iets leuks "gestolen"

Onze dochter heeft bij haar geboorte van opa&oma een mooie zilveren Nijntje spaarpot gekregen. Van diezelfde opa&oma krijgt ze soms ook wat voor erin. Wijzelf geven haar geen geld voor in de spaarpot. Zij krijgt elk kwartaal de kinderbijslag op haar spaarrekening.

De nieuwe vraag: heeft jullie kind een kinderspaarrekening of een gewone spaarrekening?

Onze dochter had eerst de Rabobank Regenboogrekening (2.6% rente), maar toen ik erachter kwam dat ze daar minder rente ontvangt dan onze internetbonussparen (3.4% rente?), heb ik haar rekening daarin omgezet. Het is toch geld waar ze nog lang niet aankomt, dus alle beetjes helpen. Ze had het welkomspakket, een knuffel rups en spaarpot, toch al gehad toen we de rekening afsloten
Dus mocht jullie kind wel een kinderrekening hebben en je hecht hier niet veel waarde aan, dan is het altijd goed om te kijken welke reking rendabeler is.

Onze dochter heeft ook een kinderspaarrekening. Maar je hebt me wel op een idee gebracht, dus ik zal straks meteen even kijken hoe het met de rente zit.

Even denken voor een volgende vraag.

Krijgt jou kind al weleens straf?
Ik heb Elsa vandaag voor het eerst 2x in de keuken gezet, ze was zo vervelend en niet luisteren dat ik haar gewoon even in de keuken heb gezet, haar daar 1 minuutje laten staan en toen mocht ze weer naar binnen, maar het hielp helaas niet.

Hallo,

Ja wij zijn echt met straffen begonnen. Het was wel even lastig om een goede plek te verzinnen. In de gang staan namelijk de kattenbak en het kattenvoer, dus dat was geen optie. We hebben een open keuken, dus dat schiet eigenlijk ook niet op. Zijn kamer wil ik niet doen, omdat dat een veilige plek voor hem moet zijn, geen strafplek. Straks wil hij daar niet meer slapen omdat hij dan denkt dat hij stout is.
Wat we gedaan hebben is een plekje achter in de keuken naast de deur vrijgemaakt. Hij zit dan voor de koelkast. Dus daar zet ik hem neer en leg dan uit waarom hij daar moet zitten. Omdat hij uiteraard aan de wandel gaat als ik er bij weg ga, blijf ik bij hem zitten, maar ik kijk hem niet aan en zeg ook niets tegen hem. Als hij een poging doet om weg te kruipen zet ik hem zonder woorden en zonder hem aan te kijken terug op zijn plek.
Maar het helpt nog voor geen meter, zodra de tijd voorbij is, gaat hij verder met waar hij gebleven was. maar goed volhouden!

Vraag: Doe je opvoeden volgens je instinct of gebruik je daar opvoedboeken bij.
Wij doen eigenlijk alles op gevoel, maar zoals van het strafplekje daar geloof ik wel erg in, dus dat doen we wel.

Carina

Instinct, opvoeden is volgens mij een kwestie van gevoel. Je doet het zoals je zelf denkt dat goed is. Natuurlijk kun je wel eens wat erover lezen, maar je moet altijd je eigen richting zoeken. Want wat bij het ene kindje wel werkt, kan bij het andere kindje niet werken.

Hoe laat gaat jou kindje op bed?

Lynn gaat tussen 7 uur en half 8 naar bed. Het dan is het ook echt tijd voor haar want dan valt ze bijna om van de slaap. En ze loopt nu sinds anderhalve week en kan merken dat lopen nog erg vermoeiend is want nu is ze eind van de dag helemaal afgedraaid.

ff denken hoor......

Hoe gedraagt jou kindje zich tegen over minder bekenden/vreemden?

Lynn is daar echt een mutsje in. Ze is dan heel verlegen. Ik opscheppen dat ze al veel kan zeggen en dan zegt ze geen woord. Terwijl andere kindjes lekker rond hollen blijft zij constant bij mij in de buurt. En als er iets gebeurt huilt ze zo, terwijl ze normaal helemaal niet snel huilt.    Vind het altijd wel sneu voor haar dat ze zich dan zo ongemakkelijk voelt. Hopelijk is ze daar snel over heen.

Bij vreemden is het geen enkel probleem voor Stijn. Hij gaat gewoon lekker zijn gang. Laatst was hier een kennis van ons, die Stijn nog nooit gezien had, die man was nog geen minuut binnen of Stijn was al bij hem op schoot gekropen. Hij geeft ook iedereen een hand en loopt dan zo mee. Ergens wel fijn, maar ik vind het ook wel eng, als iemand op straat hem een hand geeft loopt hij ook zo mee en helaas lopen er ook mensen op deze wereld die hier misbruik van maken... maar goed in de gaten houden dus.

Vraag: Kijken jullie kindjes al naar de tv en zo ja wat?
Soms kijkt Stijn naar Sesamstraat, maar eigenlijk alleen als hij zo moe is dat hij mopperig is, terwijl ik moet koken, zet ik hem er wel even voor. Heel slecht maar anders lukt het me echt niet om eten op tafel te krijgen.

Carina

Samen met Iris eet ik vrij vroeg, zo rond 5 uur. (papa eet als hij thuiskomt) Daarna kijken we samen op de bank een kwartiertje naar Sesamstraat, in het weekeind is dat niet en kijken we naar Bumba. Dit kwartiertje na het eten hebben we expres aangewend omdat mevrouw anders zo gaat lopen rennen dat ze haat eten uitspuugt. Na het kwartier is het blijkbaar voldoende gezakt en zijn er geen problemen meer. Ook is het wel gezellig hoor zo samen op de bank hangen.
Verder kijkt ze geen tv, hooguit een keer als ze ziek is. Maar ook dat komt bijna nooit voor.

Vraag: Als je kindje een meisje is. Is het dan een meisje meisje of gewoon een meisje? Klinkt wel vaag eigenlijk zo maar ik zal het even uitleggen. Iris is echt een meisje meisje, wil staartjes in haar haar, wil armbandjes aan en doet mijn ketting bij zichzelf aan..... ook doet ze mijn horloge aan en loopt er dan echt mee te pronken. Ze probeerde gisteren zelfs om mijn oorbellen aan te doen. Ze vind het ook echt heel leuk om met de dochter van vrienden die al bijna 4 is met elastiekjes, speldjes, armbandjes en dergelijke te spelen.
Dat bedoel ik dus met een meisje meisje.....

Elsa is een meisje, geen meisje meisje. Ze speelt met auto's, maar momenteel ook heel erg met haar pop aangezien we afgelopen week op kraamvisite zijn geweest. Het maakt haar helemaal niet uit waar ze mee speelt, ze heeft nog helemal niks met armbandjes of iets dergelijks.

Hoe vaak per dat smeer jij je kindje in met zonnebrand?

Terug
Bovenaan