iets leuks "gestolen"

Hoi,

Ja wij straffen wel het hangt van de situatie af wat we doen. bij   kleine "overtredingen"wordt Stijn alleen gewaarschuwd en leiden we hem af. Als hij iets doet wat echt niet mag, omdat het gevaarlijk is bijvoorbeeld, dan waarschuwen we drie keer, daarna zetten we hem in zijn strafhoekje waar hij even moet blijven zitten, zonder dat hij aandacht krijgt. Maar het helpt totaal nog niet, maar goed we houden moed!

Vraag: Wat krijgt je kindje op brood?

Stijn krijgt eigenlijk alles wel op brood wat wij ook eten, behalve pindakaas. Chocopasta vindt hij helemaal geweldig, maar dat krijgt hij maximaal 1 keer per dag. Jam doet het ook heel goed en philadelphie met bieslook vindt hij ook smullen. Gister een broodje met aardbeien gehad, smullen!!! Broodje filet american vond hij maar niet, kan ik me trouwens ook wel voorstellen.

Carina
Ps we moeten nog wel even met dit topic doorgaan hoor, we zitten bijna op de 700, dat moeten we toch halen!

Tuurlijk gaan we door tot de 700!

Erikjan eet voornamelijk jam op zijn brood, dat vindt hij echt het lekkerst. Ook nog wel eens hagelslag. Bij iets anders hoeft hij zijn broodje niet helemaal. Wel een hapje met wat anders van iemand anders, maar geen heel broodje.

VRAAG: Eet je wel eens aan andere broodvariatie, hoe vindt je kind dit?

Wij eten wel eens een duits bolletje met een plakje vlees, dat vindt Erikjan ook lekker. Maar dit soort bolletjes uit de oven vindt hij weer helemaal niks, ook geen croissantje. Wel weer gewoon bij de bakker. Wat hij wel lekker vindt uit de oven zijn saucijzenbroodjes, dan kan hij eer wel twee op als hij honger heeft!

Janine

Hier gaan croissantjes er wel goed in. Wat ook erg in de smaak valt is een plakje kruidkoek.

Lust je kind ook haring?

Mijn man was afgelopen weekend een haring aan het eten en Fieke zat te piepen dat ze ook wilde. Ik dacht, ik geef haar een stukje, ze vind het vies en is meteen klaar met het piepen. Maar haar mondje ging meteen weer open voor het volgende stukje!
Dat heb ik weer, een kind dat haring lust!

Nog nooit geprobeerd, nu eten wij zelf ook niet vaak haring, beter gezegd niet!

Vindt je kind de glijbaan ook zo leuk?

Erikjan vindt de glijbaan helemaal geweldig, wij hebben zelf zoéen aan  een grote houten schommel, maar overal vindt hij ze leuk, klein groot, maakt niet uit. Alleen als ze sicht zijn, dus zo'n koker, vindt hij ze eng?

Janine  

Wij zijn net terug van een midweek vakantie. En dat was lang genoeg voor Iris, ze vond het enorm leuk maar was wel doodmoe na 5 dagen zwemmen, strand, lekker eten, buiten zijn en heel veel spelen.

Vraag: Eet je kindje met jullie mee of krijgt het zijn eigen "aparte" eten. Komt voort uit de topic "ik ga op vakantie en neem mee", aangezien er nog potjes eten mee op vakantie gaan.
Iris is zodra ze vast voedsel is gaan eten gelijk met ons mee gaan eten. Dus ze heeft nooit potjes gehad. Wij eten altijd gezellig met zijn 3-tjes aan tafel.

Hallo,

Stijn eet ook altijd met ons aan tafel. Meestal eet hij gewoon met de pot mee, dus alles wat wij ook eten. Maar heel soms lukt het ons niet om het eten op tijd klaar te krijgen en dan krijgt Stijn een potje. Hij eet ook eigenlijk alles wel, witlof is hij niet zo dol op. Pasta is hij dol op!

Vraag: Heb je nog altijd een babyfoon?
Wij gebruiken de babyfoon nog altijd. Het huis waar we wonen is heel gehorig, dus we horen hem ook echt wel zonder babyfoon, maar we vinden het gewoon een prettig idee dat de babyfoon aan staat. Sterker nog, nu we nog een kindje hebben, hebben we twee babyfoons staan 1 voor Stijn en 1 voor Jojanneke.

Carina

Doorgaans gebruiken wij geen babyfoon; Lara slaapt vrijwel altijd door. We hebben hem het afgelopen jaar wel gebruikt als m'n schoonfamilie uit Duitsland bij ons logeerde; Lara's neefje die 5 mnd ouder is slaapt wel heel onrustig en het duurt ook altijd lang voordat hij in slaap was. Dus dan hadden we de babyfoon op de overloop staan, zodat we beide kids eventueel op tijd konden horen (voordat ze de ander wakker zouden schreeuwen). Waarschijnlijk gaan we de babyfoon wel weer meer gebruiken als ons 2e kindje geboren is (31 aug uitgerekend). Zo'n babyhuiltje is toch weer een stuk zachter en ook om te voorkomen dat Lara wakker wordt, omdat we de baby niet op tijd horen.
Maar ik moet zeggen dat ik het soms ook juist erg onrustig vind, zo'n babyfoon die bij elke kik aanslaat.

Is jouw peutertje ook al lekker bezig met "helpen"; de laatste 2 weken vindt Lara het geweldig om ons dingen aan te geven, om voor ons dingen in de prullebak te gooien of om d'r eigen bordje op tafel te zetten met tafeldekken. Ze produceert zelfs iets van "alsjeblieft" als ze iets aanrijkt! Schattig!

Terug
Bovenaan