is het nou echt zo slecht roken tijdens je zwangerschap

daar gaan we weer?????
roken vind ik totaal wat anders dan een oudere moeder
doe toch gewoon normaaal.
je maakt je eigen compleet belachelijk!!!!!!!

quote: jojo32 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2008 09:07:34'));

daar gaan we weer?????
roken vind ik totaal wat anders dan een oudere moeder
doe toch gewoon normaaal.
je maakt je eigen compleet belachelijk!!!!!!!

hoezo is dat anders dan je neemt dan toch dezelfde risico's je kiest dan toch ook voor een risco volle zwangerschap omdat je wet dat oudere leeftijd commplicaties met zich meebrengt het is allemaal bewezen roken is slecht en op ouder leeftijd een kind krijgen is slecht. waarvoor denk je dat de combinatie test er vanaf 35 jaar zoiezo bij zit omdat je zoveel kans hebt op een gezond kind!!!!

Oeioeioei, wat heb ik het lang vol kunnen houden om niet te reageren op dit topic... Maar nu moet het toch even...

Tineke, ik begrijp je punt. Maar het is toch geen reden om te blijven roken??? Zo van: er zijn ook vrouwen die op 35-jarige leeftijd een kindje krijgen, DUS ik mag gewoon doorroken?

Roken is slecht. Slechter dan stress. Een kind op latere leeftijd krijgen is meer risicovol dan op jongere leeftijd. Maar deze twee dingen staan los van elkaar.

Ik hoop dat iedereen hier die zwanger is en rookt de kracht vindt om te stoppen. Ik snap dat dit doorzettingsvermogen kost, maar dat heb je er toch voor over???!!!

Groetjes, Jose

HOI TINEKE..........

LILIAN HIER!!!!!!!!!!!!!!!!

Jij wil weten hoe oud ik was toen ik zwanger was van mijn eerste TWEE kinderen!!!!! nou toen ik zwanger werd   was ik 29!   oooh ik hoop dat dat voor jou in de goede leeftijdscatagorie valt!!!
en dan zal ik je nog wat vertellen /uitleggen want je klinkt niet bijster slim!{ja dat durf ik zomaar te zeggen na een paar berichtjes van je gelezen te hebben!!}
1] ik werd zwanger van een tweeling helemaal NATUURLIJK   dus zonder ivf enzo.....
2] Vrouwen die zwanger zijn van een tweeling hebben 8 x zoveel kans op een vroeggeboorte , zonder naar de leeftijd te kijken!!!!!!!!want ze dragen twee kindjes in hun buik [ja ik leg t ff uit voor je]
3] met een tweeling heb je een [meestal] veel zwaardere zwangerschap als bij één kindje   en je hebt nogal wat meer kans op complicaties!![moeilijk woord he!!! doe maar ff google....]

en DAN T BELANGRIJKSTE     als je moeder wil worden dan wil je voor dat je kind geboren word   al t allerbeste voor je kindje!!!
dus............daarom stoppen veel mensen met roken !!! omdat er 1000x is bewezen dat je met roken je eigen kindje vergiftigd!! bij elke trek aan je sigaret en bij elke inhalatie[alweer een moeilijk woord !!] geef jij je kind weer wat gif in  zijn of haar's  kleine lichaampje.......!!!!!!!
en dat men VROEGER   gewoon door rookte   dat was omdat men toen niet wist hoe erg t was ,als je doorrookte!!
en de natuurlijk waren er toen ook al mensen zoals jij: die gewoon andere dingen gaan zoeken om   op af te geven!!! ALLES om maar je verslaving te ontkennen!!!!!
want     neeeeee   jij vergiftigd je kindje niet!!! nee kijk maar eens naar oudere vrouwen die zwanger worden....??!!!die zijn pas fout bezig.......
dit gaat niet over ouder vrouwen die zwanger worden!!! dit gaat over roken in jou zwangerschap.................
jij wilt gewoon niet zien   dat JIJ fout bezig bent!! JIJ ROOKT    , EN JIJ VERGIFTIGD JE EIGEN KINDJE.......!
nou zeg maar dat t niet zo is...!................. alles buiten beschouwing gelaten moet je nu alleen naar jezelf kijken!!

ik hoop voor jou kindje dat hij/ zij toch gezond geboren word en dat je ooit nog van je verslaving af komt .......

en je zal wel weer heel wat tegen commentaar hebben.... dat mag... maar deze topic  draait om een ding"IS ROKEN SLECHT VOOR JE KINDJE??????
JJJJAAAAAAAAAA!!!!!!!!! en onkenning is een deel van de verslaving!!

nou ik hoop dat ik antwoord heb gegeven op je vraag ..... en t intereseerd me weinig wat mensen zeggen maar als mijn naam genoemd word ....dan reageer ik graag ff!!
veel liefs lilian

Dat roken slecht is voor het ongeboren kind, zijn we inmiddels uit.

Om nu te zeggen dat mensen die roken geen kinderen mogen krijgen gaat me veel te ver. Er zijn zoveel dingen die slecht voor jou en voor je ongeboren kind zijn, of je er zelf nu wel of geen invloed op hebt. Ik neem aan dat iedereen het beste met zijn kind(eren) voor heeft en daar ook zijn best voor doet. Dat is iets wat je alleen zelf kan beoordelen.

Zolang dat het geval is, ben je het waard om kinderen te krijgen.

Groetjes Paula

Volgens mij moet mammanellie eens leren zichzelf te beheersen, voordat ze over anderen begint. Het laatste woord zegt al genoeg. Dan kom ik nog even terug over het topic bij september-mamma's dat gaat over een vol kinderdagverblijf. De reactie hierop was ook niet bepaald beheerst.

Kennelijk vind je het wel goed om je kind schade toe te brengen door te roken, maar niet goed dat kinderen proffessionele opvang krijgen. Wie het in zijn hoofd haalt om te werken terwijl je kinderen hebt is volgens mammanellie geen kind waard. Waar liggen hier de prioriteiten???

Proest!!!

En in wat voor problemen zou de moeder van Elin dan moeten komen?

Whahaha....

Terug
Bovenaan