook 'mee' en draai wat was e.d! Heerlijk vind ik dat! Manlief gaat dan bij droog weer met de kleine naar de markt dus dan hebben we in een vrij korte tijd een hoop gedaan met zn allen!

Wie verzorgt bij jullie thuis de rekeningen en andere administratie?

Ik ben van de administratie. Ben zelf erg graag goed op de hoogte van wat er in en uit gaat aan geld. Houd alles bij in een Excel programmaatje en doe het ook graag.
Mijn man geeft ook veel makkelijker geld uit dan ik en die maakt zich ook niet zo druk als er eens wat meer uit gaat dan binnenkomt.

Vraag: Wat kijken jullie vanavond op de tv? Wij gaan zometeen: Thank God It's Friday kijken. Vinden wij een erg leuk programma van Claudia!

Op vrijdagavond kijken we eerst altijd gtst en om 9 uur de lama's, lachen! En daarna wil mijn man altijd top gear kijken, vreselijk, dus ga ik meestal lekker vroeg in bed op vrijdag. Maar afgelopen vrijdag had ik een klassenfeest met mijn mentorklas, dus helaas geen TV.

VRAAG: Zijn er mensen die na hun tweede kindje nog minder gaan werken (gingen werken) dan na het eerste kindje?

Ik werkte voor Erikjan fulltime, 26 lesuren. Na Erikjan nog 16 (=60 %), en ik zit er aan te denken om na de tweede  noh iets minder te gaan werken, 10 a 12 uur ofzo...

Janine

Ik werk sinds de geboorte van onze dochter helemaal niet meer! Heerlijk alle aandacht en tijd voor m'n kleine meisje! Ik zou echt niet anders willen.... In mei verwachten we ons 2e kindje, ik hoop dat ik weer lekker lang BV aan haar mag gaan geven! Heerlijk iedere dag m'n 2 kleine meisjes om me heen, dat noem ik pas echt geluk...!

Heb je na de bevalling je buik 'gemist'? Het gevoel van dat je kindje in je buik groeit of was je blij dat het na 9mnd weer voorbij was!?

Oei ja, ik mistte mijn buik heel erg. Zeker het bewegen van Iris mistte ik enorm. En dat terwijl ik echt een verschrikkelijke zwangerschap had. Maar ja. Ook lag mijn meisje niet bij mij op de kamer en dat maakte het gemis nog groter. En een lege buik en toch ook geen babietje bij je.....

Vraag: Hoe zijn jou zwangerschap en bevalling jou "bevallen"?

uhm de zwangerschap was niet echt heel erg zwaar!Tuurlijk heb je wel ergens last van maar hoe kan dat ook anders...En de bavalling was erg heftig!Ik vond het niet zwaar, maar wel heftig, vooral misschien omdat het allemaal zo snel ging.Ik had zwangerschapsvergiftiging(met 37 wkn en 2 dgn)  dus kreeg weeenopwekkers.Om  9.00 werd ik  aan het infuus  gelegd en om 14.10 is onze dochter geboren.dus zo'n zes uur, en dat voor een eerste.Dus ik  mag niet klagen.Ik had me erger voorgesteld, laat ik het zo zeggen!

'ouderswets' kraamvisite of een kraamfeest?en waarom?

liefs

Terug
Bovenaan