iets leuks "gestolen"

Elsa zegt al vrij veel woordjes: vogel, peentje (speentje) mama, papa, baby, fiets, zitten, hap, bah, kikker, kwak kwak, woef woef, tuut tuut, giaf (giraf), bal, paal, die, koekie  en nog wel veel meer, kan ze zelf al niet meer onthouden.

Wie onderhoud bij jullie de tuin, doe je dat zelf of je partner??

Mijn moeder en ik. Als mijn moeder oppast doet ze altijd wel iets, of binnen of buiten, dus ook de tuin. Zeker met die buik nu is het fijn dat ze het doet, want onkruid wieden op mijn knieen wil niet meer zo goed. OP zich vind ik het heerlijk die tuin, al heb ik totaal geen groene vingers, maar ik maak er het beste van. Het is in ieder geval mijn ding met mijn ideeen erin. Ik maai ook zelf, of een zitgrasmaaier, want als mijn man het moet doen is het niet netjes, maar hier een hap en daar een hap. Het neemt wel veel tijd in beslag, zo'n 3 uur, dus het wordt wel meer plannen met Erikjan, maar het lukt prima. Ik heb alleen een hekel aan kantjes knippen, dat doet mijn moeder vaak.

VRAAG: Wie maait er bij jullie het gras???

Janine

Gras? Wij wonen in een flat  en dat terwijl ik juist heel groene vingers heb. Maar ooit hopen we de gelegenheid te krijgen om een eensgezinswoning te huren/kopen.

Volgende vraag: Krijgt je kind dagelijks vitamine D druppels en evt andere supplementen? En hoe zorg je ervoor dat je er aan denkt om het te geven?

groetjes Ida

Iris krijgt iedere avond 5 vitamine D druppeltjes. Ik heb ze op het aanrecht staan en als ik de tafel dek dan zet ik ze bij haar bord.
Halverwege de maaltijd vraagt ze er dan zelf om, ze vindt ze zo lekkerrrrrr. Alleen als we ergens anders eten dan krijgt ze de druppeltjes een keertje niet. Verder krijgt ze geen andere "extra's". Ze eet goed groente en fruit enzo dus krijgt van alles wel voldoende binnen.

Vraag: wel of geen giftige planten in je tuin?
Kwam er toevallig vanmorgen op met mijn moeder, die wilde de digitalis uit haar tuin halen omdat die giftig is..... Ik vind het wel lastig want ik vind ook dat Iris niet overal aan mag zitten. Maarja als je er even niet bij bent kan ze er natuurlijk wel aanzitten.

Als ik zou weten dat ik giftige planten in mijn tuin zou hebben,dan had ik ze eruit gehaald, je kunt er niet altijd bijzijn en voor je het weet hebben ze een stukje giftige plant in hun mond gedaan. Dus hier eruit!!

Houten of plastic speelhuisje?

hm, lastige vraag, in principe ben ik erg voor houten speelgoed, minder scheeuwerig en de kwaliteit is vaak heel goed. Ik denk dat ik wel voor een plastic speelhuisje zou gaan, omdat dat buiten volgens mij beter blijft.

Vraag: Moet je kindje met mes en vork leren eten?
Mijn ouders zijn hier altijd erg op gebrand geweest en wij eten dus ook allemaal met mes en vork. Zelf vind ik het ook heel belangrijk dat STijn en Jojanneke dat leren zodat ze netjes kunnen eten als ze bij anderen zijn. Stijn vindt het wel heel interessant om een mes en vork in zijn handen te hebben, maar vervolgens weet hij niet zo goed wat hij er mee moet. Hij eet dus met mes en vork, maar zijn eten gaat met zijn handen naar binnen, hihi.

Carina

Als ze groter is  zullen we haar wel leren om met mes en vork te eten omdat dat gewoon netjes is. Maar als we gewoon thuis met het gezinnetje aan tafel zitten dan hoeft ze niet persee met mes en vork te eten.
Laat lynn eerst maar is goed met een vorkje gaan eten.
Dat wil nog wel eens mis gaan,haha

Hoelang en zwaar is jullie kindje nu??

Ik ben gisteren met lynn(181/2 maand)  naar cb geweest en ze is nu 85 cm en 11.750 gr.

groetjes cobie

Wij hebben Iris toevallig van het weekeind gemeten en gewogen. Ze is van 25 oktober 2006 en woog 12.500 gram en was 85 cm lang. Een flinke meid dus wel.

Vraag: Hoe staat het met de tandjes van je kindje? Iris heeft alles al op de 4 achterste kiezen na dan. Wij poetsen de tandjes 's morgens en 's avonds. Ze mag eerst zelf poetsen en dan poetsen wij na.

Terug
Bovenaan