IUI - ervaringen delen?

Mijn ervaring van IUI combineren met werk; praktisch gezien gaat dit bij mij redelijk makkelijk. Ik heb een kantoorbaan en werk veel thuis. Enige vervelende is dat ik soms vlak van te voren overleggen moet annuleren en ook lastig zit met het plannen van zakelijke reizen (dit is af en toe nodig). Mijn werkgever is op de hoogte en een aantal van mijn collega’s ook, er is vanuit hen veel begrip voor mijn situatie (één van hen heeft zelfs ook in een traject gezeten). Vond het wel moeilijk om te vertellen.

Mentaal vind ik het soms een stuk lastiger; ik heb soms hele drukke periodes, ik merk dan dat het soms te veel wordt en ik, ook in het weekend, niet meer tot rust kan komen, vooral als we net weer een teleurstelling moeten verwerken (miskraam, poging die mislukt is). Ik werk daarom sinds een paar weken een dag minder. Hoop wel dat dit van tijdelijke aard is.
Hoe doe je dat met collega’s van andere afdelingen of extern? Is het voor jou prettig dat iemand ook in het traject heeft gezeten? Ik ken er een aantal waarbij het nooit tot een kindje heeft mogen komen, en 2 waarbij wel dit wel is gebeurd.

Ik heb het ook wel verteld aan collega’s maar wel van mijn laag. Dus niet de gehele afdeling.
Ik wil dat eigenlijk ook niet, omdat ik inschat dat sommige mensen ( hoe lief ook ) er steeds over zouden kunnen beginnen. En ik weet niet welke emoties er nog zouden kunnen komen.
Als ik nu al gewoon eens zeg dat ik misselijk ben, tegen collega’s die het niet weten, dan krijg ik al de opmerking: ben je zwanger of zo.
Of wanneer ik iets eet wat zij “raar” vinden. ( Verschil in dorp/stad en andere provincie blijkbaar ) ….

Ik heb in elk geval van mijn leidinggevende alle ruimte gekregen en staat dit op 1. Dus dat is mega fijn. Echter heb ik ook collega’s vanuit andere afdelingen waar ik mee moet samenwerken, overleggen etc. die weten het niet. ( maar 2, waarvan 1 per ongeluk omdat ik op de speaker stond toen ik belde en ik net eruit floepte omdat ik net naar het ziekenhuis was geweest… ).

Dat een hoop het niet weten, maakt het soms wel lastig als ik (weer) af moet zeggen.
Maar ik ga ook niet zeggen van: ja sorry, ik kan ineens niet want …. Ergens klinkt dat weer als een excuus?

Ik begin nu ook ineens te merken dat mijn concentratie slecht is. Niet ineens omdat ik er continu aan denk, maar toch is het slecht.

Ik ben soms echt iemand die continu met anderen kletst ( over het werk, wel ) en anderen helpt en dan m’n eigen werk soms laat liggen. Dit deed ik zelden.
Het is nu puur omdat ik dan gewoon niet meer kan bedenken wat ik allemaal moest doen. M’n energie level schiet ook echt elke kant op.

Als ik iets in de agenda plan, dan denk ik steevast: “misschien moet ik dan wel naar het ziekenhuis.”

Als je een dag minder werkt, hoe vul je die dag dan in? Ga je dan niet zitten piekeren?
 
Hier is helaas IUI3 ook mislukt, gister begon het met een beetje bloedverlies. Het komt nog niet echt binnen ofzo, misschien komt de klap nog. Dus ja, we gaan op naar ronde 4, we gaan nu ook met ovulatietesten werken. Als deze ronde niet werkt nemen we een maandje pauze. Aankomende ronde wordt volgens de arts trouwens officieel ronde 3, omdat ik van de eerste ronde (kort) zwanger ben geworden. Dus we hebben in totaal nog 4 rondes te gaan voordat we op IVF overstappen.
 
Dankjewel dames voor het delen van jullie ervaring. Het is ook inderdaad zo dat het meer om het verantwoordelijkheids gevoel gaat en merk ook dat toch ook iets meer bezig ben met " wat zullen mijn collega's of leidinggevende hiervan vinden" maar moet daar mee ophouden want ben al 33, dus wil nu wel gaan beginnen.

