Hallo,
Op het vorige kinderdagverblijf hebben wij 1 keer een mogelijkheid gehad tot een 10 minuten gesprek. Dit gesprek zou plaatsvinden op een dag dat Stijn normaal gesproken naar het kinderdagverblijf ging, tussen 1400 en 1500 in de middag. Voor ons dus niet haalbaar. Omdat het midden op de middag was, op een dag dat we allebei moesten werken konden we gewoon echt niet komen. Moet ik wel ook zeggen dat wij toen al wisten dat we gingen verhuizen naar een hele andere regio en dus dat Stijn naar een ander kinderdagverblijf zou gaan, hebben we toen inderdaad besloten om niet te gaan. Maar inderdaad dat vind ik eigenlijk wel heel slecht van ons. Alsof we geen interesse hebben in ons kindje.
Vraag: Jeetje die wordt dus echt een beetje lastiger........ Stel je kindje is 5 jaar oud en vraagt om een mobieltje. Wat vind je daar dan van en hoe ga je hier mee om ( tenminste hoe denk je hiermee om te gaan), want ja alle andere kinderen uit de klas hebben natuurlijk wel 1. ( misschien dat er over 5 jaar wel geen mobieltjes meer zijn trouwens, maar dat er iets anders supersonisch is bedacht)
NU roep ik heel hard dat onze kinderen echt geen mobiel krijgen, volgens mij hebben we dat zeker op de basisschool niet nodig, en eigenlijk op de middelbare school ook niet Dus in principe vind ik het echt overbodig en dus krijgen ze het niet. Maar goed , vroeger ( ben al zo oud, wel 28) vond ik het ook belachelijk dat ik zelf een mobiel zou hebben. En bovendien is het natuurlijk wel makkelijk als je werkt, zodat ze kunnen bellen om door te geven dat ze bij een vriendje gaan spelen..
Leuk hoor dat opvoeden....
Carina