Ik ben een echte anti-roker!!! Zwanger of niet. Ik vind het een hele vieze gewoonte en heb in mijn omgeving gemerkt dat mensen als excuus gebruiken dat ze niet kunnen stoppen. Als je wilt dan stop je gewoon. Maar roken als je zwanger bent vind ik wel zo egoïstisch. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemands baby zes dagen na zijn geboorte overleed. Die rookte in haar volgende zwangerschap een pakje shag per dag. En dan als excuus: stress van het stoppen met roken is ook niet goed voor de baby! Haar zoontje is nu ruim drie en heeft al diverse malen in het ziekenhuis gelegen met medicatie voor zijn luchtwegen en heeft, net als haar dochter van 13, drie puffen die elke dag gebruikt moeten worden. En ze rookt nog steeeds in huis, want de kinderen hebben het toch al benauwd. Ik zou haar het liefst een flinke schop onder de kont geven, maar dat helpt niet want ze heeft teveel zelfmedelijden en "kan"(lees wil) niet stoppen met roken. Oh, dit is echt geen vraag voor mij want ik word er echt zo fel van.
Vrolijker onderwerp: hoe laat je je kindje schaterlachen?