iets leuks "gestolen"

Is Jasmijn er niet? Anders ga je met haar lekker naar de kinderboerderij.
Wij zijn daar gisteren ook geweest. Vandaag doen we niet veel; beetje uitrusten. Vanavond gaan we Chinees eten bij m'n schoonouders en helpen met spullen uit huis halen omdat ze gaan verhuizen.

Volgende vraag: Welk karaktereigenschap van je kind herken je van jezelf en wat vind je daarvan?

Elsa haar karakter lijkt iets teveel op dat van mij helaas. Ze is een meid die alles zelf in de hand wil houden tot in het extreme vind ik zelf, want zoals jullie misschien wel weten, wilde ze ook nooit opgetild worden door anderen omdat ze het dan zelf niet meer in de hand had. Ze weet dus dondersgoed wat ze wil.

Hebben jullie je kindje nog voorop of achterop de fiets?

Aangezien ik twee kinderen heb die nog niet fietsen (althans niet op de openbare weg), zit Floris nog steeds voor en Sophie zit achter.
Ik weet eigenlijk niet tot hoeveel kilo op het voorstoeltje mag. Maar voorlopig gaat het nog goed. Ik heb er wel aan gedacht om zo'n fietskar te kopen maar dat lijkt me eigenlijk helemaal niet handig.

Heeft iemand ervaring met een fietskar en hoe bevalt het??

Ik heb dus geen ervaring, maar zat er zelf ook aan te denken.
Erikjan vond fietsen afgelopen zomer zo fijn, maar met komende zomer een baby erbij zit het er dus niet in. Tenzij iemand een tip heeft. Wij hebben geen echt maxicosi maxicosi, maar een of ander merkje. Want ik geloof dat er van die beugels zijn, dat een maxicosi op de fiets kan, maar meer weet ik ook niet. Maar ik weet dus helemaal niet of dat voor ons een optie is. Dus dacht ik aan zo'n kar achter de fiets, ik zag bij de hema hele leuke vorig jaar voor maar 125 euro. En die zou je ook nog weer als duowandelwagenm kunnen gebruiken. Want die ga ik niet kopen Erikjan blijft in de wandelwagen en de baby gaat eerst maar in de draagzak. Maar ook daar heb ik weer geen echt ervaringen mee. Ik had toen Erikjan klein was eentje geleend maar dit model vond ik niet echt super. (Zie plaatje, maar ik had dan een veel oudere)

Dus mijn vraag (vragen): Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald type babydraagzak? (en als iemand nog een opmerking over fietskarren ed heeft ........)

Janine

Jaaa, ik ben een grote draagzak-fan. Wij hebben er een van Red Castle, die je in 4 of 5 verschillende standen kunt ombouwen, afhankelijk van de leeftijd van je kindje. Dus van newborn (met neksteun, overkapping over 't hoofdje etc) tot dreumes (waarbij je je kindje op de heup draagt). Hij is tot 12 kg, dus voor de meeste kids kun je vooruit tot rond 1 jaar, als je zelf het gewicht nog kunt dragen. Ook is 'ie goed te gebruiken bij borstvoeding geven (clipje los, zak een beetje draaien en voila; lekker "afgeschermd" borstvoeding geven, zonder je kind eruit te hoeven halen).
Ik heb geen ervaring met fietskarren; het lijkt mij best eng om je kindjes achter je te hebben "hangen", waar je er dus niet echt zicht op hebt. Maar aan de andere kant heb je met 2 kids, waarvan 1 baby, weinig andere keus als je wilt/moet fietsen. Afijn, als er iemand is die fietskar-ervaring heeft; open gerust een ander topic!

Waarmee maak jij je kind het hardste aan het lachen?
Bij Lara is dat momenteel door d'r een beetje te laten schrikken en recht in d'r gezicht te roepen; "Wat ben jij een maffe meid!". Dan komt ze niet meer bij! Of door d'r achterna te zitten op ons grote bed.

Lynn gaat   onwijs lachen als je d'r achterna kruipt en idd ook als je recht in haar gezicht gek gaat praten. En nog steeds het ouderwetse "er komt een muisje aan gelopen".
Ik vind het helemaal geweldig als lynn zo'n lachbui heeft......smelt ik weg!!

Brengt mama of papa de kindje(s) naar bed? En merk je daar dan verschil in?

wij brengen lynn wel eens samen naar bed maar dan is het hek van de dam.
Dat vindt ze dan helemaal geweldig en gaat ze onwijs uitsloven,haha zo leuk om te zien.  Met het gevolg dat ze een tijdje wakker ligt. Dus meestal doet 1 van ons het.....blijft ze toch wat rustiger.

Wij brengen Thomas altijd samen naar bed. Is echt een fijne familiemoment. We bidden dan ook met z'n drietjes en lezen uit de peuterbijbel.

Volgende vraag: Welke eigenschap van je partner waardeer je enorm?

Dat hij zo rustig en kalm kan blijven in echt elke situatie. Ik heb dat totaal niet maar als ik zie dat hij rustig blijft word ik dat op den duur ook.

Volgens mij is deze al een keer voorbij gekomen maar doe het toch.....
Is jullie relatie erg verandert nu jullie een kindje(s) hebben??

Terug
Bovenaan