IUI - ervaringen delen?

Dit topic heb ik trouwens helemaal doorgelezen. Ik wil jullie allemaal veel succes wensen. Moet nog wel even proberen te onthouden welk verhaal bij welke naam hoort, maar dat komt vanzelf wel.

Het is ergens fijn om te lezen dat er overal wel herkenning te vinden is.

Ik heb ook gewoon tegen beter weten in, die dipstick zwangerschapstesten gedaan vanaf afgelopen maandag. Slaat echt nergens op en natuurlijk allemaal negatief.
 
@Dromer in al die tijd en na al die miskramen begin je de hoop een beetje te verliezen.. nog maar even duimen en hopen dat er toch een wondertje is.

Hoe is het met jou? In de wachtweken nu toch ook?
Hier ook erg spannend, rond dag 7 na de IUI wel wat kramp (beurs gevoel) in mijn onderbuik dus hoop dat dat de innesteling was, maar heb nu (dag 9) eigenlijk heel weinig symptomen. Maak mezelf soms helemaal gek.

Hoi,

Ik merk nu toch dat ik behoefte heb aan een soort online omgeving met mensen die weten waar je het over hebt.

Hier: 1knd uit andere relatie. (Spontane zwangerschap, tijdens gebruik van de pil). Nu 9 jaar samen met iemand anders, en getrouwd … en willen graag nog een kindje. Echter is dit nog steeds niet gelukt zonder hulp.
Ik ben 35 hij 40. Hij heeft schildkl problemen en medicatie daarvoor, en is verminderd vruchtbaar. Wat inmiddels beter is geworden na maandenlang gebruik van proceed. En mogelijk door de schikdk meds.

1x iui gehad, nu 13 dagen geleden. Maar nu heb ik toch het gevoel dat de menstruatie komt. Al is het wel zo bij mij, dat als ik bang ben voor bepaalde pijn, of er bij stilsta, dat ik het ook krijg. Alsof ik soms pijn kan jinxen. Heel raar. Dat werkt zowel bij hoofdpijn, rugpijn als bij buikpijn voor mij.

dinsdag F meting op 18mm. Gonasi injectie gehad op een woensdagavond, vrijdagochtend iui. Verder geen hormonen of iets gehad. Het was m’n eigen cyclus.

Echter was volgens de app die ik al jaren trouw invul, mijn eisprong op woensdag. Wat me zorgen maakte. Tijdens deze 1x iui heb ik verder geen hormonen gehad. Wel een paar keer een echo en de F’s groeide netjes 2mm per dag.
Ik heb niks gehoord over ovulatie testen doen. Ik ben daar ook al maanden mee gestopt.

En op internet lees ik overal mensen die zeggen dat ze thuis elke dag moeten temperaturen en moeten testen. Ik denk dat ik hier maar even naar ga vragen in het ziekenhuis.

Eisprong voel ik niet, of ik herken het gevoel niet.
Verder ben ik altijd wel redelijk regelmatig en schommelt mijn cyclus tussen 28 en 30 dagen.

Heel erg veel erover praten met M gaat niet. Hij voelt zich al gauw onder druk gezet. Terwijl ik dat helemaal niet wil of bedoel. Hij heeft het moeilijk met het ( in zijn ogen ) falen van z’n lichaam. Daarom is zijn libido ook -10. Helaas. Niet eens helaas om de kinderwens, maar voornamelijk om de intimiteit.


Ik vind het allemaal behoorlijk lastig. Vooral omdat m’n vorige zwangerschap gewoon ineens een feit was. Ik heb al jaren in m’n achterhoofd zo’n stemmetje dat dit de reden is geweest waarom die zwangerschap er was. Soort “enige kans”.
Ik weet wel dat dat nergens op slaat. Maar toch.
Ik heb ook steeds mijn twijfels bij de timing van de IUI (en de ovitrelle die ik spuit 36 uur van te voren). Ik heb morgen een telefonisch consult, doen ze bij ons altijd na 3x IUI, dus dan ga ik het wel even voorleggen en vragen of ze misschien ook met ovulatietesten kunnen werken.
 
Hier ook erg spannend, rond dag 7 na de IUI wel wat kramp (beurs gevoel) in mijn onderbuik dus hoop dat dat de innesteling was, maar heb nu (dag 9) eigenlijk heel weinig symptomen. Maak mezelf soms helemaal gek.


Ik heb ook steeds mijn twijfels bij de timing van de IUI (en de ovitrelle die ik spuit 36 uur van te voren). Ik heb morgen een telefonisch consult, doen ze bij ons altijd na 3x IUI, dus dan ga ik het wel even voorleggen en vragen of ze misschien ook met ovulatietesten kunnen werken.
Oh dat is wel netjes dat ze dat doen.
Ja, ik zou dat gewoon bespreken. Ik ga dat ook doen als deze poging niet lukt.

Vandaag echt de hele dag menstruatiekampen gehad. Begin te twijfelen of het nog innesteling pijn kan zijn ( heb gegoogled ). Normaal breken de dijken als ik m’n menstruatie heb, ‘s avonds door. Rond een uur of 8. Maar nog niks te zien. Wel heb ik steeds het gevoel dat het er is. 10x naar de wc, maar niks te zien.
 
