iets leuks "gestolen"

hmm, volgens mij zijn er even weinig minimaal-2-kids-mama's actief. En aangezien mijn nummer 2 nog niet geboren is (nog 8 weken), kan ik ook de laatste vraag niet beantwoorden. Mag ik daarom ff een nieuwe vraag lanceren?

Herken je bij je kind, ondanks een "neutrale" opvoeding, specifieke meisjes- of jongensdingen? (spelen met poppen of juist auto's, met kleding oid tutten, enz)

Lara is uit zichzelf begonnen met tutten met kettingen; deed op een gegeven moment uit zichzelf elk touwtje, koordje oid om haar nek en liep dan te paraderen. Toen hebben we maar een pot met grote kralenkettingen gekocht. SInds ze staartjes/speldjes in haar haar kan vindt ze het ook leuk om daarmee te tutten.

Ook ik heb maar 1 kindje, maar kan wel die vraag beantwoorden met het feit dat iris 5 weken te vroeg was, 2925 gram woog en 48 cm lang was.

De andere vraag: Ja, ze komt zelf met elastiekjes aan om in haar haren te doen. Wil graag een ketting om en een armbandje aan, ze wil zelfs oorbellen in!! Pakt ze mijn oorbellen en houdt ze bij haar oren. Maar dat gebeurd nog niet.
Ze loopt haar knuffels te borstelen en drinken te geven en versiert ook hun met kettingen en armbandjes..... en dat alles heeft ze zelf verzonnen. Daarentegen is ze weg van tractoren en alle andere grote dingen die hier over de dijk razen. Een echt meisje, met een boeren insteek.

Vraag: wonen jullie in de stad of op een dorp?
Wij wonen op een dorp, klein. Geen kerk of winkels ofzo. Wel een snackbar en een lagere school met peuterspeelzaal. De stad is vlakbij, met 15/20 minuten staan we geparkeerd midden in het centrum.

wij wonen in een dorp maar wel een groot dorp. We hebben   veel,scholen,kerken etc. en winkelen kan je hier ook heel goed. In principe hoef je hier niet naar een stad om  ff lekker te shoppen. Ook niet toen ik zwanger was en al de babyspulletjes moest aanschaffen.

Heb je al veel foto's gemaakt van je kleintje? Hoeveel albums heb je al volgeplakt ??
Of valt het reuze mee ?!

Ik heb voor mijn doen veel foto's gemaakt van Elsa, en heb tot nu toe 2 fotoalbums vol, maar heb nog niet alles ingeplakt. Wordt tijd dat ik dat weer ga doen, eerst de foto's maar uitzoeken en dan in een nachtdienst maar weer inplakken. Hoef ik me dan ook niet te vervelen.

Welke kledingmaat heeft je kindje nu?
Elsa heeft voor broeken nu 86 en shirts maat 92.

Iris draagt nog wat restjes 86 die groot vallen. Verder draagt ze al 92 en 98. Pfff wat gaat dat vreselijk snel zeg.

Vraag: Heb je al met je kindje "geknutseld"? Wij vandaag voor het eerst, natuurlijk kleurt en verft ze regelmatig maar vandaag hebben we een collage gemaakt van uitgescheurde bloemen uit tijdschriften. Iris smeerde Pritt op de achterkant en sloeg de stukjes papier dan goed hard vast op een groter vel. Ze vond het echt geweldig en het resultaat mag er ook zijn.

Hoi,

Tekenen en kleuren doen we regelmatig, ook kleien heeft Stijn helemaal ontdekt. Maar verder zijn we nog niet. Ik wil het wel maar ben zelf totaal niet creatief en weet eigenlijk ook niet goed wat hij al wel en niet kan. TIps......

Heb je wel eens ruzie met je partner, waar gaan de ruzies dan meestal over?

Vroeger hadden wij echt nooit ruzie, sinds er kindjes zijn helaas wel eens vaker. Vaak over de opvoeding of wie nou het meeste doet. Vanochtend nog, vanmiddag kunnen mijn schoonouders niet oppassen, dus had hij gezegd dat hij thuis zou zijn. Dus ik zij dat hij dan wel moet zorgen dat hij op tijd thuis is, zodat ik op tijd naar mijn werk kan. KRijg ik naar mijn hoofd dat ik niet moet zeuren en dat ik hem er nog niet eens voor bedankt had. NOu sorry hoor maar ik word toch ook niet bedankt voor het feit dat ik elke ochtend thuis ben bij de kinderen.....

Carina

Heel herkenbaar. Mijn man werkt fulltime, ik 60%. Dus hij denkt dat ik alles thuis kan doen. Maar hij vergeet dat het met een kind erbij, en nu ook nog hoogzwanger, niet altijd even makkelijk is. Maar hij wil uit zijn werk komen, eten en lekker niets doen, ja, wel iets, tvkijken en lezen. Maar helaas, de grasmaaier is stuk, de kanten moeten gemaaid worden (1,2 hectare), het onkruid moet uit de oprit, enz. Nee, dit kan ik ook allemaal niet alleen, ook niet terwijl ik minder werk.........

VRAAG: Hoe doen jullie het met lusten en lasten tijdens het eten?

Mijn man heeft vroeger niets leren eten,. met als gevolg dat hij dus bijna niets eet (alleen aardappels, patat, pannekoeken, vlees, sla, wortels en bonen. Ook wel pasta, maar de groente laat hij liggen, enz). Maar ik wil Erikjan wel alles leren eten, nu lukt dat best, Erikjan eet prima, maar als hij gaat ontdekken dat papa dat ook niet hoeft...........

Janine

Hier ook een papa die weinig groenten lust/eet. Ik wil onze jongens wel meerdere soorten groente laten eten en inderdaad, hoe doe je dat als papa het ook niet eet?? Want als papa appelmoes eet en geen groente hoe krijg je je kinderen dan wel zo ver dat ze groente eten? Nu valt het nog mee en eten ze het vaak wel ook als papa het niet eet maar dat duurt natuurlijk niet lang. Misschien maar twee soorten groente op tafel. Pasta's vindt mijn man wel lekker maar mijn oudste zoontje vindt dat niet altijd lekker maar eet er wel wat van. Onze jongste eet tot nu toe het meeste wel. Nieuwe vraag:

Hoe vind je zoon/dochter het bij de kapper??? (als ze al eens zijn geweest)

Jari vindt er weinig aan, hij zit huilend in de stoel en blijft dus beslist niet stil zitten. Met wat afleiding lukt het aardig en wordt het haar wel geknipt maar als hij het zat is is het ook echt afgelopen. En zijn haar groeit snel dus hij moet wel regelmatig heen, hopelijk gaat het over een tijdje weer beter en blijft hij wel stilzitten. Hij moest laatst op de pasfoto voor op het paspoort en daar had hij ook geen aardigheid aan.

Terug
Bovenaan