iets leuks "gestolen"

Elsa krijgt weleens pcm, maar niet alleen omdat ze koorts heeft. Maar als je koorts heeft het huilerig is of ik merk dat ze ergens last van heeft, dan krijgt ze wel een pcm. Want waarom zou ik mijn kindje pijn laten hebben als ze ook pcm kan krijgen. Elsa geeft altijd goed aan als ze zich niet fijn voelt, want dat is ze meteen niet te genieten.
Dit brengt mij meteen op de volgende vraag:

Kan jou kindje al veel dingen duidelijk maken?

Ja! Iris kan heel erg goed duidelijk maken wat ze wil.
Wil ze naar buiten dan pakt ze gewoon haar schoenen en jas, wil ze alleen maar de tuin in dan komt ze met haar klompjes aan.
Ze kan ook al wel wat woordjes zeggen maar als ze het woordje niet weet dan neemt ze mij mee naar hetgeen ze wil en dan wijst ze het aan. Vaak zegt ze "kijk daar" of "kijk die daar" en dan moet ik ook echt even komen kijken naar wat zij ziet.
Om eten vraagt ze eigenlijk nooit, dat krijgt ze mooi op tijd en snoepjes krijgt ze niet dus daar vraagt ze niet om.....

Vraag: Jeetje dat wordt nu wel moeilijk...... Ehh hebben jullie de boekenkast of een andere hoge kast in de kamer vastgezet? Wij wel en dat is maar goed ook want Iris heeft nu af en toe wel de neiging om er in te klimmen. Ze klimt ook op de stoelen en de bank en dat is geen probleem maar zo'n hoge kast... Brr ik ben blij dat 'ie vast staat!

Nee!simpel omdat wij geen kast hebben waar ze kan opklimmen haha.

Vraag;
Ik heb vorige week het 10 minuten gesprek gehad  bij het kinderdagverblijf van  Iris.
Nu werd mij verteld dat er heel weinig ouders naartoe komen,ik vond dat best raar.
Dus gaan jullie naar de 10 minuten gesprekken,zo nee waarom niet?

Hallo,

Op het vorige kinderdagverblijf hebben wij 1 keer een mogelijkheid gehad tot een 10 minuten gesprek. Dit gesprek zou plaatsvinden op een dag dat Stijn normaal gesproken naar het kinderdagverblijf ging, tussen 1400 en 1500 in de middag. Voor ons dus niet haalbaar. Omdat het midden op de middag was, op een dag dat we allebei moesten werken konden we gewoon echt niet komen. Moet ik wel ook zeggen dat wij toen al wisten dat we gingen verhuizen naar een hele andere regio en dus dat Stijn naar een ander kinderdagverblijf zou gaan, hebben we toen inderdaad besloten om niet te gaan. Maar inderdaad dat vind ik eigenlijk wel heel slecht van ons. Alsof we geen interesse hebben in  ons  kindje.

Vraag: Jeetje die wordt dus echt een beetje lastiger........ Stel je kindje is 5 jaar oud en vraagt om een mobieltje. Wat vind je daar dan van en hoe ga je hier mee om (  tenminste hoe denk je hiermee om te gaan), want ja alle andere kinderen uit de klas  hebben natuurlijk wel 1. ( misschien dat er over 5 jaar wel geen mobieltjes meer zijn trouwens, maar dat  er iets anders  supersonisch is bedacht)

NU roep ik heel hard dat onze kinderen echt geen mobiel krijgen, volgens mij hebben  we dat zeker op de basisschool niet  nodig, en eigenlijk op de middelbare school ook niet Dus in principe  vind ik het echt overbodig en dus krijgen ze het niet. Maar goed , vroeger ( ben al zo oud, wel  28) vond ik het ook belachelijk dat ik zelf een  mobiel  zou hebben. En  bovendien is het natuurlijk wel makkelijk als je werkt, zodat ze kunnen bellen om door te  geven  dat ze bij een vriendje  gaan  spelen..

Leuk hoor dat opvoeden....

Carina  

Momenteel denk ik ook, mijn kind op de basisschool geen mobiel, maar ja je weet niet hoe het dan allemaal is, als alle andere kinderen in de klas alwel 1tje hebben, wat dan? Maar goed, zoals ik er nu over denk dus geen mobiel zolang ze op de basisschool zit.

Heb je al vakantieplannen? Zo ja, waarheen?

Ja wij hebben plannen, al zijn het geen grote. Maar over ruim 2 weken gaan we een midweek naar Port Zelande. Mijn ouders gaan ook mee dus dat gaat zeker erg gezellig worden. Ik heb er ook al veel zin in.

Vraag: Wat neem je allemaal mee op vakantie? Ik was het lijstje van vorig jaar eens aan het bekijken maar er is wel veel veranderd voor Iris. Ze eet nu natuurlijk gewoon mee dus dat scheelt al veel spullen meezeulen...

We gaan niet op vakantie, maar zijn net een weekend weggeweest.
Uiteraard kleren voor ons allemaal. Extra voor Erikjan een bedje met matrasje en dekentje en wat speelgoed. En toen dronk hij 's morgens nog pap, dus dat ook. Wat we dus niet mee hadden en dom was was pakken drinken. Hij had wel zijn beker, maar als die leeg was dan en er niet snel een tankstation kwam oid dan was meneer in alle staten.

Janine

Vraag:
Hopen jullie ook zo op regen? Wij hebben echt al heel lang geen regen gehad, maar 1 mm. Alles is droog, gras is bruin, enz....

Terug
Bovenaan