is het nou echt zo slecht roken tijdens je zwangerschap

hallo

ik wil toch even reageren
ik heb ook gerookt in mijn zwangerschap plus had de pech me vader overleed toen ik 6 maand zwanger was dus nog meer roken en stoppen had ik geprobeerd maar ben uit eindelijk van 1 pakje naar 6 peukies per dag gegaan en jah toen me vader stierf werd dat weer veel meer maar je kies er zelf voor en toen me dochter geboren werd zij de gyno dat mijn placenta er super gezond uit zag   en toen zei die ik niet rookte ik zo jah wel en daar stond ie even verbaast van te kijken en heb veel gerookt   na overlijden van me vader ik kon me verdriet niet uiten want de baby liet duidelijk merken dat ze dat niej leuk vond kropte alles op en dan is een peukie toch even lekker en mensen die rokten geen kinderen waard zijn is gewoon onzin de een is de ander niet en laat iedereen in zijn waarden en vragen zijn er om gesteld te worden   kijk als je op bezoek gaat bij mensen die wel roken   zit je er ook in dus dan is niemand kinderen waard want overal word wel gerookt toch dus denk eerst na voor er iets gezegt word want mensen   zijn maar mensen liefs carola

Hoi Carola,

Ik denk dat je het mis hebt met dat er overal wel gerookt wordt. Ik denk dat er nog maar weinig mensen zijn bij wie er in huis gerookt wordt.
En de openbare gelegenheden natuurlijk niet meer.
Ik heb niet direct een dramatisch emotioneel en messcherp oordeel klaar hier over rokers. Maar tuurlijk vind ik het ook slecht...daar hoeven we niet eens over te discusieren.
Ik zou het niet op   mijn geweten willen hebben dat mijn kind iets er aan overhoudt (wat nooit te bewijzen valt) en dat je constant maar moet denken:  "als ik nu níet gerookt had", was het dan misschien anders geweest?"...
Overigens is het gerook van anderen voor mijn dochtertje funnest. zij heeft een chronische luchtwegaandoening, nou dan snap je het wel. voorheen liet ik in een goede bui wel eens mijn schoonmoeder roken in de woonkamer. (ff luchten, dacht ik dan) maar dat is nu dus anders, want ik weet dat ook al was het de vorige dag dat er gerookt werd (terwijl mijn dochter boven lag) zij er alsnog last van heeft.Want het werkt nog door die rook van de vorige avond...

hoi allemaal,

ik wou ondanks de domme vraag toch ook nog even reageren,

ik zelf ben ook een roker nu in mijn tweede zwangerschap ook.
iedereen weet wat al zo vaak is gezegd dat roken niet goed is maar tegenwoordig is niks meer goed nou heb je al de reclame dat fruit niet goed is wel voor je lichaam maar weer niet voor je tanden, dus allemaal oppassen met fruit anders rotten je tanden je mond uit.

mijn moeder heeft met alle vijf ons kinderen gerookt en alle vijf zijn we nooit ziek mijn schoonmoeder is 9 maanden ziek geweest van de zwangerschap en kon elke dag alleen maar een geroosterde boterham met een heel erg rauw gebakken biefstukje wegkrijgen.

vroeger wisten ze helemaal niet wat allemaal slecht voor je is en moet je kijken hoeveel mensen er op de wereld zijn.

denk je dat uitermaten gezond leven ook goed voor je is moet je kijken hoeveel mensen er tegenwoordig jong komen te overlijden aan een hartaanval door het gestresde leven wat we tegenwoordig leiden, iedereen moet goed presteren en wat denk je van al die vrouwen die tegenwoordig eerste carieren willen maken en die dus heel laat aan kinder beginnen die op hun 40 moeder worden van hun eerste kind. die moeten tegenwoordig allemaal ivf omdat ze zelf niet zwanger kunnen raken.
het is bewezen hoe ouder je aan kinderen begint des te meer complicaties krijg je tijdens je zwangerschap, miskramen, vroeg geboortes dood geboren kinderen en kinderen met down syndroom.

conclusie: tegenwoordig is niks meer goed gezond leven niet, eerste carriere maken, en roken tijdens de zwangerschap niet en wat nog niet meer.

iedereen moet zijn leven leiden zoals die dat zelf wil
als jij wil blijven roken moet je zelf weten als je laat aan kinderen wil beginnen, moet je zelf weten als jij carriere maken belangrijker vind dan een risico vollere zwangerschap

ik ken ook iemand die leeft gezond rookt niet drinkt niet en bij de tweede zwangerschap klopte het hartje niet meer met drie maanden je weet niet waarom het de een wel gebeurt en de ander niet mijn broertje overleed met 13 jaar door een ongeluk dus niet omdat mijn moeder gerookt heeft maar gewoon door een selectie procedure door de natuur als je echt kwaad wil zijn wees dan kwaad op de natuur die maakt namenlijk de beslissingen wie blijft leven en wie niet

afz. een rokende moeder van een gezonde jongen van bijna 3 en zwanger van de tweede

wat een ontzettend domme vraag!!
is roken nou echt slecht???
sorry hoor ,ik heb hier geen woorden voor.
als het dan nog niet duidelijk is.............

