Hoi,
Ik merk nu toch dat ik behoefte heb aan een soort online omgeving met mensen die weten waar je het over hebt.
Hier: 1knd uit andere relatie. (Spontane zwangerschap, tijdens gebruik van de pil). Nu 9 jaar samen met iemand anders, en getrouwd … en willen graag nog een kindje. Echter is dit nog steeds niet gelukt zonder hulp.
Ik ben 35 hij 40. Hij heeft schildkl problemen en medicatie daarvoor, en is verminderd vruchtbaar. Wat inmiddels beter is geworden na maandenlang gebruik van proceed. En mogelijk door de schikdk meds.
1x iui gehad, nu 13 dagen geleden. Maar nu heb ik toch het gevoel dat de menstruatie komt. Al is het wel zo bij mij, dat als ik bang ben voor bepaalde pijn, of er bij stilsta, dat ik het ook krijg. Alsof ik soms pijn kan jinxen. Heel raar. Dat werkt zowel bij hoofdpijn, rugpijn als bij buikpijn voor mij.
dinsdag F meting op 18mm. Gonasi injectie gehad op een woensdagavond, vrijdagochtend iui. Verder geen hormonen of iets gehad. Het was m’n eigen cyclus.
Echter was volgens de app die ik al jaren trouw invul, mijn eisprong op woensdag. Wat me zorgen maakte. Tijdens deze 1x iui heb ik verder geen hormonen gehad. Wel een paar keer een echo en de F’s groeide netjes 2mm per dag.
Ik heb niks gehoord over ovulatie testen doen. Ik ben daar ook al maanden mee gestopt.
En op internet lees ik overal mensen die zeggen dat ze thuis elke dag moeten temperaturen en moeten testen. Ik denk dat ik hier maar even naar ga vragen in het ziekenhuis.
Eisprong voel ik niet, of ik herken het gevoel niet.
Verder ben ik altijd wel redelijk regelmatig en schommelt mijn cyclus tussen 28 en 30 dagen.
Heel erg veel erover praten met M gaat niet. Hij voelt zich al gauw onder druk gezet. Terwijl ik dat helemaal niet wil of bedoel. Hij heeft het moeilijk met het ( in zijn ogen ) falen van z’n lichaam. Daarom is zijn libido ook -10. Helaas. Niet eens helaas om de kinderwens, maar voornamelijk om de intimiteit.
Ik vind het allemaal behoorlijk lastig. Vooral omdat m’n vorige zwangerschap gewoon ineens een feit was. Ik heb al jaren in m’n achterhoofd zo’n stemmetje dat dit de reden is geweest waarom die zwangerschap er was. Soort “enige kans”.
Ik weet wel dat dat nergens op slaat. Maar toch.