iets leuks "gestolen"

Hallo,

Stijn heeft denk ik ongeveer de helft van zijn gebit, er komt net weer wat bij. Hij had er vrij snel 5 en toen heeft het wel een half jaar stil gestaan, maar nu komen ze in rap tempo. Wij poetsen 's avonds voor hij naar bed gaat. Ik meende ook dat het nog maar 1 keer per dag hoeft op deze leeftijd. Wij poetsen dan voor hem, hij is nog niet zo van het zelf doen.

Vraag: is je dreumes van het zelf doen, zo ja om wat voor dingen gaat het dan.

Carina

Ja, Thomas doet echt liefst alles zelf. En dan vooral "grote mensen dingen". Zo liep ik pas met twee zware tassen van de fiets naar onze woning en Thomas wilde graag helpen dus hij wilde ook zo'n tas dragen. Dat was natuurlijk veel te zwaar dus ik haalde een zakje met Andijvie eruit   en gaf dat aan hem zodat hij toch meehielp. Maar nee hoor; die gooide hij gauw weg, hij wilde de grote tas en niet anders. Dus mocht hij ook een handvat van de tas en liet ik hem voorop lopen zodat hij niet zag dat ik de tas eigenlijk droeg. Hij liep tevreden voorop.
Maar dit is maar een voorbeeld. Met eten mag ik me ook niet bemoeien; hij weigert te eten als ik iets aangeef. Thomas doet het zelf.

Volgende vraag: Wat voor speelgoed is voor jouw kind echt helemaal top?

Iris is dol op boekjes, dat heeft ze altijd al. Erg populair zijn nu de stapelringen, opstapelen er weer afgooien en weer opstapelen.
Buiten speelt ze graag in de zandbak of met de kiezels die in de tuin liggen.
Altijd leuk zijn lege wc-rollen, of lege eierdozen of andere lege doosjes. Oh ja en tasjes waar je al je rommel in kunt proppen.

Vraag: Hoe veel slaapt je kindje nog? Iris slaapt 's avonds zo van 19:30 tot 08:30 en overdag van 12:00 tot 15:00. De laatste week slaapt ze 's middags vaak zelfs nog langer!

Thomas slaapt van 18.45 tot 6.30 en dan overdag nog een slaapje van anderhalf uur. Bij elkaar dus gemiddeld 13 uur. Als de dag ervoor erg intensief geweest is dan wordt er overdag een half uurtje langer geslapen.

Volgende vraag: Heeft jou kindje nog een speen? Heeft die speen een andere naam? (Tulletje, tutje of iets dergelijks?) en wanneer mag die in? en wanneer gaan jullie dit afbouwen?

Stijn heeft alleen in zijn bed nog een speen. We noemen hem gewoon speentje. Als wij vinden dat het tijd is om naar bed te gaan, zeggen we: kom we gaan je speen zoeken. Stijn loopt dan zelf direct naar de deur van de hal. Voorlopig mag hij hem van mij in bed nog hebben, maar ik zit er aan te denken om het vanaf zijn 2e verjaardag af te gaan bouwen.

Vraag: Wat ga je bij een eventuele volgende baby compleet anders aanpakken dan dat je nu met je kindje gedaan hebt
Ik zelf ga meer ontspannen zijn, dan ben ik nu ook echt met Jojanneke. Ik doe het veel meer op gevoel en dat gaat harstikke goed. Verder ben ik heel tevreden, Stijn is zo'n heerlijk kereltje en ik hou mezelf voor dat dat ook grotendeels komt door onze opvoeding.

Carina

Meteen vanaf het begin voeden op de klok. Erikjan kreeg in het begin een beetje op verzoek, maar ook wel een beetje op de klok. Maar wat heeft hij overdag gebruld, ik werd er gek van. En toen ik echt op de klok begon te voeden, dus ook iedere dag dezelfde tijd toen was het de liefste baby van de wereld. En toen hoefde ik maar 4 keer te voeden, want hij sliep tussendoor heerlijk, dus vanaf 8/9 weken nog maar 4 keer voeden, oke, hij was wat jong, maar de rust was weer in huis, dus ik heb er geen probleem van gemaakt?

Hoe is het met fruit bij jullie?

Erikjan heeft een fruit weiger periode. Hij heeft nooit potjes gegeten, heel soms wat vers met een beetje potje, maar het was altijd lekker. En sinds een aantal weken wil hij geen fruit meer, als het dan echt moet nog een potje, maar ook daar heeft meneer noiet altijd zin in. Ik maak me er niet echt druk om, maar het is wel fruit he? Ook al ben ik zelf ook geen fruiteter.

Janine

Ook hier is fruit een ramp. Voorheen gingen de potjes er prima in, maarja, ik vond dat het maar eens moest zijn afgelopen met de potjes (al een aantal maanden geleden hoor). En daar was meneer het niet mee eens.... Ahum.... Heel af en toe wil hij wel een hap banaan of een druifje of een aardbeitje, maar verder niets. Z'n oma heeft 'm laatst uitgeperste verse sinaasappelsap laten drinken en dat leek hij wel lekker te vinden. Dat gaan we dus maar verder proberen; krijgt ie in ieder geval wat 'fruitvitamientjes' binnen....

Zijn jullie kindjes vaak ziek?

Naar mijn idee is onze knul echt heel vaak ziek. Hij is bijna continu verkouden en heeft ook regelmatig koorts. Soms hebben we qua 'naar de opvang gaan' maar 1 normale week per maand. Vind het erg lastig, omdat ik parttime werk en dus al vaak daar weg ben gebleven vanwege onze zieke knul.

groetjes,
Kipling

Ik vind niet dat Iris vaak ziek is. Wel heeft ze makkelijk ondertemp of juist een beetje verhoging maar dan komt er vaak een tand door of ze is gewoon erg moe.
Wel zit ze regelmatig ineens helemaal onder de bultjes of de vlekjes. Dat duurt dan een paar dagen en gaat dan vanzelf weer weg.

Vraag: Geef jij wel of geen paracetamol aan je kindje? Komt eenbeetje voort uit de vorige vraag. Maar je hoort vaak dat ouders paracetamol geven als het kindje koort heeft. Nu hebben wij dat nog nooit gedaan. Naar mijn idee kunnen ze beter weerstand opbouwen als ze de koorts ook zelf verslaan.....

Terug
Bovenaan