quote: tineke240 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-02-2008 09:03:23'));

hoi allemaal,

ik wou ondanks de domme vraag toch ook nog even reageren,

ik zelf ben ook een roker nu in mijn tweede zwangerschap ook.
iedereen weet wat al zo vaak is gezegd dat roken niet goed is maar tegenwoordig is niks meer goed nou heb je al de reclame dat fruit niet goed is wel voor je lichaam maar weer niet voor je tanden, dus allemaal oppassen met fruit anders rotten je tanden je mond uit.

mijn moeder heeft met alle vijf ons kinderen gerookt en alle vijf zijn we nooit ziek mijn schoonmoeder is 9 maanden ziek geweest van de zwangerschap en kon elke dag alleen maar een geroosterde boterham met een heel erg rauw gebakken biefstukje wegkrijgen.

vroeger wisten ze helemaal niet wat allemaal slecht voor je is en moet je kijken hoeveel mensen er op de wereld zijn.

denk je dat uitermaten gezond leven ook goed voor je is moet je kijken hoeveel mensen er tegenwoordig jong komen te overlijden aan een hartaanval door het gestresde leven wat we tegenwoordig leiden, iedereen moet goed presteren en wat denk je van al die vrouwen die tegenwoordig eerste carieren willen maken en die dus heel laat aan kinder beginnen die op hun 40 moeder worden van hun eerste kind niemand zegt toch ook tegen deze vrouwen dat je zwanger moet raken voor je dertigste van je eerste kind om risico's te voorkomen. die vrouwen  moeten tegenwoordig allemaal ivf omdat ze zelf niet zwanger kunnen raken. dat is ook een steed  groter worden probleem maar hoor je daar iemand over? nee tuurlijk niet ga de rokers maar uitmaken voor slecht moeders (ben benieuwd hoe oud lilian was toen ze zwanger raakte van haar eerste kind) maar dat vraagt niemand terwijl,  het bewezen is  hoe ouder je aan kinderen begint des te meer complicaties krijg je tijdens je zwangerschap, miskramen, vroeg geboortes dood geboren kinderen en kinderen met down syndroom.

conclusie: tegenwoordig is niks meer goed gezond leven niet, eerste carriere maken, en roken tijdens de zwangerschap niet en wat nog niet meer.

iedereen moet zijn leven leiden zoals die dat zelf wil
als jij wil blijven roken moet je zelf weten als je laat aan kinderen wil beginnen, moet je zelf weten als jij carriere maken belangrijker vind dan een risico  loze zwangerschap

ik ken ook iemand die leeft gezond rookt niet drinkt niet en bij de tweede zwangerschap klopte het hartje niet meer met drie maanden je weet niet waarom het de een wel gebeurt en de ander niet mijn broertje overleed met 13 jaar door een ongeluk dus niet omdat mijn moeder gerookt heeft maar gewoon door een selectie procedure door de natuur als je echt kwaad wil zijn wees dan kwaad op de natuur die maakt namenlijk de beslissingen wie blijft leven en wie niet

afz. een rokende moeder van een gezonde jongen van bijna 3 en zwanger van de tweede

tja,het is  logisch dat je een excuus probeert te verzinnen.
mischien schuldgevoel.
je spreekt toch over een levend wezentje in je buik,die er helaas niks over te zeggen heeft.
nogmaals ieder zijn keus.

ook ik heb hier al eerder over geschreven.

maar waar ik zo niet goed van word is het VROEGAH !!! vroeger mog het wel, vroeger dit, voreger dat.
 DAMES, toen was er niet bekend wat er nu bekend is. DUH.

Het is gewoon weer een excuus voor de verslaving. jammer dat niet iedere aanstaande moeder het kan en wil. maar goed ieder zijn keuze, gelukkig niet de mijne.

gr. Bambi

ik blijf het mooi vinden hoe iedereen afgeeft op de rokers maar niet op de oudere moeders terwijl dat ook WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN  IS.

daar zouden we een forum over moeten houden
wat vinden jullie van vrouwen die op hun 35 ste moeder worden van hun eerste kind

ik weet al wat de mensen gaan schrijven MOETEN DIE VROUWEN TOCH ZELF WETEN. ondanks dat het helemaal niet goed is om op die leeftijd voor het eerste moeder te worden

de beste leeftijd voor een vrouwlijk lichaam om zwanger te raken van hun eerste kind is 25 deze vrouwen doen het dus tien jaar later en dan vinden ze het gek dat ze niet op eigen houtje  zwanger kunnen worden.

dit is mijn mening, tuurlijk weet ik dat roken niet goed is voor je kind maar ik verzin er geen excuus voor.
en die vrouwen die laat aan kinderen beginnen weten ook dat dit complicaties met zich meebrengt maar toch beginnen ze laat aan kinderen en wat geven ze jouw als antwoord als je ze vraagt waarom zo laat?

groetjes tineke

Terug
Bovenaan