Wat Vervelend Espen dat je zoveel klachten ervaart. Dat moet niet makkelijk zijn deze ronde. Ook rot voor je dat je je in het ziekenhuis niet gehoord voelt, dat is wel erg belangrijk om zo’n traject door te komen.iui 3 gehad vandaag. En nog steeds buikpijn, zere borsten. Ik heb dit aangegeven maar de arts sloeg er niet echt op aan. Er is geen echo gemaakt. Wel zijn de klachten genoteerd. Zelf ben ik bang dat het echt van die gonasi komt. Ook was weer de zaadkwaliteit niet echt best. Ze weten niet of het met deze kwaliteit wel zin heeft. Maandag worden we gebeld. Mogelijk optie ivf bespreken. Het valt me best zwaar omdat ik eerst dacht dat we tien pogingen hadden. Nu lijkt het alsof er kansen aan m’n neus voorbij gaan. Ik voel zoveel onmacht. Ik weet dat mijn lijf een kindje kan laten groeien omdat ik al een dochter heb. Ik was zelfs tijdens het gebruik van de pil zwanger geworden. Het staat zo haaks op elkaar… toen “wilde” ik geen kindje. Relatie was niet stabiel, ik woonde nog thuis, studeerde.. en nu hebben we de hele basis op orde. Financieel zitten we echt goed. Hebben kei hard gewerkt. En nu dit. Het voelt zo oneerlijk.
Ik voel me zo naar en emotioneel. De tranen springen me de laatste dagen gewoon in de ogen.
Ik wil dit ook niet met m’n man delen, ik ben bang dat hij geen ivf wil. Omdat het heel zwaar is. En als ik er nu al zo bij zit, hoe moet het dan tijdens zo’n ivf traject wat nog veel zwaarder is ( zegt iedereen ).
Mijn man is heel erg van: “het is wat het is”.
“we proberen dit en als het niet lukt dan is het ook goed zo, we zijn nu ook gelukkig”.
Ik wil eigenlijk zelf werkelijk álles proberen voor een kindje. Het gaat mij niet om hoe je zwanger wordt of zo, het gaat om het kindje. Ik wil heel graag een broertje of zusje voor onze dochter. Desnoods met een KID. Misschien egoïstisch, misschien ook niet. Ik dacht dat dit wel een optie zou kunnen zijn omdat onze dochter ook niet biologisch van hem is. Nadat m’n ex mij/ons verlaten had tijdens de zwangerschap, ben ik na mijn zwangerschap mijn man tegengekomen. Toen ontstond er een relatie en hij heeft haar erkend als zijn dochter toen hij mij de ring omschoof. Ik had dus niet verwacht dat KID een probleem zou zijn voor hem. Toch zei hij een paar maanden geleden dat hij dat niet wilde. Ik begrijp dat gewoon niet.
Ik lees je vaker schrijven dat je het moeilijk vindt om dingen met je man te delen. Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Toch denk ik dat het goed is om ruimte te maken voor je gevoel en hem daarin mee te nemen. Ik vind dit in het begin ook heel lastig, zeker omdat mijn man heel stabiel is in z’n emoties en erg optimistisch. Dat is enorm fijn, maar soms is het ook fijn als je dezelfde emoties ervaart en elkaar kan tonen. Mij luchtte de lastige gesprekken uiteindelijk heel erg op.
Heb je ooit overwogen om met iemand te gaan praten (praktijkondersteuner of psycholoog). Ik ervaar dit als heel prettig. Iemand die onpartijdig is en los staat van de hele medische molen. Ik ga in ieder geval voor je duimen deze ronde!