iui 3 gehad vandaag. En nog steeds buikpijn, zere borsten. Ik heb dit aangegeven maar de arts sloeg er niet echt op aan. Er is geen echo gemaakt. Wel zijn de klachten genoteerd. Zelf ben ik bang dat het echt van die gonasi komt. Ook was weer de zaadkwaliteit niet echt best. Ze weten niet of het met deze kwaliteit wel zin heeft. Maandag worden we gebeld. Mogelijk optie ivf bespreken. Het valt me best zwaar omdat ik eerst dacht dat we tien pogingen hadden. Nu lijkt het alsof er kansen aan m’n neus voorbij gaan. Ik voel zoveel onmacht. Ik weet dat mijn lijf een kindje kan laten groeien omdat ik al een dochter heb. Ik was zelfs tijdens het gebruik van de pil zwanger geworden. Het staat zo haaks op elkaar… toen “wilde” ik geen kindje. Relatie was niet stabiel, ik woonde nog thuis, studeerde.. en nu hebben we de hele basis op orde. Financieel zitten we echt goed. Hebben kei hard gewerkt. En nu dit. Het voelt zo oneerlijk.
Ik voel me zo naar en emotioneel. De tranen springen me de laatste dagen gewoon in de ogen.

Ik wil dit ook niet met m’n man delen, ik ben bang dat hij geen ivf wil. Omdat het heel zwaar is. En als ik er nu al zo bij zit, hoe moet het dan tijdens zo’n ivf traject wat nog veel zwaarder is ( zegt iedereen ).

Mijn man is heel erg van: “het is wat het is”.

“we proberen dit en als het niet lukt dan is het ook goed zo, we zijn nu ook gelukkig”.

Ik wil eigenlijk zelf werkelijk álles proberen voor een kindje. Het gaat mij niet om hoe je zwanger wordt of zo, het gaat om het kindje. Ik wil heel graag een broertje of zusje voor onze dochter. Desnoods met een KID. Misschien egoïstisch, misschien ook niet. Ik dacht dat dit wel een optie zou kunnen zijn omdat onze dochter ook niet biologisch van hem is. Nadat m’n ex mij/ons verlaten had tijdens de zwangerschap, ben ik na mijn zwangerschap mijn man tegengekomen. Toen ontstond er een relatie en hij heeft haar erkend als zijn dochter toen hij mij de ring omschoof. Ik had dus niet verwacht dat KID een probleem zou zijn voor hem. Toch zei hij een paar maanden geleden dat hij dat niet wilde. Ik begrijp dat gewoon niet.
Wat Vervelend Espen dat je zoveel klachten ervaart. Dat moet niet makkelijk zijn deze ronde. Ook rot voor je dat je je in het ziekenhuis niet gehoord voelt, dat is wel erg belangrijk om zo’n traject door te komen.
Ik lees je vaker schrijven dat je het moeilijk vindt om dingen met je man te delen. Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Toch denk ik dat het goed is om ruimte te maken voor je gevoel en hem daarin mee te nemen. Ik vind dit in het begin ook heel lastig, zeker omdat mijn man heel stabiel is in z’n emoties en erg optimistisch. Dat is enorm fijn, maar soms is het ook fijn als je dezelfde emoties ervaart en elkaar kan tonen. Mij luchtte de lastige gesprekken uiteindelijk heel erg op.

Heb je ooit overwogen om met iemand te gaan praten (praktijkondersteuner of psycholoog). Ik ervaar dit als heel prettig. Iemand die onpartijdig is en los staat van de hele medische molen. Ik ga in ieder geval voor je duimen deze ronde!
 
Hadden die artsen het dan fout? Want ik kan me wel voorstellen dat er een zwangerschap komt na zo’n bericht. Maar 4 keer is wel erg uniek. Wat natuurlijk voor jullie echt 4x de Lotto winnen is, denk ik.
Dit soort berichten geeft idd altijd wel hoop.
Hadden die artsen het dan fout? Want ik kan me wel voorstellen dat er een zwangerschap komt na zo’n bericht. Maar 4 keer is wel erg uniek. Wat natuurlijk voor jullie echt 4x de Lotto winnen is, denk ik.
Dit soort berichten geeft idd altijd wel hoop.
Ik weet niet in hoeverre de artsen ernaast zaten. Maar het blijven ook mensen en mensen maken fouten.
Het waren allemaal spontane zwangerschappen.
Onze laatste dochter is geboren toen ik op 18 dagen na 44 was. Voor zover we weten kerngezond.
Het was voor ons een principe kwestie om niet voor medische hulpmiddelen te kiezen. (Ik bedoel dit niet kwetsend, het is ieder zijn eigen keuze om ergens wel of niet voor te kiezen)
Wij hebben het mogen ervaren dat we onze kinderen uit Gods hand hebben mogen krijgen.
 