Laatst bewerkt:
Hallo dames,

Ik zit al een tijdje in dit forum maar denk dat ik deze topic nodig heb en mocht het niet zo zijn hoor ik het graag

Na jaren proberen kreeg ik te horen dat ik met iui mag beginnen en dan het spuiten van overtrille. Ik heb het tot nu toe uitgesteld omdat ik straks aan mijn nieuwe baan mag beginnen in de zorg. Nu vraag ik mij af dames is dit traject te combineren met werk?

Ik heb de folder gelezen en kreeg wel beetje stress hoe ik het dan moet doen en regelen en ik wil niet bij de eerste dag aangeven dat ik een traject in ga. Ik heb ook geen idee hoe lichamelijke of mentaal zwaar het zal zijn maar goed ik ben bang als ik dan te lang wacht ik mijn plek in het zkh kwijt raak.

Alvast bedankt
 
Hallo dames,

Ik zit al een tijdje in dit forum maar denk dat ik deze topic nodig heb en mocht het niet zo zijn hoor ik het graag

Na jaren proberen kreeg ik te horen dat ik met iui mag beginnen en dan het spuiten van overtrille. Ik heb het tot nu toe uitgesteld omdat ik straks aan mijn nieuwe baan mag beginnen in de zorg. Nu vraag ik mij af dames is dit traject te combineren met werk?

Ik heb de folder gelezen en kreeg wel beetje stress hoe ik het dan moet doen en regelen en ik wil niet bij de eerste dag aangeven dat ik een traject in ga. Ik heb ook geen idee hoe lichamelijke of mentaal zwaar het zal zijn maar goed ik ben bang als ik dan te lang wacht ik mijn plek in het zkh kwijt raak.

Alvast bedankt
Mijn werkgever weet het en ik krijg alle ruimte. Maar ik werk hier ook al 8 jaar.

Je moet denk ik voor jezelf bedenken wat momenteel op 1 staat. Daarbij vind ik iui niet echt veel impact hebben op het werk. Maar ik zit ook pas in ronde 1.
 
Hallo dames,

Ik zit al een tijdje in dit forum maar denk dat ik deze topic nodig heb en mocht het niet zo zijn hoor ik het graag

Na jaren proberen kreeg ik te horen dat ik met iui mag beginnen en dan het spuiten van overtrille. Ik heb het tot nu toe uitgesteld omdat ik straks aan mijn nieuwe baan mag beginnen in de zorg. Nu vraag ik mij af dames is dit traject te combineren met werk?

Ik heb de folder gelezen en kreeg wel beetje stress hoe ik het dan moet doen en regelen en ik wil niet bij de eerste dag aangeven dat ik een traject in ga. Ik heb ook geen idee hoe lichamelijke of mentaal zwaar het zal zijn maar goed ik ben bang als ik dan te lang wacht ik mijn plek in het zkh kwijt raak.

Alvast bedankt
Hallo Breezy,

Welkom bij dit topic. Ik kan je wel wat vertellen over mijn ervaring. Vorig jaar ben ik ook begonnen met een nieuwe baan (de zorg). Wij konden onverwacht heel snel starten met het traject waardoor ik na 2 maanden al heb aangegeven hoe mijn situatie was. Mijn werkgever heeft heel fijn gereageerd en ik kreeg alle ruimte voor mijn afspraken. Helaas heb ik na 3/4 jaar toch veel last gekregen wat spanningsklachten. Enerzijds omdat ik mijn cliënten elke keer moest afbellen en ik mij daar heel erg verantwoordelijk voor voelde en anderzijds omdat ik onvoldoende stil heb gestaan bij mijn eigen emoties. Ik ervaar het heel erg als tussen hoop en teleurstelling leven. Ik heb te laat gemerkt dat ik over mijn grenzen ben gegaan en ben daardoor deels in de ziektewet gekomen. Ook hier heeft mijn werkgever heel fijn op gereageerd. Ik denk dat iedereen heel erg anders reageert op zo’n traject. Vooraf had ik ook nooit verwacht dat het zo’n impact kon hebben en dachten wij vooral dit doen wij “even”. Dat even blijkt nu al een jaar te zijn, maar we blijven goede moed houden.

Ik heb wel een sterke mening over wat prioriteit heeft. Omdat wij vrouwen zijn hoeft dat niet te betekenen dat wij of onze carrière/werkplezier of onze kinderwens op de eerste plek hoeven te zetten ten koste van het andere. Je werkgever zal vast ook hebben bedacht toen ze jou aannamen dat je waarschijnlijk op een leeftijd zit dat een mogelijke kinderwens een rol speelt.

Heel veel succes met je keuzes en hopelijk mag jou wens snel in vervulling komen
 
Mijn ervaring van IUI combineren met werk; praktisch gezien gaat dit bij mij redelijk makkelijk. Ik heb een kantoorbaan en werk veel thuis. Enige vervelende is dat ik soms vlak van te voren overleggen moet annuleren en ook lastig zit met het plannen van zakelijke reizen (dit is af en toe nodig). Mijn werkgever is op de hoogte en een aantal van mijn collega’s ook, er is vanuit hen veel begrip voor mijn situatie (één van hen heeft zelfs ook in een traject gezeten). Vond het wel moeilijk om te vertellen.

Mentaal vind ik het soms een stuk lastiger; ik heb soms hele drukke periodes, ik merk dan dat het soms te veel wordt en ik, ook in het weekend, niet meer tot rust kan komen, vooral als we net weer een teleurstelling moeten verwerken (miskraam, poging die mislukt is). Ik werk daarom sinds een paar weken een dag minder. Hoop wel dat dit van tijdelijke aard is.
 
Terug
Bovenaan