IETS NIEUWS GEPIKT OM ELKAAR WAT BETER TE LEREN KENNEN.

Ik vind dat dat moet kunnen en zou het ook niet erg vinden als ik ergens zit waar iemand bv geeft, maar ik zou het zelf nooit doen. Mijn zoontje is bijna 6 maanden en ik geef nog steeds bv, maar ik heb het nog nooit in het openbaar gedaan. Ik zorg altijd dat ik thuis ben als hij gevoed moet worden (of bij mijn moeder of zo..).. Ik voel me er niet prettig bij als ik in een openbare gelegenheid zit..

Hoeveel dagen gaat je kindje naar de opvang?

Nul dagen naar de opvang. Ik heb toen ik zwanger was van de oudste mijn werkzaamheden buitenhuis gestopt zodat ik me volledig op het moederschap kon storten en geniet er nog teveel van om te gaan werken.

Wat is het meest rare advies wat je hebt gekregen voor je kindje van mensen die denken dat ze het beter weten?

Mijn zoontje gaat niet naar de opvang, ik zit nog steeds thuis i.v.m. bekkeninstabiliteit, maar het was de bedoeling 3 x pw 3 a 4 uurtjes naar mijn schoonmoeder.

Wat heb je tijdens je zwangerschap en/of borstvoedingsperiode gemist of mis je nog steeds?

oh sorry tegelijk.

Euhhh het meest rare advies?

Ik denk toch wel dat van mijn kraamverzorgster ik moest elke ander half uur eerst beide borsten aanleggen dan beide kanten 15 min. kolven en dan het gekolfde vingervoeden. En vervolgens was het dus al weer bijna tijd voor de volgende sessie, ik heb dit braaf geprobberd maar dit werkte dus averechts. Ik was gebroken en Jim was meer als de toegestane 10% afgevallen. In het ziekenhuis kreeg ik weer wat rust en toen is het als nog goed gekomen Jim is nu 4,5 mnd en ik geef nog steeds borstvoeding.

Oke komt ie opnieuw.

Wat heb je tijdens je zwangerschap en/of borstvoedingsperiode het meest gemist of mis je nog steeds?

Het vele koffiedrinken. Ik beperk me nu nog steeds tot twee kopjes in de morgen en s'middags een kopje, maar als ik stop met borstvoeding geven ga ik een hele dag alleen maar koffie drinken.

Hoe kijk je terug op je zwangerschap?

Ik kijk een beetje wisselend terug op mijn zwangerschap. Veel klachten gehad tijdens de zwangerschap, een vriendin verloren en mijn baan verloren, maar toen ik met verlof ging, kwam er een soort rust in me en heb ik die weken intensief genoten!!!

Roken tijdens je zwangerschap, wat vind je daar van?

Groetjes

Ik ben een echte anti-roker!!! Zwanger of niet. Ik vind het een hele vieze gewoonte en heb in mijn omgeving gemerkt dat mensen als excuus gebruiken dat ze niet kunnen stoppen. Als je wilt dan stop je gewoon. Maar roken als je zwanger bent vind ik wel zo egoïstisch. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemands baby zes dagen na zijn geboorte overleed. Die rookte in haar volgende zwangerschap een pakje shag per dag. En dan als excuus: stress van het stoppen met roken is ook niet goed voor de baby! Haar zoontje is nu ruim drie en heeft al diverse malen in het ziekenhuis gelegen met medicatie voor zijn luchtwegen en heeft, net als haar dochter van 13, drie puffen die elke dag gebruikt moeten worden. En ze rookt nog steeeds in huis, want de kinderen hebben het toch al benauwd. Ik zou haar het liefst een flinke schop onder de kont geven, maar dat helpt niet want ze heeft teveel zelfmedelijden en "kan"(lees wil) niet stoppen met roken. Oh, dit is echt geen vraag voor mij want ik word er echt zo fel van.

Vrolijker onderwerp: hoe laat je je kindje schaterlachen?

Dat is bij Feline heel wisselend. De ene keer door op haar buik te blazen, de andere keer achter elkaar kiekeboe doen.
Soms kan ze ons echt aankijken alsof we gek zijn als we zoiets doen, dus echt een ding waar ze om schaterlacht heeft ze niet.

Hoe is de relatie met ouders en schoonouders na de komst van de baby?

Terug
Bovenaan