Maandag is het 14 dagen na de iui. En merk dat ik de afgelopen 2 weken bijna er niet aan heb gedacht maar nu hoe dichter bij het komt hoe zenuwachtig ik word. Alles want ik nu voel in me buik denk ik gelijk is niet gelukt krijg me menstruatie pff. Hoeveel dagen na de iui doen jullie testen? Me vriend wil nu het liefst al testen maar zelf denk ik gewoon afwachten tot ik me menstruatie krijg.
 
Maandag is het 14 dagen na de iui. En merk dat ik de afgelopen 2 weken bijna er niet aan heb gedacht maar nu hoe dichter bij het komt hoe zenuwachtig ik word. Alles want ik nu voel in me buik denk ik gelijk is niet gelukt krijg me menstruatie pff. Hoeveel dagen na de iui doen jullie testen? Me vriend wil nu het liefst al testen maar zelf denk ik gewoon afwachten tot ik me menstruatie krijg.
Wat spannend!! Wat fijn dat je het afgelopen twee weken een beetje los hebt kunnen laten.
Ik kan (nog) niet meepraten over na de IUI (eerste gepland in oktober), maar ik betwijfel of ik me zou kunnen inhouden met al eerder een testje doen.... dat lukt me nu namelijk ook vaak niet . Het is natuurlijk wel beter om je menstruatie(dag) af te wachten, dus als jij daar sterk genoeg voor bent dan inderdaad nog even volhouden!! Ik duim mee dat het gelukt is!!! Is dit je eerste IUI geweest? En heb je ook medicatie?
 
Maandag is het 14 dagen na de iui. En merk dat ik de afgelopen 2 weken bijna er niet aan heb gedacht maar nu hoe dichter bij het komt hoe zenuwachtig ik word. Alles want ik nu voel in me buik denk ik gelijk is niet gelukt krijg me menstruatie pff. Hoeveel dagen na de iui doen jullie testen? Me vriend wil nu het liefst al testen maar zelf denk ik gewoon afwachten tot ik me menstruatie krijg.
Maandag is ook mijn testdag. Deze nacht krampen gehad en nu nog steeds, dus heb er geen goed gevoel bij. Ik heb bewust nog niet getest omdat de innestelling ook vrij laat kan zijn, dus dan krijg je misschien een verkeerde uitslag.
 
Wat spannend!! Wat fijn dat je het afgelopen twee weken een beetje los hebt kunnen laten.
Ik kan (nog) niet meepraten over na de IUI (eerste gepland in oktober), maar ik betwijfel of ik me zou kunnen inhouden met al eerder een testje doen.... dat lukt me nu namelijk ook vaak niet . Het is natuurlijk wel beter om je menstruatie(dag) af te wachten, dus als jij daar sterk genoeg voor bent dan inderdaad nog even volhouden!! Ik duim mee dat het gelukt is!!! Is dit je eerste IUI geweest? En heb je ook medicatie?
Oeh spannend. Dit is ook me eerste iui geweest. Ik probeer me sterk te houden om niet te gaan testen maar me gevoel zegt dat het niet gelukt is. Ik slik van dag 3 tot dag 7 van me cyclus een pil en dan 24 uur van te voren een spuit. Ben nog niet helemaal in de namen thuis.
Maandag is ook mijn testdag. Deze nacht krampen gehad en nu nog steeds, dus heb er geen goed gevoel bij. Ik heb bewust nog niet getest omdat de innestelling ook vrij laat kan zijn, dus dan krijg je misschien een verkeerde uitslag.
Ik voel echt met je mee. Voel precies het zelfde. Elke keer als ik moet gaan plassen ben ik wel nog opgelucht om niks te zien. Maar volgens mijn kalender moet ik morgen ongesteld worden. Ben echt benieuwd..
 
Oeh spannend. Dit is ook me eerste iui geweest. Ik probeer me sterk te houden om niet te gaan testen maar me gevoel zegt dat het niet gelukt is. Ik slik van dag 3 tot dag 7 van me cyclus een pil en dan 24 uur van te voren een spuit. Ben nog niet helemaal in de namen thuis.

