iets leuks "gestolen"

Ja, onze relatie is wel wat veranderd, alhoewel ik niet precies kan aangeven hoe of wat. En ik denk ook dat het niet alleen ligt aan het feit dat we nu een kindje hebben; er spelen zeker nog meer zaken mee (man in ziektewet gekomen, dus zijn ziektebeeld is ook wel van invloed. Er is sinds bijna 2 jaar weer contact met zijn familie, heeft ook redelijk z'n weerslag (gehad) op ons persoonlijk en als koppel, enz).
Ach, niet elke verandering is negatief geweest en beter een beetje verandering dan dat je stilstaat in je relatie.

Hoe veel "show" jij je kind(eren) met foto's, deel je foto's uit (aan opa/oma's oid) of plaats ze foto's op internet?
(ik heb standaard een paar leuke foto's op m'n werkplek hangen, de oma's krijgen regelmatig een nieuw setje foto's en via m'n Hyves en MySpace kunnen ook vrienden m'n bloedje bewonderen (alleen als ik ze geaccepteerd heb als vriend!). Oh ja, en hier op het forum plaats ik af en toe een fotootje.)

Dat showen doe ik veel te weinig! Ik heb wel altijd een paar foto's van Stijn bij me, maar die zijn inmiddels hopeloos verouderd, moet dus nodig nieuwe in mijn tas doen. De laatste tijd maak ik sowieso veel minder foto's, hm goed om aan te werken! De opa's en oma's krijgen regelmatig een fotoboekje, die vinden dat natuurlijk helemaal geweldig. Ik had wel een site gemaakt, maar daar ben ik ook niet zo mee bezig nu. Dus mijn goede voornemen: meer foto's maken en meer met de site doen!!!!!

Vraag: wat geef je zelf graag cadeau als kraamcadeautje?

Een vriendin van mij is nu ook bijna uitgerekend en ik wil weer met iets leuks aankomen. Wat ik zelf altijd leuk vind zijn persoonlijke boekjes, waarin je het kind de hoofdrol laat spelen ( via internet te bestellen) of wat ik de laatste tijd vaak doe een zilveren tandendoosje met de naam van het kindje erin gegrafeerd.

Carina

leuk, die originele dingen, maar ik ben dan vaak bang dat ze het al hebben of zo. Ik ben meer van de kleertjes, vind het ook heerlijk om die te kopen. Maar ik neem dan altijd een grotere maat, want van dat kleine spul krijg je vaak al zo veel. Dus maatje 80 of 86, heb net ook iets in 86 gekocht voor een vriend en vriendin. Ik bvond kleren krijgen zelf ook heel leuk, en zeker in verschillende maten. Erikjan heeft nu zelfs iets in 92 aan en dat gekregen als kraamkado.

Durf je iets als kado te vragen bij de geboorte van je kind, op het kaartje of briefje erbij?

Erikjan heeft heel veel kleren gekregen, ik dat allemaal bewaart en het is echt nog heel mooi, in iederere maat heeft hij wel 10 dingen. Dus als ik nog een jongen krijg zo kleren krijgen eigelijk zonde zijn. En speelgoed is er eigenlijk ook al heel veel. Dus ik zou zo graag lego of duplo of houten treindingen krijgen, als uitbreiding. Maar dat is best duur. Dus nu wil ik eigenlijk geld vragen, en dan daar iets voor kopen. Dit is alleen een probleem als we dus nog een jongentje krijgen, maar dat weet ik nog niet, wil ik ook niet weten. Maar ik vind vragen nooit zo leuk, ook geen envelopje of een kaartje en zo, maar ja, het is voor mensen ook leuk als ze iets geven wat echt gebruikt wordt, kleren die je eens in de maand aanhebt is ook zo weinig.............

Janine

Ik zou het zelf niet durven, maar kan me wel voorstellen dat mensen het doen. En persoonlijk geef ik die mensen ook groot gelijk. Met Elsa haar 1ste verjaardag hebben we wel geld gevraagd, maar wel meteen het doel erbij gezegd. En ze heeft ook aardig wat geld gekregen en vaak gaven de mensen er dan nog een kleinigheidje bij.

Hoe vaak lap je de ramen?

haha,leuke vraag voor mij omdat ik er een onwijze hekel aan heb.  Maar doe 1 keer in de maand in  de  woonkamer en in de  keuken de ramen  en boven in de slaapkamers doe ik het denk 1 keer in de 3 maanden ofzo.
En buitenramen is verschillend,ligt er maar net aan hoe vies ze zijn.

Kom je nog een beetje aan het huishouden toe nu je een kindje heb?

groetjes!!

Hallo,

Het huishouden schiet er nog wel eens bij in moet ik zeggen. Ik vind het lastig om veel van de karweitjes te doen als Stijn er bij is, dus die moet ik dan doen als hij slaapt maar dan heb ik niet altijd zin om aan het werk te gaan, maar juist ook wel even tijd voor mezelf wil. Ik moet ook zeggen dat ik helemaal niet van het huishouden hou, vreselijk.

Vraag: eh......... Wat is je favoriete vrije tijds besteding ( naast je kindje )
Carina

mijn favourite vrijetijds besteding is denk ik wel, shoppen! al gaat dat met een kleine toch wel moeilijker dan toen ik nog geen kind had. maar fop en knuffel mee, en dan kan ze heel zoet zijn...

nieuwe vraag: bij welke winkel koop je het liefst kleding voor je zoon-dochter?

Voor Erikjan slaag ik het meest bij Henk ten Hoor, Bertus ten Hoor en HEMA, vooral ook omdat die winkels in de buurt zijn   en er gratis parkeren is. Als ik echt ga winkelen in iets grotere steden, dan is het ook wel H&M en C&A. Niet het extreem goedkope, maar zeker niet het duurste, gewoon betaalbaar en stoer.

VRAAG: Koop je weleens zomaar speelgoed voor je kind, en dan bedoel ik niet een kleinigheidje, maar duurdere dingen dan 5 a 10 euro.

Ik stond laatst in de bouwmarkt en hadden ze een 130 delige houten treinset in de aanbieding van 30. Ik stond in de verleiding, maar ik vond het echt te duur zomaar, een autootje o zo kan wel, maar 30 euro. En het nu al kopen voor zijn verjaardag vond ik te vroeg, dus hopen dat het er nog een tijdje is. Of hopen op een jongentje straks in juli, en dan geld vragen en daar oa aan uit geven.,......

Janine

Terug
Bovenaan