Bij ons ziekenhuis gaan ze in principe na 6 rondes IUI door naar ivf. Nu ben ik door de eerste ronde kort zwanger geweest, daarna beginnen ze weer opnieuw met tellen. Dus na deze ronde (ronde 4) hebben we er nog 3.Ah ja, hoeveel pogingen met IUI is er voor jullie uitgestippeld? Hier doen ze er in principe maar 4, voordat ze doorgaan naar ivf. Vandaar dat ik 't vraag. Heb je al eens eerder een pauze genomen? Vind je dat niet lastig? Ik heb er ook wel eens over gedacht, de afgelopen jaren, maar dan als puntje bij paaltje komt kan ik het toch niet laten om een poging te wagen... en vervolgens dus ook weer te dealen met wachten en teleurstelling .
Ik heb één keer eerder een pauze van een maand genomen, ik dacht ook dat ik dat heel lastig zou vinden maar tijdens de pauze ben ik heel weinig bezig geweest met het traject en vond ik het heel fijn, is echt goed geweest voor hoe ik er mentaal voor stond. Nu gaan we bijna op vakantie en 'moeten' we dus weer een pauze nemen, maar ik denk dat het me weer goed gaat doen. Kan ik gewoon zorgeloos wijntjes drinken en even opladen voor de volgende ronde(s).
Morgen is het twee weken geleden dat de iui was. Ik heb geen symptomen gehad deze keer. Sinds gisteren voelen alleen m’n borsten groter aan. Maar dat was niet eens mijn eigen constatering en ik voel ook niet dat ze pijnlijk of gespannen zijn. Wel ben ik moe. Maar ook niet buitensporig of zoals bij m’n eerste zwangerschap.
Ongeveer een kwartier geleden is er wat warme buikpijn op komen zetten. Ik vrees er dus voor dat de menstruatie eraan komt.
Bij de FM van deze cyclus waren we bijna te laat. M’n ei stond op springen. Het was al 19-20mm. Ze heeft toen direct de injectie gegeven en de dag erna direct iui gedaan. Ik weet niet of dit positief of negatief is.
Als de iui niet gedaan was, omdat we te laat zouden zijn, was deze maand sowieso verloren. Dus ik kan me ergens voorstellen dat ze het hebben doorlaten gaan, want ja, beter iets dan niets… of zo.
Toch weer spannend, Espen. Bij mij deze maand een beetje hetzelfde verhaal, mijn grootste follikel was ook al 20 mm tijdens de laatste meeting en toen gelijk de ovitrelle gezet en dag erna IUI, omdat het anders op een zondag zou vallen en dan doen ze geen IUIs. Ben ook bang dat de timing daarom niet optimaal is. Maar goed we wachten af. Ik zit trouwens vandaag op dag 11 na de IUI dus loop paar daagjes op je achter. Hier ook nog weinig symptomen, had gister wel een vlaag van misselijkheid maar denk dat het toeval was.