Ik voel echt met je mee. Voel precies het zelfde. Elke keer als ik moet gaan plassen ben ik wel nog opgelucht om niks te zien. Maar volgens mijn kalender moet ik morgen ongesteld worden. Ben echt benieuwd..
Ah! Nou houd ons op de hoogte!!

Ik zit qua timing beetje zelfde. Had gisteren/vandaag ongesteld moeten worden. Het is er nog steeds niet en ik word er gek van. Test gedaan uiteraard, maar niet positief. (Ja als ik echt mega ga zitten turen dan denk ik een "schaduw" te zien. Maar goed die telt niet.) Ik ben dan dus ergens zelfs ook nog bang van, stel nou dat het opeens wel raak is, en het gaat weer snel mis, ben ik dan de plek voor IUI kwijt... terwijl ik ook eigenlijk het traject natuurlijk niet in wil, maar het is al 2,5 jaar en nog steeds geen zwangerschap (ja 1x, 1,5 jaar geleden, suuuuperkort)/kind. Dus ik wil nu het liefste duidelijkheid. Een hele dikke streep, of ongesteldheid.
Afgelopen dagen voelde ik het voor mn gevoel ook heel erg aankomen (depri natuurlijk), maar dan zakt dat ook weer af en voel ik geen buikpijn meer enzo, alleen wat net boven mn liezen, een soort van. Dus ik maak mezelf ook helemaal gek. (Overigens zit ik nu 12 dpo, ik heb altijd een later ei (lh piek was op dag 15 in de avond gestart), en dan wel op dag 27 of 28 ongesteldheid.
Nou, afwachten maar weer!
 
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier✨ Na 2 zwangerschappen ben ik moeder van een engel en inmiddels een puber bengel. Lange tijd was het goed voor ons, maar het is echt waar wat ze zeggen… ze worden TE snel groot. Mijn man ervaarde hetzelfde en toen besloten we er 3 jaar geleden voor te gaan. Ik heb na het corona vaccin een onregelmatige cyclus gekregen, heel irritant. Na een bezoek aan de gynaecoloog primolut te hebben gekregen heeft mijn lichaam zich hersteld. Niet lang daarna was ik zwanger, bij de eerste echo zag de gyn de embryo te laag zat en ons voorbereide op een miskraam. Ondertussen zagen we het hartje flikkeren. Helaas is er toch een miskraam opgetreden, balen… maar tegelijk ben ik ook nuchter, liever zo dan een kind die niet volledig gezond is. Hoe verdrietig ook… Na deze zwangerschap bleef het uit met de positieve testen. We zijn in Leiderdorp geweest en daar kwam uit dat mijn hypofyse nauwelijks werkt. Dat zou dus weleens de boosdoener kunnen zijn. Gezien mijn leeftijd konden ze ons alleen hormonen geven en moesten we het daarmee op de natuurlijke manier proberen. IVF viel door mijn leeftijd en lage waardes voor hun af. Wij zijn voor een second opinion naar het UZ Gent gegaan. Daar is naast mijn hypofyse probleem na een hysteroscopie gebleken dat ik ook nog eens adenenomyose heb. Wat je verminderd vruchtbaar maakt en het innestelen bemoeilijkt. IVF zou voor mij juist geschikt zijn, juist met mijn waardes. Ik heb dus geen grote reserves voor een grote oogst, maar wat er is moeten we optimaal benutten. In sept zijn we begonnen met hormonen, pergoveris in mijn geval. Uiteindelijk was er maar 1 eitje dat goed meegroeide en hebben we last minute besloten om voor iui te gaan, het was pas onze eerste keer met hormonen en elke cycli is anders… dus onze ivf poging nog even uitstellen. Helaas is die IUI niet gelukt en werd ik zwaar ongesteld… afgelopen vrijdag hadden we een evaluatie gesprek in Gent en zouden nieuwe behandelplan maken. Bij de echo bleek ik vanuit mijzelf 2 follikels te hebben die bijna gingen springen, de gynaecoloog is hierop ingesprongen door de s’avonds de ovitrelle te spuiten en gister heb ik de IUI gehad. Het zou een droom zijn die uitkomt als dit het is is. Zoniet, starten we zsm weer op met hormonen voor ivf… ik heb geen tijd… mijn klokje tikt
 
Terug
Bovenaan