Ik hoop dat ik het mentaal wel aan kan want zelfs met de medische onderzoeken had ik het best zwaar, omdat ik het als falen zag dat het mijn lichaam niet zelf lukte voor een zwangerschap. Inmiddels heb ik het een plekje kunnen geven en wil dan ook vol moed aan het traject beginnen en ben ook dankbaar dat de wetenschap zo g

@Dromer erg jammer dat het niet is gelukt. Sterkte en hopelijk lukt het de volgende ronde.

Succes iedereen
 
Hier is helaas IUI3 ook mislukt, gister begon het met een beetje bloedverlies. Het komt nog niet echt binnen ofzo, misschien komt de klap nog. Dus ja, we gaan op naar ronde 4, we gaan nu ook met ovulatietesten werken. Als deze ronde niet werkt nemen we een maandje pauze. Aankomende ronde wordt volgens de arts trouwens officieel ronde 3, omdat ik van de eerste ronde (kort) zwanger ben geworden. Dus we hebben in totaal nog 4 rondes te gaan voordat we op IVF overstappen.
Balen Dromer. Hoe ben je eronder? Kan je de teleurstelling een beetje aan? Hele dikke knuffel voor jou

Hier helaas ook gaan menstrueren. Op naar de volgende ronde!
 
Ben ik weer. Even een paar dagen rust genomen. Ook de 2e echo was helaas niet goed. Afgelopen weekend gestart met het slikken van pillen om de miskraam op te wekken. Lijkt gelukt te zijn gelukkig, maar aankomende donderdag weer een echo om dit zeker te weten.

@Dromer / @Mijsjes wat ontzettend verdrietig dat het weer niet gelukt is. Een hele dikke knuffel voor jullie. Echt balen dit weer. Hopelijk wat afleiding en kunnen jullie de teleurstelling een beetje verwerken. Goed je rust pakken en dan met zijn allen door naar de volgende ronde!! We can do this!!
 
@Breezy Welkom en spannend dat je gaat beginnen!! Bij mij op het werk zijn ze heel relaxed gelukkig, dus dit gaat heel makkelijk. Ik heb het mijn leidinggevende en mijn naaste collega's verteld en die hebben mega veel begrip. Uiteindelijk aan jezelf of je het wel/ niet wilt delen, maar het gaf mij persoonlijk rust als ik "weer" afwezig was of even niet lekker in mijn vel zat. Daarnaast kan ik thuis werken, dus dat is fijn. Ondanks dat dit zo relaxed is, heb ik mijzelf wel voorgenomen dat onze kinderwens prio heeft. Ik volg mijn gevoel, ook als het even niet gaat. Ben veel minder bezig met wat mensen/ collega's daarvan vinden. Heel veel succes. Wanneer begin je? Wellicht heb je dat wel verteld, maar de afgelopen dagen topic niet meer helemaal gevolgd.
 
@Mlotje wat fijn dat je werk en omgeving zo begripvol is, dat geeft ook iets meer rust want het is al spannend genoeg. Sorry om te horen wat je nu doormaakt veel sterkte en idd we can do this!

Ik had in juni al groen licht gekregen maar mijn hoofd ging weer overuren maken, dat ik om 2 uur snachts pannenkoeken stond te bakken (spanning). Ik moet dus nog aangeven wanneer ik wil starten maar denk wel over paar weken.

Ik had gisteravond wel iets aparts meegemaakt. Ik had in de avond 2 mini druppels lichtbloed verlies en half uur later was het een grote druppel helderrood bloed en bij het afgeven kwam er niks. Ik verwacht wel mijn NOD over 2 dagen en had een early test gedaan vanmmidag maar was negatief. Nooit eerder ervaren en durf ook niet te veel hoop erop te gooien dat het een innesteling kan zijn.
 
Hi meiden, even een positief verhaal. Vorig jaar na de 2e iui zwanger geraakt. Mijn partner en ik prop eerde al 8(!) jaar zwanger te raken op de natuurlijke manier maar dat lukte op de een of andere manier niet. Inmiddels is onze dochter 3 maanden en genieten wij iedere dag van haar!
 
Terug
Bovenaan