ik word een thuisblijfmoeder en ben het zat me te verdedigen!

Geen van ons hoeft zich te verdedigen vind ik persoonlijk.
Een ieder maakt eigen keuzes die passen bij wat zij willen en wat er kan na hun mogelijkheden.
Wil je thuisblijfmoeder zijn prima, ga je parttime werken ook prima, werk je fulltime dan kan dat ook.
Het is wat je wil en wat je kan, financieën hebben daarin vaak een grote en doorslaggevende rol.
Ik ben parttime gaan werken, maar werk onregelmatig en heb het zo kunnen afspreken dat ik of mijn man bijna altijd thuis zijn en als het nodig is komt mijn moeder 1/2 keer per week een uurtje oppassen omdat we het dan net niet redden. Ik moet om half 5 s'middags naar mijn werk en mijn man komt om half 6 s'middags thuis. Mijn moeder komt dan hier een uurtje oppassen.
De rest zijn we beide of 1 van ons thuis.
Daar voelen wij ons goed bij, maar eerlijk is eerlijk, als het financieel haalbaar zou zijn, zou ik het liefst fulltime thuis willen zijn. Maar dat is, nu in ieder geval, nog niet haalbaar.

Ik denk dat veel moeders zouden willen dat ze fulltime thuis konden zijn, maar veel het  niet kunnen vanwege het inkomen. Maar er zijn er ook veel die het gewoon lekker vinden om een paar dagen of misschien wel fulltime te blijven werken. Geen van de opties is verkeerd of hoeft verdedigd te worden. Een ieder heeft een eigen mening daarover.

Zelf ben ik geen voorstander van fulltime blijven werken en het hebben van een kind, kind elke dag naar oppas of kdv, dat zou niet mijn keuze zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik ouders die dit wel doen veroordeel, zij maken hun eigen keuze met hun eigen motivatie en redenen.

Alice
mv Eva 27-09-2008

Er is net nieuws geweest, dat er in een vlaams  kdv   2 kindjes zijn doodgestoken en 1 volwassenen. En er zijn ongeveer 20 gewonden. En dan gaan jullie een gevecht onderling aan, wie er beter ofzo is, of wie er het zoveel zwaarder heeft! Mensen HOU OP!!!!! Het zou jouw kind zijn!!!   Doe gewoon waar je als moeder en vader zijnde het beste  bij voelt!
Met je kind thuis of werken, het maakt niet uit, als je kind maar veilig en liefdevol word opgevoed!!! Dat is het belangrijkste.

En dat is MIJN mening!!!!!!!!!!!!!!!

En geniet lekker van jullie zwangerschap

hallo allemaal,

Allebei de kanten hebben naar mijn mening net zoveel voor als nadelen. Ik ga zelf voor de gulden middenweg. Ik vind wel dat zowel ouders die thuisblijven voor hun kinderen als ouders die ervoor kiezen om te gaan werken, en met name die meer dan part-time werken zich teveel moeten verdedigen. Het is jullie opvoeding en iedereen kiest er zelf voor hoe ze deze inrichten. Dan komen de part-time moeders er in de ogen van de samenleving er nog het beste af........maar wat wil dat dan zeggen?

Groetjes Brechtje

Hoezo hou op? Wat is er mis met een goede discussie? Het is net wel prettig om diverse reacties en meningen  te lezen! Er is hier toch geen sprake van ruzie geloof ik?!

En wat er op dat KDv is gebeurd is diep triest, Maar dat staat totaal los van deze discussie! Er zijn genoeg verhalen bekend van gezinsdrama's waar papa lief of mama lief het eigen kroost ombracht! Maar in principe mag je ervan uitgaan dat een KDv gewoon veilig is.

En wat er gezegd wordt over die jonge leidsters in een KDv die andere keuzes maken als de oduers....Tuurlijk zul je er leidsters bij hebben die pedagogisch niet goed bezig zijn,. Maar neem van mij aan dat heel veel ouders dat ook doen! Ik ben ervan overtuigd dat er zat kindjes zijn die meer normen en waarden zouden leren als ze naar een KDV zouden gaan dan dat ze thuis zitten. Hoeveel kinderen zitten er niet thuis de hele dag voor de TV, omdat meoders geen fut heeft om iets met ze te doen?
Mijn zoontje vindt het in ieder geval erg leuk om naar het KDv te gaan(2 dagen) De andere dagen heb ik energie omn leuke dingen met hem te doen! Bovendien houden ze bij het KDv ook obersvaties bij en kunnen zo ook signalen doorgeven aan ouders als er dingen niet zo goed lopen. Ouders zien dit soort dingen vaak zef niet.

Groetejs!

Ik denk zelf dat het er op dit onderwerp heel netjes aan toe gaat, we komen eigenlijk steeds tot de conclusie dat je moet doen wat bij je past en wat financieel haalbaar is. Misschien heb ik de titel van dit onderwerp verkeerd opgesteld en had ik er meer iets van moeten maken van, ben je de vooroordelen ook zo zat, maar ja dat is achteraf.

Natuurlijk is het erg wat er in Belgie is gebeurd, maar dat veranderd denk ik weinig aan de keuzes die de (bijna) mama`s hier hebben gemaakt. Ik hoor trouwens net dat er 1 volwassene en 1 kind overleden zijn en 10 gewonden, niet dat het feit opzich daar mindre erg van wordt.

Ik nodig iedereen uit zijn verhaal te doen en zijn mening te geven. Dat was het doel van dit topic.

groetjes Baukje

Nou ik denk daar iets anders over, maar misschien moet ik me dan ook maar niet mengen in dit soort discussies..

Dingen zoals: Met betrekking tot de opmerking dat thuisblijfmoeders het zo zwaar zouden hebben. Wat een gelul. Werkende ouders hebben dezelfde zorg en huishoudelijke taken.

Wat is het weer gezellig hier! Is het nu echt zo moeilijk normaal je ervaringen op te schrijven?

Meid wat een agressie zeg. Ben je zo gefrustreerd? Dit topic was volgens mij nou net NIET bedoeld om andere moeders de grond in te stampen maar blijkbaar heb jij daar een ander idee over.

ik word zo ziek van de thuisblijfmoeders die lopen te zeuren dat ze zich constant moeten verdedigen en vervolgens de werkende moeders tot op de grond toe af kraken.

Dit soort dingen zie ik toch duidelijk anders, dan een normale discusie... Het zullen mijn hormone wel zijn..

Dus daarom schreef ik, dat er ergere dingen waren dat dit!   En ik schreef ook dat het mijn mening was. en dat is toch oké??

Nou succes met jullie beslissing of je gaat werken of niet.

Groetjes

Eerlijk gezegd hou ik van een goede discussie, maar ik vind dit niet echt netjes meer. Alleen het feit dat er wordt gezegd: "Je hoeft niet te reageren..." Waarom niet????
Laten we geen denigrerende opmerkingen maken en proberen niet te bagatalisren. Jouw mening is jouw mening en je mag iets best onzin vinden, maar opmerkingen als "... dat is gezeur..." geven weer dat jij jouw mening maatgevend vind en dat is gewoon niet zo..... miljoenen mensen en miljoenen inzichten..... laten we elkaar wel een beetje ruimte blijven geven...

SUCCES DAARMEE!

Terug
Bovenaan