IETS NIEUWS GEPIKT OM ELKAAR WAT BETER TE LEREN KENNEN.

Hoi,

als Stijn ergens aan zit waar hij niet aan mag komen pak ik hem twee keer op, kijk hem aan en zeg nee je mag neit aan de ..... zitten. De derde keer zet ik hem in de box. Ik ga niet heel het huis ontruimen want hij moet het toch leren. En anders kan ik hem straks nergens mee naartoe nemen omdat hij zijn handjes niet thuis kan houden.

Is jou kindje qua ontwikkeling vlugger of langzamer dan jij zelf als kind was? Stijn is motorisc gezien een stuk vlugger maar verbaal absoluut niet. Hij komt nog niet verder dan mamma (heel zielig met pruillipje), pe pe (poes), khi khi (zijn broer Rick) en g g (zijn broer Tom) en pah pah (pappa).

Groetjes van Marloes

Ik geloof dat Ruben aardig gelijk opgaat als je het vergelijkt met mij vroeger. Hij lijkt qua uiterlijk ook steeds meer op mij.  Alleen sliep ik gigantisch veel en heb ik met Ruben veel te stellen qua slaap jammergenoeg!
Verder ben ik er eerlijk gezegd niet zoveel mee bezig. Vind het leuk als hij weer wat meer kan, zeker omdat er voor hem dan weer een frustratie overwonnen is, maar verder hebben we geen haast. Het komt allemaal wel...

Hoe ervaar je de combinatie werken en voor je kindje zorgen? Ben je tevreden met de hoeveelheid dagen dat je werkt en thuis bent?

ja daar ben ik zeer te vreden over.
op maandag breng ik samir bij me schoonmoeder om half 3.
en dan haal ik hem om 5 uur weer op.
en afentoe de woensdagen ook.
werk eigenlijk 10 uur die schrijf ik ook maar werk er mischien 6.

groetjes saloua

oppas of kinderdagverblijf.
wat vindt je beter ook kwa ontwikkeling

Nu is dat voor mij niet zo van toepassing, want ik ben gestopt met werken na de geboorte van onze 1e zoon Mike.
Maar zou ik die keuze moeten maken, dan zou ik kiezen voor oppas en later naar de peuterspeelzaal ( gaat mijn zoon nu ook) brengen. Ik ben van mening dat omgang met andere kinderen stimulerend is voor de ontwikkeling, maar denk niet dat je kind daarvoor naar kinderdagverblijf moet. Maar die keuze is ieder voor zich

En dan mijn vraag...
1 april wordt de kinderbijslag weer gestort, wij houden dit bedrag echt specifiek voor kleding en schoenen voor de kinderen, maar je hoort vaak genoeg anders.
Hoe zit dit bij jullie?

Groetjes, Achnita
mama van  Mike (8-11-04) en Brian (25-07-07)

Zodra de kinderbijslag binnen is, ga ik lekker shoppen. Voor de kinderen, dat wel. Maar het is er eigenlijk bijna altijd zo weer doorheen. Alleen al een paar schoenen voor de oudste kost een vermogen. Vaak ga ik twee keer in het jaar de stad in, en ga een hele dag kleding kopen voor de kinderen. Tussendoor moet ik vaak ook nog dingetjes halen, zoals ondergoed, sokken en voor mijn oudste zoon geregeld nieuwe broeken (haal ze tegenwoordig maar bij de Zeeman, hij houd ze nog geen maand heel)

Mijn vraag: Hoe vaak ga je naar de kapper en wat laat je doen?

Ik zelfkom hooguit twee keer in het jaar bij de kapper. Dan laat ik er weer een stukje vanaf halen. Mijn pony knip ik zelf geregeld bij.
Er is echter geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zelf het haar van mijn man of dochter te knippen. Mijn dochter heeft een boblijn. Zodra die te lang wordt zit het voor geen meter meer. Zijn gaat dus zo'n 1 keer in de 6 á 8 weken. Zodra mijn man wilde krullen begint te krijgen, dan stuur ik hem ook!

Wat doe je op zo'n regenachtige en winderige dag als vandaag als je naat buiten moet. Pak je de auto, de fiets of de wandelwagen?
Ik moest zelf net Eva ophalen van de PSZ. Bas is meegeweest in de draagzak. Kon hij wel waarderen, want hij is graag bij dicht bij mama op het moment. En die wind en druppels in zijn gezicht, het leek hem nie te deren.

Groetjes, Karin

Wandelwagen denk ik, ligt er aan hoe ver ik moet. Ik kan nog niet fietsen en ook niet echt ver lopen i.v.m. bekkeninstabiliteit. Maar ik vind het heerlijk om buiten te zijn weer of geen weer en onze Jim lijkt ook een echt buiten kindje te zijn.

Wat vind je er van als je ouder cq. schoonouders zich bemoeien met de opvoeding en hebben ze een beetje de zelfde opvattingen als jullie.

Ik vind het af en toe niet leuk als mij verteld word hoe ik iets aan moet pakken als ik niet om advies gevraagd heb, mijn schoonmoeder wil dit af en toe nog wel eens doen. Verder hebben we in de grote lijn wel de zelfde opvattingen alleen is mijn schoonmoeder wel wat hard met straffen, zij gaat het meeste oppassen dus ik moet het er wel over gaan hebben met haar maar vind dit lastig. Wil haar niet voor de neus stootten

Ik vind het niet erg als ze dat doen, maar wel tot een bepaalde hoogte.
Ze mogen gerust hun mening geven, maar als wij het daar niet mee eens zijn gebeurd het gwn niet.

Geloof je in iets na de dood?

Terug
Bovenaan